Főoldal Magazin Íme, a Toyota Avensis, amely 1 millió kilométert futott eredeti alkatrészekkel

Íme, a Toyota Avensis, amely 1 millió kilométert futott eredeti alkatrészekkel

A Toyota Deutschland első ízben rendezett márkatalálkozót azoknak a Toyota-tulajdonosoknak, akik extrém futásteljesítménnyel büszkélkedhetnek.

A belépő kétszázezer kilométernél volt, de a harminc résztvevő többsége ennél jóval többet, három- vagy akár hatszázezer kilométert tett meg autójával. Mindegyikük teljesítményén túlmutat azonban egy Avensis, amelybe 2001 óta több mint egymillió kilométert tekert bele tulajdonosa – méghozzá fődarab-csere nélkül!

Az ezüstszürke fényezésű Toyota Avensis pont úgy néz ki, mint bármely modelltársa – talán csak az feltűnő, hogy 17 éves korához képest kiváló állapotban van. Nem is gondolnánk, milyen kiválóban: az autóban a mai napig az eredeti motor és sebességváltó dolgozik, de a generátort sem kellett cserélni. Szemmel láthatóan gondját viselték a berlini Motor Company Toyota márkakereskedés szervizében, ahová tulajdonosa az első perctől kezdve hordta. Eddig mintegy 67 alkalommal találkoztak az Avensisszel a szerelők, hiszen a tulajdonos egyszer sem mulasztotta el a 15 ezer kilométerenként előírt karbantartást – az autó a mai napig 1 millió 13 ezer 510 kilométert tett ugyanis meg! Ilyen szélsőséges futásteljesítmény mellett nem csoda, hogy pont a napi kilométer-számláló romlott el a kocsin: 998 ezer kilométer után szép csendben megállt, ám a gondos tulajdonos akkurátusan vezetett menetnaplójában pontosan nyomon lehetett követni az azóta megtett távolságot.

Az autó legalább annyira tanúskodik a Toyota, mint a márkaszerviz minőségéről, ezért a kereskedés megvásárolta az autót annak első és egyetlen tulajdonosától, és díszhelyen állították ki a szalonban.

„Bensőségesen ismerjük az autót” – árulta el Benjamin Hain, a kereskedés munkatársa a kölni márkatalálkozón. „Minden egyes kilométert »lábbal taposott bele« az autóba a gazdája, hiszen nincs tempomat az autóban. Az Avensis legkiválóbb állapotban lévő alkatrésze egyébként a hátsó üléssor, mivel azt a 17 év és egymillió kilométer alatt soha senki nem használta.”