Site icon AutóAddikt

Íme, az új BMW M4 CS

A BMW M GmbH a legendás BMW M3 és BMW M4 portfóliójának újabb különkiadásával kínálja fel ügyfeleinek a pályára edzett versenyautók zabolátlan teljesítménye és a közutakra tökéletesített sportautók vérpezsdítő vezetési élménye közötti páratlan átmenetet.

Az új BMW M4 CS (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 10,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 232 gramm / km; CO2-osztály: G) magasabb fokozatba kapcsolja a prémium középkategória nagyteljesítményű sportautóinak hamisítatlan tulajdonságait és letaglózóan intenzív vezethetőségét. Az erőforrás maximális teljesítménye 405 kW / 550 lóerő, amelyhez típus-specifikus futómű-hangolás és alacsonyabb saját tömeg társul – a szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült megannyi alkatrésznek köszönhetően. A BMW M4 Coupé négyüléses koncepciója kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság, egyedülálló felszereltség és exkluzív stílusjegyek mentén garantálja a vezetés élményének új szintjét. Az új BMW M4 CS a BMW M4 többi modellváltozatának otthonában, a BMW Group dingolfingi gyárában lát napvilágot júliustól. Az előrendeléseket május végétől regisztrálja a gyártó.

Az új BMW M4 CS az utánozhatatlan BMW M élmény legátfogóbb megélésére invitálja a bajor prémiummárka ügyfeleit. A modell a nemrégiben bejelentett teljesítmény-, formanyelv- és felszereltség-frissítésen átesett, M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 10,0 – 10,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 226 – 229 gramm / km; CO2-osztály: G) és a mindössze 1 000 példányban legyártott, limitált kiadású BMW M4 CSL különkiadás (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 9,9 – 10,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 224 – 227 gramm / km; CO2-osztály: G) között debütál a palettán. Az új BMW M4 CS teljesítményben gazdag menettulajdonságai a versenypályákon tökéletesített motorsport-gének eredményei, amelyek a hétköznapok útjain elvarázsolják a vezetés szerelmeseit, a zárt aszfaltcsíkokon pedig sikert sikerre halmoznak.

Az új BMW M4 CS soros hathengeres benzinmotorjának típus-specifikus teljesítmény-karakterisztikája, a nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó és az M xDrive intelligens összkerékhajtás minden vezetési szituációban az abszolút menetdinamika és a kikezdhetetlen megbízhatóság párosával ruházza fel az új különkiadást. A modell azonnali teljesítmény-leadása és optimalizált tapadása 3,4 másodperc alatt abszolvált nulla-százas gyorsulást tesz lehetővé. A Zöld Pokolként is emlegetett Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján végzett tesztek során – amely a menetdinamikai adottságok, a versenyautós agilitás és a mérnökien precíz irányíthatóság BMW M modellek által fémjelzett egységének abszolút etalonjaként szolgál – az új BMW M4 CS hivatalosan is hitelesített 7 perc 21,989 másodperc alatt teljesítette a 20,832 kilométeres távot.

Motorsportra tervezett soros hathengeres benzinmotor

Az új BMW M4 CS vérbeli versenyző énje minden együtt töltött pillanatban azonnal felismerhető és érezhető. A különkiadás meghajtásáról a BMW M3 és a BMW M4 párosa számára tervezett, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrált soros hathengeres benzinmotor tovább edzett változata gondoskodik. A bajor prémiumgyártó mérnökei a 3.0 liter hengerűrtartalmú erőforrást a kezdetektől a motorsport élvonalának kimagasló teljesítményelvárásai szerint tervezték meg. Szó szerint, hiszen annak a BMW M4 GT3 versenyautónak is ez a motor adja a műszaki alapját, amely rögtön bemutatkozása évében, 2022-ben megnyerte a Német Túraautó Bajnokságot (DTM), majd 2023-ban a Spa-Francorchamps-i és a dubai 24-órás megmérettetéseken is abszolút győzelmeket ünnepelt.

Az új BMW M4 CS motorházteteje alatt dolgozó erőforrás így számos olyan műszaki megoldást felsorakoztat, amelyeket közvetlenül a motorsport élvonalában fejlesztettek ki és tökéletesítettek a BMW M GmbH mérnökei. A különkiadás a megnövelt égési nyomás miatt zárt tetős kialakítású, extrém tartós motorblokkot kapott, a súrlódási veszteségeket pedig speciális vasbevonattal ellátott, súlyoptimalizált hengerfuratok csökkentik. A könnyűszerkezetes kialakítású, kovácsolt főtengely kivételesen nagy torziós ellenállással segíti a motor könnyed felpörgését és a teljesítmény felépülését. A hengerfej központi részét háromdimenziós nyomtatással állítják elő, amely a lehető legoptimálisabb hőkezelés érdekében a hűtőcsatornák olyan precíz elrendezését teszi lehetővé, amely a hagyományos fémöntési eljárással lehetetlen lenne. A hajtáslánc kenési- és hűtőrendszerét a legextrémebb versenypályás használat szempontjai szerint tervezték meg a mérnökök, a tartósan magas fordulatszám-tartományban pörgő motor megnövekedett terhelését és a rendkívüli oldalirányú gyorsulásokat is figyelembe véve.

Típus-specifikus teljesítmény-karakterisztika páratlan orgánummal

A soros hathengeres benzinmotorban rejlő kivételes potenciálnak egy sor versenytechnológia ágyaz meg. Az új BMW M4 CS maximális teljesítménye 405 kW / 550 lóerő, amely 15 kW-tal / 20 lóerővel múlja felül az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Coupé maximális teljesítményét. A mérnökök ezt az erőforrás M TwinPower Turbo technológiájának célzott módosításaival érték el, anélkül, hogy a motor működési stabilitása vagy tartóssága bármit is csorbulna. A szakemberek első lépésként 2,1 barra növelték a két darab egycsatornás (MonoScroll) turbófeltöltő maximális töltési nyomását, majd a motorvezérlő elektronikában eszközöltek néhány típus-specifikus fejlesztést.

A módosítások a BMW M modellek által fémjelzett teljesítmény-karakterisztika magával ragadóan különleges formáját váltják valóra, azonnal felépülő és a fordulatszám-tartomány legfelső határáig folyamatosan fennálló, letaglózó erőtöbblet mentén. Az új BMW M4 CS erőforrásának csúcs forgatónyomatéka 650 Nm, amely a főtengely percenkénti 2 750 és 5 950 fordulata között mindvégig a vezető rendelkezésére áll. A különkiadás percenkénti 6 250 és 7 200 főtengely-fordulat között adja le maximális teljesítményét. A kiváló rendszerreakcióhoz a típus-specifikus motorrögzítési megoldás is hozzájárul: a megnövelt rugóúttal dolgozó, speciálisan kifejlesztett motortartó bakok extrém mereven rögzítik a modell vázszerkezetéhez az erőforrást, amely a gázpedál lepadlózására így még gyorsabban és még pontosabban reagál.

Az azonnal felépülő teljesítmény és a soros hathengeres benzinmotor magas fordulatszám-tartományig kalibrált kialakítása lélegzetelállító gyorsulási értékeket garantál. Az új BMW M4 CS mindössze 3,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, a 200 km/órás sebességet pedig nulláról 11,1 szekundum alatt éri el. A 80 km/órás tempóról indított és 120 km/órás sebességig tartó gyorsulást a modell 4. sebességi fokozatban 2,6 másodperc, 5. sebességi fokozatban pedig 3,3 másodperc alatt abszolválja. Az új BMW M4 CS alapfelszereltségként kapja meg az M Driver’s Package teljesítménynövelő csomagot, amely 302 km/óránál elektronikusan limitált végsebességet kínál.

Az erőforrás teljesítmény-karakterisztikájának egyedisége leginkább a felső fordulatszám-tartományban megérkező, zabolátlan erőtöbbletben érhető tetten. Mindehhez a duplacsöves sport kipufogórendszer szolgáltat méltó hangaláfestést, elektromosan vezérelt szelepekkel, titánból készült, súlycsökkentett kipufogódobbal és kétoldalt matt Black árnyalatú dupla végződéssel – hamisítatlan BMW M stílusjegyként. A fedélzeti operációs rendszer M Setup menüpontjában aktiválható SPORT és SPORT+ üzemmódok a zárt versenypályák páratlanul mély orgánumát keltik életre, a benzinmotor vérpezsdítő hangzása pedig kiváltképp a felső fordulatszám-tartományban és sebességváltásoknál taglózza le a vezetés szerelmeseit.

Nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó, M xDrive intelligens összkerékhajtás és aktív M differenciálmű a vérpezsdítő menetteljesítmény érdekében

Az új BMW M4 CS erőforrásának forgatónyomatéka a Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltón keresztül érkezik meg az M xDrive intelligens összkerékhajtásba. A váltó a középkonzolon található, M-specifikus előválasztó karral vagy a kormány mögötti, szénszálból készült váltófülekkel vezérelhető. A vezető az előválasztó karba épített Drivelogic gombbal szabhatja személyre a váltó karakterisztikáját, a kényelmestől, a sportoson át, egészen a versenypályára optimalizált működésig.

Az új BMW M4 CS tapadását és agilitását nagymértékben fokozza az M xDrive intelligens összkerékhajtás, amely az osztóműben az első és a hátsó tengely közötti, tökéletesen szabályozható, rendkívül kifinomult teljesítmény-elosztás érdekében elektronikusan vezérelt, többtárcsás tengelykapcsolóval dolgozik. Utóbbi kenési rendszerét a mérnökök úgy tervezték meg, hogy az intelligens összkerékhajtás még a zárt versenypályák legextrémebb vezetési szituációiban is megbízhatóan működjön.

A különkiadás BMW M modelleket fémjelző, kanyarokat követő kigyorsítási hajlamát a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozó összkerékhajtás és a hátsó tengelybe épített aktív M differenciálmű erősíti tovább, amelynek záró funkciója ugyancsak tökéletesen, 0-100 százalék közötti arányban szabályozható. A fedélzeti operációs rendszer M Setup menüpontja arra is lehetőséget biztosít, hogy a vezető a meghajtás alapbeállításként aktiválódó 4WD üzemmódját 4WD Sport üzemmódba kapcsolja, amely még nagyobb arányban továbbítja a hátsó kerekekre a motorból érkező forgatónyomatékot. A bajor prémiummárka ügyfelei teljesen ki is kapcsolhatják a dinamikus menetstabilizáló rendszert (DSC – Dynamic Stability Control) és színtiszta hátsókerék-meghajtást (2WD) is aktiválhatnak. A nyers hátsókerék-meghajtás és a vezetést támogató rendszerek teljes kikapcsolása szabadjára engedett motorerőt és borzongató vezetési élményt ad a legtapasztaltabb pilóták kezébe.

A futómű-technológia és a menetstabilizáló rendszerek típus-specifikus hangolása

A mérnökök az új BMW M4 CS futómű-technológiáját részletekbe menően az erőforrás teljesítmény-karakterisztikájához, illetve az átfogó járműkoncepció sajátosságai és súlyelosztási adottságai szerint hangolták be. A tengelyenként hangolt kinematika, valamint az egyes kerekek dőlésszögének, a lengéscsillapítók keménységének, a kiegészítő spirálrugók mozgástartományának és a stabilizátorok feszességének egyedi beállításai a tűpontos kormányozhatóság optimalizálását, a kanyarodások közben felépülő oldalirányú erőhatások kezelését, a rugózás és a lengéscsillapítás karakterisztikájának tökéletesítését, illetve az optimális kerékpozíciók fenntartását szolgálják.

Az új BMW M4 CS adaptív M futóművének elektronikusan vezérelt lengéscsillapítói ugyancsak típus-specifikus hangoláson estek át, ahogyan a változó áttételű, elektromechanikus M Servotronic kormánymű és az integrált fékrendszer is. A dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) és az M Dinamikus Mód (MDM – M Dynamic Mode) típus-specifikus beállításait szintén a nagysebességű versenypályás vezetés követelményeihez igazították. Utóbbi lehetővé teszi, hogy a bajor prémiummárka ügyfelei a saját preferenciáikhoz igazítsák a kipörgésgátló rendszer beavatkozási határértékét, ezáltal pedig a különkiadás menetdinamikai adottságait. Az extrém sportos beállítás esetén engedélyezett kerék-kipörgések még jobb erőátvitelt eredményeznek, amely a modell magabiztos irányíthatóságát is segíti.

Exkluzív könnyűfém keréktárcsák és versenypályára optimalizált gumiabroncsok alapfelszereltségként

A különkiadás alapfelszereltségként kapja meg a Red vagy Black árnyalatúra fényezett féknyergekkel dolgozó BMW M fékrendszert. A modellhez az opcionális extrafelszereltség részeként BMW M karbon-kerámia fékrendszer is megrendelhető, Red vagy matt Gold színben pompázó féknyergekkel. Az új BMW M4 CS széleskörű alapfelszereltségének a kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsák is részei, exkluzív V-küllődizájnnal, matt Gold Bronze vagy matt Black árnyalatban.

Az elöl 19”, hátul 20” méretű felniken már alapfelszereltségként versenypályára optimalizált Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsok (az opcionális extrafelszereltség részeként Michelin Pilot Sport Cup 2 R gumiabroncsok) feszülnek – elöl 275/35 ZR19, hátul 285/30 ZR20 méretben –, amelyek maximalizálják a vezetés zárt versenypályákon átélhető élményét. E gumiabroncsokat a mérnökök úgy tervezték meg, hogy még extrém versenypályás használat során is kimagasló irány- és kanyarstabilitást, mérnökien precíz kormányzást és optimális tapadást garantáljanak. A bajor prémiummárka azon ügyfelei, akik a modellt főként hétköznapi utakon fogják használni, a különkiadást felár nélkül nagyteljesítményű gumiabroncsokkal is kérhetik, ugyanezekben a méretekben.

Intelligens könnyűszerkezetes járműépítés széles körben alkalmazott szénszál-erősítésű műanyaggal

Az új BMW M4 CS exkluzivitásában és kimagasló menetdinamikai adottságaiban az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés alapelveinek átfogó alkalmazása és a szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült alkatrészek használata is fontos szerepet játszik. Ékes példa erre a szénszálból készült tető, amely könnyű kialakításának köszönhetően még közelebb viszi az úttesthez az autó súlypontját, ezzel pedig az agilitást és a kanyardinamikát egyaránt fokozza. Az új BMW M4 CS esetében a motorháztető, az első koptató, az első légbeömlők, a hátsó diffúzor, a hátsó légterelő szárny és a külső visszapillantó-házak is e könnyűszerkezetes, csúcstechnológiás anyagból készültek.

Az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés alapelvei az utastér kialakításakor is fontos szerepet játszottak. A középkonzol, a kormány mögötti váltófülek és az utastéri dekorbetétek egytől egyig szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készültek. A különkiadás alapfelszereltségének ráadásul az M Carbon kagylóülések is részei, amelyek súlyát kiváltképp hatékony megoldásokkal csökkentették a mérnökök: az ülőfelület és a háttámla szerkezeti elemei szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készültek, az oldaltámaszok és a fejtámlák alatt pedig látványos kivágásokat alkalmaztak. Az új BMW M4 CS kipufogórendszere ráadásul a titánból készült kipufogódobnak köszönhetően több mint 4 kilogrammal lett könnyebb. Az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés alapelveinek köszönhetően az új BMW M4 CS mintegy 20 kilogrammal nyom kevesebbet a mérlegen, mint az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt BMW M4 Competition Coupé.

A torziós merevséget opcionális extrafelszereltségként megrendelhető BMW M toronymerevítő keret maximalizálja

Az új BMW M4 CS opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettáján az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés alapelvei szerint megtervezett BMW M toronymerevítő keret is megtalálható, amely nagymértékben fokozza a modell vázszerkezetének torziós merevségét, a dinamikus kanyarodások közben pedig jobb kezelhetőséget biztosít. Az alumíniumöntvényből készült elemek olyan súlyoptimalizált geometria szerint kötik össze a tornyokat és az első vázkeretet, amelyek – számos sportautóban végzett tesztelést követően – a legváltozatosabb vezetési szituációkban segítik kezelni a felépülő erőhatásokat.

Exkluzív stílusjegyek, amelyek letaglózó vezetési élményt ígérnek

Exkluzív stílusjegyeivel az új BMW M4 CS már első ránézésre egyértelművé teszi kvalitásait. A BMW Individual részleg új, Riviera Blue metál és Frozen Isle of Man Green metál karosszériafényezési árnyalatai kizárólag a BMW M GmbH legújabb különkiadásához érhetők el. Mindkét új árnyalattal látványos kontrasztot alkotnak a tetőn, a motorháztetőre integrált versenycsíkokon, az első koptatón, az első légbeömlőkön, a BMW M külső visszapillantó-házakon, a hátsó légterelő szárnyon és a hátsó lökhárítón láthatóan hagyott, szénszálból készült felületek, valamint a Black színű küszöbtoldatok és az első kerékjárati ívek BMW M légkivezető nyílásai. Az új BMW M4 CS az M Brooklyn Grey metál és a Sapphire Black metál karosszériafényezési árnyalatokban is megrendelhető.

A nóvum frontrészét egy olyan súlycsökkentett, keret nélküli BMW hűtőrács uralja, amelyet a versenyautókra emlékeztető minimalista kialakítás mentén terveztek meg a mérnökök. A különkiadás egyediségét piros kontúrvonal, a felső vízszintes betétben pedig „M4 CS” típusjelzés nyomatékosítja, amelyeket a tervezők kifejezetten ehhez a modellhez alkottak meg. A különkiadás frontrészén és csomagtartóján elhelyezett típusjelzések fekete felületet kaptak, piros kontúrvonallal.

Az új BMW M4 CS frontrészét a látványos fényszórópár is meghatározza, amelynek nappali menetfényei – a sikeres GT versenyautók előtti főhajtás részeként – fehér helyett sárga színben világítanak – az üdvözlő animációk, illetve felkapcsolt tompított és távolsági fények esetében egyaránt. Az új BMW M4 CS hátsó lámpái innovatív technológiát képviselnek, lélegzetelállító éjszakai fénydizájnt és kiváltképp élénk fényerőt garantálva. A BMW Laserlight lézerfény-technológia rendkívül vékony lézerfény-szálakkal dolgozik, amelyek olyan hatást keltenek, mintha lebegnének a lámpák belsejében és elrendezésükkel látványos háromdimenziós hatást eredményeznek. E technológiát első ízben a mindössze 1 000 példányban legyártott, nagyteljesítményű BMW M4 CSL viselte, a limitált széria után pedig most az új BMW M4 CS is megörökli.

Versenyautós hangulat az utastérben: M Carbon kagylóülések exkluzív varrásmintákkal

Az új BMW M4 CS minimalista utastere maximálisan a vezetés lélegzetelállító élményét helyezi a középpontba, miközben a versenyautós hangulatot a hétköznapok kényelmi funkcióival is sikeresen egyesíti – a prémium minőségű anyagoknak és az exkluzív varrásmintáknak köszönhetően. Az alapfelszereltségként kínált, Alcantara-borítású BMW M sportkormány karimájának alsó felét a mérnökök lapos kialakítás mentén tervezték meg, amely dinamikus vezetés közben elősegíti a tökéletes kormánymozdulatokat, a hosszabbra nyúló utazások során pedig kényelmesebb utazást biztosít. Vörös 12-órás jelzése és szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült kormány mögötti váltófülei hamisítatlan versenyautós hangulatot árasztanak. Akárcsak az alapfelszereltségként kínált, típus-specifikus kialakítású M Carbon kagylóülések, amelyek esetében a versenyautós hangulat és a hosszú távú komfort kettősét a teljesen elektromos működtetés, az ülésfűtés és a világító típusjelzéssel ellátott, integrált fejtámlák egysége garantálja.

Az új BMW M4 CS M Carbon kagylóüléseit exkluzív mintájú, Black/Red árnyalatú Merino bőrkárpit borítja, magával ragadó kontraszt-varrással. A modell hátsó üléssorát ugyanez a kéttónusú kialakítás díszíti. Az ajtókárpitok elöl és hátul is Black árnyalatú bőrözést viselnek, a különkiadás exkluzivitásáról pedig a középkonzolon található vörös „CS” típusjelzés, a BMW M GmbH trikolor árnyalatát viselő, kontraszt-varrással ellátott BMW M biztonsági övek, az antracit-árnyalatú tetőkárpit, a szénszálból készült utastéri dekorbetétek és az „M4 CS” feliratú küszöblécek tanúskodnak.

BMW Ívelt Kijelző M-specifikus tartalmakkal, új BMW iDrive kijelző- és járművezérlő technológia

A BMW 8.5 operációs rendszer műszaki alapjain dolgozó, új BMW iDrive kijelző- és járművezérlő technológia számos járműfunkció és digitális szolgáltatás intuitív vezérlését teszi lehetővé. A BMW Ívelt Kijelző M-specifikus tartalmakat kínál és a vezető felé fordul, hogy segítse az autó előtti útra történő koncentrálást. A technológia egy 12,3” képernyő-átmérőjű digitális műszeregység és egy 14,9” képernyő-átmérőjű központi kijelző kettőséből áll, egy közös, ívelt üvegfelület mögött. A váltásra figyelmeztető jelzések (M Shift Lights) az automataváltó manuális állásba kapcsolása esetén a digitális műszeregység felső részén villannak fel, míg a menetstabilizáló rendszer, az M xDrive intelligens összkerékhajtás és a tapadásvezérlő üzemmódok a kijelző alsó felén kaptak helyet. Az autó aktuális beállításáról speciális ikonok adnak tájékoztatást, miközben a kijelző főképernyőjére a gumiabroncs-nyomás és a külső hőmérséklet ikonjai is kihelyezhetők.

A továbbfejlesztett BMW iDrive kijelző- és járművezérlő technológiának a BMW Intelligent Personal Assistant is része, amelyet kifejezetten az érintésekkel és hangutasításokkal történő járművezérlés szempontjai szerint fejlesztettek ki a mérnökök. Az M-specifikus grafikák megjelenítése mellett a technológia az automata légkondicionáló berendezés újfajta vezérlését is lehetővé teszi: a központi kijelző alsó éle mentén elrendezett különleges menüopciónak köszönhetően az utastér hőmérséklete, a szellőztetés intenzitása és iránya, valamint az ülésfűtés is érintésekkel, igény szerint pedig akár hangutasításokkal is vezérelhető.

„Setup” gomb az autó személyre szabásához, alapfelszereltségként M Drive Professional csomag M Drift Analyser és M Laptimer funkciókkal

Az új BMW M4 CS M-specifikus járművezérlő rendszerének a középkonzolon elhelyezett „Setup” gomb is része, amely közvetlen hozzáférést kínál a motor, a futómű, a kormánymű, a fékrendszer és az M xDrive intelligens összkerékhajtás beállításaihoz. A technológia két, egymástól teljesen eltérő konfiguráció elmentését is lehetővé teszi, magába foglalva a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control), az automata Start/Stop funkció és a nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó beállításait is. A két konfiguráció a kormánykeréken található memóriagombokkal, egyetlen gombnyomással aktiválható.

Az új BMW M4 CS széleskörű alapfelszereltségének az M Drive Professional csomag is része, amelynek köszönhetően a bajor prémiummárka ügyfelei nem csupán az M Drift Analyser és az M Laptimer funkciókat, de az M Traction Control tapadásvezérlést is a fedélzeten tudhatják. Amíg előbbiek a zárt versenypályákon megfutott körök kiértékeléséért és részletekbe menő rögzítéséért felelősek, addig utóbbival a vezető tíz fokozatban, saját preferenciái szerint állíthatja be a modell kipörgésgátló rendszerének beavatkozási határértékét.

A középkonzolon található „M Mode” gombbal – amely ugyancsak az M Drive Professional csomag része – a bajor prémiummárka ügyfelei az intelligens vezetést támogató rendszerek működési módjait, valamint a digitális műszeregység és a BMW Head-Up kijelző megjelenített információit szabhatják személyre. A ROAD és a SPORT beállítási lehetőségek mellett a technológia a versenypályára edzett TRACK üzemmód aktiválását is lehetővé teszi.

Csúcskategóriás opciók a még intenzívebb vezetési élmény és a még kényelmesebb hétköznapi használhatóság érdekében

Az alapfelszereltségként kínált BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezésnek az M-specifikus tartalmakkal kiegészített BMW Head-Up kijelző, a felhőalapú BMW Maps navigációs rendszer, az okostelefon-integrálhatóság, a vezeték nélküli okostelefon-töltés és a WiFi-hotspot is része. A BMW Drive Recorder az opcionális extrafelszereltség része.

Az új BMW M4 CS emellett a kényelmi funkciók és a vezetést támogató rendszerek végtelenül széles palettáját kínálja fel a bajor prémiummárka ügyfeleinek, mindvégig a vezetés hamisítatlan élményére helyezve a hangsúlyt. A különkiadás alapfelszereltségét olyan tételek színesítik, mint a Comfort Access funkció, a kétzónás automata légkondicionáló, a Harman Kardon surround audiorendszer, a parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control), a parkolóasszisztens (Parking Assistant), a frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Front Collision Warning), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning) és az előzési tilalmakra is figyelmeztető sebességhatár-kijelzés (Speed Limit Info). Az automata csomagtérajtó-működtetés és a Driving Assistant csomag az opcionális extrafelszereltség része.

A maximális teljesítményre, menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek.

A sajtóközleményben szereplő felszereltségi tételek, csomagok és szintek, műszaki adatok, illetve átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékek a németországi piacon elérhető ajánlatokat tükrözik. A sajtóközleményben szereplő adatok és értékek az egyes piacokon eltérhetnek. Az egyes méretadatok és mérési eredmények a Németországban alapfelszereltséggel elérhető modellek értékei, amelyek a keréktárcsák / gumiabroncsok méretétől és típusától, valamint az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tételek felszerelésétől is függnek.

Az átlagos üzemanyag-fogyasztási, kombinált károsanyag-kibocsátási, kombinált energiafogyasztási és elektromos hatótávolságra vonatkozó értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a Németországban alapfelszereltséggel elérhető modellek értékei, amelyek a keréktárcsák / gumiabroncsok méretétől és típusától, valamint az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tételek felszerelésétől is függnek. A hivatalos NEDC és WLTP mérési eljárásokról bővebb információt találnak a www.bmw.de/wltpweboldalon.

További információk az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-fogyasztási, fajlagos károsanyag-kibocsátási, illetve elektromosáram-fogyasztási adatairól a „Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” (Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, károsanyag-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról) (Guideline for fuel consumption, CO2 emissions and electric power consumption of new passenger cars) kiadványban találhatók, amely minden értékesítési helyen, valamint a Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT) társaságtól (D-73760 Ostfildern-Scharnhausen, Hellmuth Hirth Str. 1.) vagy a https://www.dat.de/co2 weboldalon szerezhető be.

Exit mobile version