Főoldal Autó-motorsport Itt a Lexus RC F GT Concept

Itt a Lexus RC F GT Concept

A Lexus egy különleges RC F versenyautóval debütál küld ezen a hétvégén, méghozzá a 42. Toyota Grand Prix futamai között a kaliforniai Long Beach versenypályáján.

lexus-rc-f-gt-concept-long-beach-autoaddikt

Az RC F GT Concept versenyautó-tanulmány félúton helyezkedik el az utcai használatra szánt, sorozatgyártású RC F modell, valamint az IMSA WeatherTech SportsCar bajnokságban hamarosan rajthoz álló, vérbeli RC F GT3 versenyautó között. A GT Concept-et az RC F szériamodellel párhuzamosan, a Lexus International Motorsports Group támogatásával fejlesztette a Japánban működő Lexus fejlesztési központ. A Long Beach-en színre lépő tanulmány annak az RC F GT Conceptnek a továbbfejlesztése, amellyel Justin Bell 2015. júniusában ötödik helyezést ért el a Pikes Peak nemzetközi hegyi felfutó verseny Time Attack kategóriájában.

A karosszéria építése során széles körben alkalmaztak kompozit anyagokat, aminek köszönhetően a tanulmány mintegy 363 kilogrammal könnyebb a sorozatgyártású RC F-nél. A GT Concept motorja és erőátvitele megegyezik a szériamodellével, csupán a kenési és hűtési rendszeren változtattak, valamint nagyteljesítményű kipufogórendszert építettek be. A felfüggesztést megerősítették, hogy bírja az intenzív igénybe vételt, paraméterei még szélesebb tartományban állíthatók, igazodva a versenykörülményekhez. Az integrált járműdinamikai vezérlőrendszer (VDIM) vezérlő szoftverjének módosításával a pályahasználat követelményeihez igazították a modell vezethetőségét.

„A GT Concept megmutatja, milyen lehetőségek rejlenek az F modellek alapját képező padlólemezben, illetve hajtásláncban. A nagyteljesítményű RC F kupét és GS F szedánt a sportos vezetés híveinek szánjuk; ezek a modellek rendkívül meggyőzően demonstrálják a Lexus fejlesztési részlegének képességeit” – emelte ki Jeff Bracken, a Toyota csoport alelnöke, a Lexus ügyvezető igazgatója.

Az RC F GT Concept tanulmányautót a Lexus két hivatásos versenyzője: Scott Pruett és Roger Yasukawa vezeti a Long Beach versenypályán.

Scott Pruett az észak-amerikai sportautó-versenyzés legsikeresebb aktív versenyzője. Négy alkalommal nyerte meg a Daytona-i Rolex 24 órás futamot, emellett bajnoki címet szerzett a Trans Am, IMSA és Rolex Grand Am bajnokságokban, továbbá futamgyőzelmeket tudhat magáénak a CART, Le Mans és IROC szériákban.

A Road Racers Drivers Club 2016-ban a Phil Hill elismerésben részesítette Scott-ot. A versenyzőt a közelmúltban igazolta le a Lexus, hogy az F Performance Racing pilótájaként az RC F GT3 versenyautóval részt vegyen az IMSA WeatherTech SportsCar bajnokságban.

Roger Yasukawa egész életében versenyzett, Japánban, Angliában és Amerikában gokart-, illetve forma-autó versenyeken indult. Miután 21 éves korában hivatásos versenyzővé vált, jelentős sikereket ért el a Toyota motorokat alkalmazó Formula Atlantics, valamint IndyCars és IMSA GT autókkal. Roger az IS F 2007-es bevezetése óta dolgozik a Lexus U.S.A. pilótájaként.

RC F GT Concept műszaki adatok

Menetkész tömeg 1420 kg
Motortípus 2UR-GSE 5.0 V8, DOHC, Dual-VVT-I
Teljesítmény / forgatónyomaték több mint 467 lóerő 7100/percnél / több mint 529 Nm 4800/percnél
Erőátvitel Nyolcfokozatú Sport Direct Shift automata sebességváltó kézi kapcsolású üzemmóddal
Tengelytáv 2730 mm
Teljes hosszúság 4805 mm
Teljes szélesség 1915 mm
Teljes magasság 1357 mm
Tömegcsökkentés Szénszálerősítésű műanyag elemek (motorházfedél, tetőlemez, csomagtérfedél, ajtópanelek, első és hátsó lökhárító, első stabilizáló szárnyak, hátsó légterelő, beltéri burkolatok, műszerfal). Polikarbonát ablakok
Abroncsok / Kerekek Yokohama ADVAN A005 típusú abroncsok 280/680R18 méretben, 11Jx18 kovácsolt könnyűfém tárcsákra szerelve