Főoldal Újdonságok Íme, az új Opel Insignia Country Tourer

Íme, az új Opel Insignia Country Tourer

Épp hogy csak megünnepelte genfi világbemutatóját az Opel két csúcsmodellje, az Insignia Grand Sport és az Insignia Sports Tourer – máris trióvá bővül.

Akárcsak az elődgenerációból, megint lesz összkerékhajtású változata a márka zászlóshajójának: jön az új Opel Insignia Country Tourer! Már júniustól megrendelhető lesz, majd a Frankfurti Autószalonon (szeptember 14-24.) debütál, hogy onnan egyből beguruljon a kereskedők szalonjába. Univerzális tehetségként ideális autó a téli sportok és a vidéki élet kedvelőinek, illetve mindenkinek, aki becsüli a nagyon egyéni fellépést.

Az új Opel Insignia Country Tourerben megvannak testvérei, a Grand Sport és a Sports Tourer előnyös jellemzői, hiszen teljesen új felépítésének köszönhetően nagyon tágas, ugyanakkor jelentősen könnyebb lett az elődjénél. Zászlóshajóhoz illően az innovatív technika egész arzenálját kínálja. Mindezeken túlmenően van egy egészen sajátos, a vidékies életstílust idéző bája: a körkörös fekete burkolatok, valamint az első és hátsó ezüstszínű haspáncél vagány terepes küllemet adnak neki. Aki pedig még ennél is individuálisabb fellépést szeretne, választhatja Insignia Country Tourerét teljesen egyénileg megkomponált színben is, amire az Opel Exclusive program nyújt lehetőséget.

Kalandozásra alkalmas hajtó- és futómű

Bőséges teljesítményt az új Opel Insignia Country Tourer széles hajtómű-választéka ígér, többek között a vadonatúj csúcs-dízelmotor jóvoltából. Nem hiányzik a programból a nyolcfokozatú automata és természetesen az iránymutató összkerékhajtás sem. Ha egy vidéki barangolás közben alkalmilag elhagynánk az aszfaltot, jól jön a 20 milliméterrel megemelt hasmagasság, akárcsak az innovatív Torque Vectoring összkerékhajtás és az új ötlengőkaros hátsó futómű – kategóriájának legkifinomultabb rendszere. Eltérően a hagyományos, szimmetrikus hátsó differenciálműtől, amely egyformán juttatja a hajtónyomatékot a kerekekre, az Opel Insignia Country Tourer két elektromosan működtetett lamellás tengelykapcsolója kerekenként külön, pontosan a megfelelő mértékben hajt – bármilyen útviszonyok között, esőben, havon, jégen is. Szűk ívű, gyorsan vett kanyarban azáltal csökkenti az alulkormányzottsági hajlamot, hogy a gázadásnak és a kormányelfordításnak megfelelően nagyobb nyomatékot juttat a külső íven futó hátsó kerékre. Ez a másodperc töredéke alatt történik meg, anélkül, hogy bármit is kellene tennie a vezetőnek. Hatására stabilizálódik az Insignia, precízebben fordul rá a kanyarra és közvetlenebbül reagál a sofőr utasításaira. Az eredmény semlegesen stabil viselkedés és példás járműkontroll, azaz minden helyzetben könnyebb uralni az autót.

A mindenkori helyzethez optimálisan illő menettulajdonságok alapja a továbbfejlesztett FlexRide-futómű, amely önállóan, vagy a vezető által választható Standard, Sport és Tour módnak megfelelően adaptálja a lengéscsillapítást, a kormányzást, a gázvételt, illetve (automatikus váltómű esetén) a kapcsolási pontokat. Az aktív futómű lelkeként az új, központi, „Drive Mode Control“ szoftver folyamatosan kiértékeli a szenzorjeleket és a beállításokat, illetve felismeri az egyéni vezetési stílust.

„Aki individuális stílussal és terepes kvalitásokkal kombinálná az új Insignia csúcsszintű csatlakoztatási lehetőségeit és asszisztensrendszereit, valamint bőséges férőhelyét, a Country Tourerben találja meg a pontosan neki valót. Ez a kalandkereső küllemű kombi eszményi választás sportembereknek és azoknak az Insignia-rajongóknak, akik kedvelik a világjárós fellépést“, mondta az Opel értékesítési vezetője, Peter Küspert.

Kívül kemény, belül tágas a túrázók Insigniája

Már az új Insignia Sports Tourer is extrém jó formát mutat: sportosan elegáns stílusával és határozott vonalaival magasabb fokra emeli az Opel dizájnfilozófiáját. Temperamentumos, agilis megjelenéséhez nem kis mértékben járul hozzá a teljesen új, súlytakarékos járműfelépítés. Mindezeken túl azonban további értékeket is kínál az új Country Tourer, kissé nyers, egyéni stílusával az Insignia-sorozat csúcsváltozata. Fellépése robusztus, terepes megjelenése egyöntetűen hat. Formatervezői és konstruktőrei egyaránt következetesen dolgozták ki az Insignia harmadik variánsát.

Az új Insignia Country Tourer arcára pillantva még határozottabb vonásokat látunk, mint testvérén, a Sports Toureren. Prominens, nagy hűtőmaszkja és keskeny fényszórói még a valóságosnál is szélesebbnek mutatják. Ezüstösen fénylő haspáncélja „leföldeli” az autót, érzékelteti stabilitását. A robusztus kiállást a teljes alsó részen és a kerékíveken végigfutó fekete védőburkolat erősíti. A front kalandkereső jellegére a far rímel: innen nézve az ezüstszínű alsó védőlemez és a kettős kipufogóvég mutatja szélesebbnek és alacsonyabbnak a kocsit.

„Új Insignia Country Tourerünk nagyon jól kigyúrt fickó – miközben az Opelre jellemző szoborszerű kidolgozás és németes precízió teszi elegánssá“ – mutatja be alkotását a márka dizájnfőnöke, Mark Adams. „Erőt sugárzó jelenléte egy igazi vezéregyéniségé. Kifejezetten atletikus arányait erőteljes offroad-részletek juttatják érvényre.“

Aki pedig egy igazán egyedülálló Insigniát vezetne, szinte korlátlan választási lehetősséggel találja szemben magát, ugyanis az Insignia Country Tourer már az Opel Exclusive individualizálási programmal áll rajthoz: a szokásosan kínált fényezéseken kívül további 15 szín áll rendelkezésre, de még ez sem minden – az Opel Exclusive szakemberei fénykép alapján kikevernek bármilyen elképzelhető árnyalatot! További lehetőség a személyes vágyak teljesítésére a többféle exkluzív könnyűfém-felni és a bőrkárpitozási opció.

A mindennapok hű társának karakteréhez illően az új Insignia Country Tourer azonban mindenekelőtt hallatlanul praktikus. Ha például van Keyless Open kulcsnélküli zárrendszer az autóban, akkor láblengetésre nyílik fel a csomagtartó ajtaja, hogy a lehető legegyszerűbb legyen a rakodás. A talajra vetített piktogram mutatja, hol kell lendíteni a lábat. Az ajtó ezután magától nyílik fel, illetve csukódik le, anélkül, hogy hozzá kellene nyúlni az autóhoz. A poggyásztér megnöveléséhez csak meg kell nyomni egy gombot a csomagtartóban, hogy előredőljön a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla: így már 1665 liternyi térfogat áll rendelkezésre – 130-cal több az elődénél. A szériaszerű, krómozott tetőcsomagtartó-alapsín pedig nemcsak szemre hangsúlyozza a világjáró jelleget, hanem ki is bővíti az új Insignia Country Tourer használati spektrumát, hiszen akár száz kilogrammot lehet rápakolni.

A 92 milliméterrel megnövelt tengelytávnak köszönhetően nemcsak elöl, hanem a második üléssorban is jóval nagyobb a Country Tourer utasainak férőhelye. A jó közérzethez hozzájárul a letisztult rajzú műszerfal mellett az Egészséges Hát Munkacsoport (Aktion Gesunder Rücken e.V.) minősítésével ellátott ergonomikus prémium első ülés, valamint a szintén fűthető két hátsó-külső ülés is. Hideg téli reggeleken hamar jégmentessé válik a fűthető szélvédő, a vezető kezét pedig fűthető kormánykerék melengeti.

Csúcstechnika a biztonság, a komfort és a csatlakozás szolgálatában

Modern technika és asszisztensrendszerek fokozzák az Insignia Country Tourer biztonságát és komfortját, mindenekelőtt a díjazott, adaptív IntelliLux LED® mátrixvilágítás második generációja, amelyben már 32 LED-szegmens látja el a 400 méterre elhatoló távfény különböző funkcióit és az aktív kanyarvilágítást. Újdonság még a vetített kijelzés, a 360 fokos körkamera, az ACC (Adaptive Cruise Control) adaptív és önműködően vészfékező sebességszabályozó, a kormányzást automatikusan korrigáló aktív sávtartó asszisztens és a tolatóasszisztens.

Kiváló szórakoztatásról és csatlakozásról az Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis, új generációjú IntelliLink gondoskodik. Nemcsak integrálja az okostelefont az autóba, hanem kábel nélkül fel is tölti. Nem hiányzik a fedélzetről az Opel OnStar személyes szolgáltatási asszisztens sem, amely például balesetkor vagy az autó ellopásakor segít, de legújabban szállodai szobát foglal[1], vagy parkolóhelyet is keres – mindkét esetben egy képzett diszpécser lép kapcsolatba az Insignia vezetőjével.