Az új Peugeot DKR Maxi elődjénél 20 centiméterrel szélesebb nyomtávval rendelkezik. A Selyemút-rali remek alkalom volt arra, hogy a modellen végrehajtott műszaki fejlesztéseket a jövő évi Dakarra készülve élesben is teszteljék.
Az első héten az új autó volánja mögött ülő Sébastien Loeb elképesztő irammal vezette a mezőnyt, és négy szakaszgyőzelmet is bezsebelt. A kilencszeres ralivilágbajnok már összetettben is több mint egy órával vezetett, amikor a pihenőnapot követően balesetet szenvedett: letért a pályáról, hogy kikerüljön egy köves vízmosást, és nagy sebességgel egy víznyelőbe hajtott. Az autót ugyan sikerült megjavítania a Peugeot Total szerelőinek, Sébastien Loeb azonban kificamította az ujját, és nem tudta többé megfelelően tartani a kormányt. A végső győzelemnek sajnos ezzel lőttek… Balszerencséje ellenére a francia-monacói páros így is bizonyította, hogy minden esélye megvan arra, hogy a jövőben hosszú versenyekből is győztesen kerüljön ki
Sébastien Loeb balesete után Cyril Despres vette át összesítésben a vezetést. Despres egyetlen nagyobb hibát sem követett el – mindössze annyi történt vele, hogy az első héten elakadt egy gödörben, a 12. napon pedig fennakadt egy homokdűnén –, így magabiztosan menetelt a győzelemig. A komoly motoros múlttal rendelkező pilótának ez a második autós diadala.
A Dakar-ralik történetének legeredményesebb pilótája és egyben idei győztese, Stéphane Peterhansel már az első héten eljátszotta az esélyét a győzelemre, amikor a negyedik szakaszon elszenvedett balesete miatt két óra hátrányra tett szert. Igazi versenyzőhöz méltón azonban visszaküzdötte magát az első öt közé, és közben több leggyorsabb szakaszidőt produkált, mint bárki más a 2017-es Selyemút-ralin. Emellett valóságos őrangyal szerepet játszott Cyril Despres mellett: a csapatszellem szép példájaként mindvégig aktívan segített csapattársának megőrizni az előnyét.
A Selyemút-rali egyben a következő Dakarra való felkészülés egy fontos állomása is volt a Peugeot Total csapat számára. A verseny több olyan műszaki és logisztikai megoldás tesztelésére is alkalmat nyújtott, mely a hat hónap múlva esedékes újabb megmérettetésen vizsgázik majd élesben.
„A Selyemút-rali előzetes várakozásainknak megfelelően – sőt, időnként azokon felül is – kemény próbatételnek bizonyult minden versenyző számára. Magasra volt állítva a mérce, egyrészt a nehéz pálya, másrészt a tartós és intenzív igénybevétel miatt. Két autónk is balesetet szenvedett, és ezzel nem voltunk egyedül, más egységek is belefutottak hasonló problémába. Nagyon nehéz versenyen vagyunk túl, de éppen ez volt a cél; a Dakarra készülve pont ilyen kihívásra volt szükségünk. Összességében nagyon elégedett vagyok a teljesítményünkkel és különösen az autóink megbízhatóságával. Ez nagyon lényeges szempont. Leszámítva egy kisebb kormányszervó-problémát Cyrilnél, egyik autónkkal sem volt nagyobb gond, és ez rendkívül biztató. A Peugeot DKR Maxi elődjével összevetve minden tekintetben előrelépésnek tűnik, semmilyen gyenge pontját nem tapasztaltuk. Szívből gratulálok Cyril Despres-nek és David Casterának, akiknek másodszorra is sikerült nyerniük Kínában. Kiválóan és nagy kitartással versenyeztek. Ha Stéphane Peterhansel a mi „Mr. Dakar”-unk, akkor Cyril Despres-t joggal nevezhetjük „Mr. Silk Way”-nek” – mondta Bruno Famin, a Peugeot Sport igazgatója és a Peugeot Total csapatmenedzsere.
„Fantasztikus rali volt, hatalmas kaland, és nagyon boldog vagyok, hogy egy újabb győzelemmel gazdagodott az autós karrierem. Nagyon szeretem ezt a versenyt, Moszkvától Kínáig vezetni… egészen kivételes élmény. A rali alatt sem David, sem én nem követtünk el nagyobb hibát, ami a megbízható autóval együtt sorsdöntőnek bizonyult. Ha őszinte akarok lenni, azt kell, mondjam, hogy autóversenyzőként még nagyon sokat kell tanulnom. Főleg a gyorsaság terén van még mit behoznom a csapattársaimhoz képest. De évről évre érzem a fejlődést, és ez nagyon motiváló, hiszen azt jelzi, hogy a java még hátra van. Mostantól a Dakarra koncentrálhatunk, ahol tavaly a harmadik helyre futotta. A mostani győzelemnél jobb felkészülést azonban el sem tudok képzelni. Alig várom már, hogy a Peugeot DKR Maxit vezethessem” – vélekedett Cyril Despres, a Peugeot Total csapat pilótája, a 2016-os és 2017-es Selyemút-rali győztese
„Kár tagadni, vegyes érzelmekkel fejezem be ezt a ralit. A magam eredményét nézve csalódott vagyok, mert versenyzőként csak a győzelem érdekel. Ugyanakkor örülök Cyril és az egész Peugeot csapat újabb sikerének. Büszke vagyok rá, hogy én is kivehettem a részem ebből a győzelemből. A versenyen végig azt tapasztaltuk, hogy az autóink gyorsak és megbízhatóak. Úgy gondolom, hogy a DKR Maxi is egy komoly előrelépés, habár Sébastien Loeb nagyon gyors versenyző, és így nehéz megmondani, hogy mi az, ami neki, és mi az, ami az autónak köszönhető. Mindenesetre le a kalappal a Peugeot Sport csapat szakértelme előtt, gyakorlatilag tökéletes autókat készítenek nekünk. Cyril másodszorra nyert a Silk Way ralin – remélem, nekem is sikerül dupláznom” – fejtette ki Stéphane Peterhansel, a Peugeot Total csapat pilótája, a 2017-es Selyemút-rali összetett versenyének ötödik helyezettje
„Ez a rali nem úgy végződött, ahogy Daniellel reméltük. De nagyon örülök az egész Peugeot csapat és főleg Cyril és David sikerének, akik fontos és megérdemelt győzelmet arattak. Jó érzés volt az első héten nagyobb előnnyel vezetni, mentálisan jót tesz az embernek. A Peugeot DKR Maxinak szerintem kulcsszerepe volt ebben, habár nem minden szakaszban volt egyformán topon. A Selyemút-rali tapasztalataira építve most tovább folytathatjuk a fejlesztést és a Dakarra való felkészülést” – hangsúlyozta Sébastien Loeb, a Peugeot Total csapat pilótája