A Lexus egy különleges RC F versenyautóval debütál küld ezen a hétvégén, méghozzá a 42. Toyota Grand Prix futamai között a kaliforniai Long Beach versenypályáján.
Az RC F GT Concept versenyautó-tanulmány félúton helyezkedik el az utcai használatra szánt, sorozatgyártású RC F modell, valamint az IMSA WeatherTech SportsCar bajnokságban hamarosan rajthoz álló, vérbeli RC F GT3 versenyautó között. A GT Concept-et az RC F szériamodellel párhuzamosan, a Lexus International Motorsports Group támogatásával fejlesztette a Japánban működő Lexus fejlesztési központ. A Long Beach-en színre lépő tanulmány annak az RC F GT Conceptnek a továbbfejlesztése, amellyel Justin Bell 2015. júniusában ötödik helyezést ért el a Pikes Peak nemzetközi hegyi felfutó verseny Time Attack kategóriájában.
A karosszéria építése során széles körben alkalmaztak kompozit anyagokat, aminek köszönhetően a tanulmány mintegy 363 kilogrammal könnyebb a sorozatgyártású RC F-nél. A GT Concept motorja és erőátvitele megegyezik a szériamodellével, csupán a kenési és hűtési rendszeren változtattak, valamint nagyteljesítményű kipufogórendszert építettek be. A felfüggesztést megerősítették, hogy bírja az intenzív igénybe vételt, paraméterei még szélesebb tartományban állíthatók, igazodva a versenykörülményekhez. Az integrált járműdinamikai vezérlőrendszer (VDIM) vezérlő szoftverjének módosításával a pályahasználat követelményeihez igazították a modell vezethetőségét.
„A GT Concept megmutatja, milyen lehetőségek rejlenek az F modellek alapját képező padlólemezben, illetve hajtásláncban. A nagyteljesítményű RC F kupét és GS F szedánt a sportos vezetés híveinek szánjuk; ezek a modellek rendkívül meggyőzően demonstrálják a Lexus fejlesztési részlegének képességeit” – emelte ki Jeff Bracken, a Toyota csoport alelnöke, a Lexus ügyvezető igazgatója.
Az RC F GT Concept tanulmányautót a Lexus két hivatásos versenyzője: Scott Pruett és Roger Yasukawa vezeti a Long Beach versenypályán.
Scott Pruett az észak-amerikai sportautó-versenyzés legsikeresebb aktív versenyzője. Négy alkalommal nyerte meg a Daytona-i Rolex 24 órás futamot, emellett bajnoki címet szerzett a Trans Am, IMSA és Rolex Grand Am bajnokságokban, továbbá futamgyőzelmeket tudhat magáénak a CART, Le Mans és IROC szériákban.
A Road Racers Drivers Club 2016-ban a Phil Hill elismerésben részesítette Scott-ot. A versenyzőt a közelmúltban igazolta le a Lexus, hogy az F Performance Racing pilótájaként az RC F GT3 versenyautóval részt vegyen az IMSA WeatherTech SportsCar bajnokságban.
Roger Yasukawa egész életében versenyzett, Japánban, Angliában és Amerikában gokart-, illetve forma-autó versenyeken indult. Miután 21 éves korában hivatásos versenyzővé vált, jelentős sikereket ért el a Toyota motorokat alkalmazó Formula Atlantics, valamint IndyCars és IMSA GT autókkal. Roger az IS F 2007-es bevezetése óta dolgozik a Lexus U.S.A. pilótájaként.
RC F GT Concept műszaki adatok
Menetkész tömeg | 1420 kg |
Motortípus | 2UR-GSE 5.0 V8, DOHC, Dual-VVT-I |
Teljesítmény / forgatónyomaték | több mint 467 lóerő 7100/percnél / több mint 529 Nm 4800/percnél |
Erőátvitel | Nyolcfokozatú Sport Direct Shift automata sebességváltó kézi kapcsolású üzemmóddal |
Tengelytáv | 2730 mm |
Teljes hosszúság | 4805 mm |
Teljes szélesség | 1915 mm |
Teljes magasság | 1357 mm |
Tömegcsökkentés | Szénszálerősítésű műanyag elemek (motorházfedél, tetőlemez, csomagtérfedél, ajtópanelek, első és hátsó lökhárító, első stabilizáló szárnyak, hátsó légterelő, beltéri burkolatok, műszerfal). Polikarbonát ablakok |
Abroncsok / Kerekek | Yokohama ADVAN A005 típusú abroncsok 280/680R18 méretben, 11Jx18 kovácsolt könnyűfém tárcsákra szerelve |