Az idei év első hét hónapjának eredményeit vizsgálva talán már nem is meglepő, hogy a környezetbarát és alacsony üzemben tartási költségeket kínáló hibrid modelljeinek páratlan népszerűsége révén hazánkban is szárnyaló Toyota és Lexus ismét elképesztően sikeres hónapot tudhat maga mögött: előbbi júliusban 56.7 százalékkal növelte eladásait, utóbbi 57.7 százalékkal javította értékesítéseit az előző év azonos időszakához képest a 11.2 százalékkal bővülő magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon.
A világ leginnovatívabbnak és legzöldebbnek tartott autógyártója, a Toyota, és prémium márkája, a világ vezető prémium hibrid gyártójaként ismert Lexus a két márka számára elképesztően sikeres tavalyi év után idén is a hetedik egymást követő hónapban ér el rekordszintű értékesítési eredményeket a magyarországi piacon.
A Toyota júliusban, 749 új autó értékesítésével 7 százalékos piaci részesedést szerezve az ötödik helyen végzett, míg a Lexus 41 autó eladásával 0.4 százalékos részesedést könyvelhetett el a teljes piacon, a két márka együttes piaci részesedése így elérte a 7.4 százalékot. A Lexus egyébiránt a prémium autók piacán 4.3 százalékos piaci részesedéssel az ötödik legnépszerűbb márka volt júliusban, mindezt úgy, hogy a TOP5 prémium márkából rajta kívül csak egyetlen márka növelte eladásait a tavalyi évhez képest, a többiek visszaesést könyvelhettek el.
Az év első hét hónapját tekintve a két japán márka még ennél is jobban teljesít. a 13.2 százalékkal bővülő piacon a Toyota 5405 új autó eladásával, értékesítéseit 57 százalékkal növelve 7.3 százalékos piaci részesedést ért el (ami meggyőző, 2 százalékpontos részesedés növekedést jelent). Eközben a Lexus 362 új autó eladásával, 126.3 százalékos növekedéssel 0.5 százalékos részesedést könyvelhet el a teljes, és 5 százalékos részesedést a 18.3 százalékkal bővülő prémium piacon (2,4 százalékpontos részesedésnövekedés).
„Mindez leegyszerűsítve annyit tesz, hogy január és július között a Toyota négyszer olyan gyorsan növekedett hazánkban, mint a teljes, míg a Lexus hétszer jobban teljesített Magyarországon, mint a prémium piac, így a két márka közös piaci részesedése a teljes piacon elérte a 7.8 százalékot” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.
„A legfontosabb sikertényező továbbra is a piac legszélesebb környezetbarát, trendi, alacsony üzemben tartási költségeket jelentő hibrid modellportfóliója: míg a Lexus esetében valamennyi modellünk elérhető hibrid változatban, és eladásainkban a 98%-ot közelíti a hibridek aránya, a Toyota esetében hét hibrid és egy plug-in hibrid modellt kínálunk, valamennyi fontos szegmenst lefedve, aminek köszönhetően a márka értékesítéseinek mintegy 30%-át teszik ki a hibridek. A hibridek sosem látott népszerűsége ugyanis nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a flottapiacon épp úgy a legdinamikusabban növekvő márkák között vagyunk, mint a magánvásárlók körében” – avat be Varga Zsombor.
A már eddig is szárnyaló Lexus értékesítéseknek egyébiránt a közeljövőben további lendületet adhat, hogy a márka budapesti bemutatóterme után júliusban Szegeden megnyitotta második magyarországi márkakereskedését (a Lexus hálózatfejlesztési stratégiája nem a piacon megszokott mintát követi: míg a legtöbb márka minél hamarabb a legteljesebb földrajzi lefedettség elérésére törekszik, a Lexus márkakereskedések megnyitásának jogát csak a hosszú évek, nem ritkán évtizedek során bizonyított, folyamatosan a legmagasabb színvonalú ügyfélkiszolgálást nyújtó és legmagasabb szintű ügyfél elégedettséget elérő Toyota márkakereskedések kaphatják meg).
Az első félévben a legnépszerűbb Toyota modelleknek Magyarországon egyébiránt az áprilistól megújult, hibrid hajtással is elérhető szegmenselső Yaris (a Toyota hazai értékesítéseinek 19,8%-a), a tavaly óta hibrid változatban is rendelhető, és azóta minden korábbinál népszerűbb RAV4 (14,3%), a flottapiacot a hibrid meghajtás révén újrarajzoló Auris (12,8%), a hazai pickup szegmens eladásainak több, mint egyharmadát kitevő Hilux (12,8%), az évek óta a világ legnépszerűbb autójának bizonyuló Corolla (11,2%), a szintén hibrid meghajtással hódító vadonatúj C-HR (10,3%), és az egyterű szegmens nagy favoritja, a Verso (9,2%) bizonyultak. A Lexus esetében továbbra is a már a tavalyi év slágerének számító NX (a Lexus hazai értékesítéseinek 47,5%-a) és RX (35,9%) SUV modellek vitték a prímet, de az idén megújult IS (8,3%) és a GS (5,2%) luxus szedán is jól teljesített. Volumen szempontjából nem olyan jelenetős, imázs tekintetében annál fontosabb az RC kupé (1,4%), míg a kompakt CT (1,4%) értékesítései várhatóan a modell új generációjának idei érkezésével pörögnek majd fel. Az év második felének két legizgalmasabb modellje ugyanakkor kétségtelenül az LC szupersport kupé és az év végén érkező LS luxus szedán lesznek majd a Lexus számára, amelyek rétegmodell révén szintén nem produkálnak majd nagy darabszámot, ám annál inkább öregbítik majd a legendás márka hírnevét.