Főoldal Újdonságok Itt az új BMW M4 CS: folytatódik a legenda

Itt az új BMW M4 CS: folytatódik a legenda

A limitált szériás készülő exkluzív, 460 lóerős, a 100 km/órás sebességet 3.9 másodperc elérő BMW M4 CS az erőteljes vezetés mindent elsöprő élményével kecsegtet.

A BMW M GmbH egy újabb, limitált szériában kínált exkluzív kiadásról rántja le a leplet: bemutatkozik a BMW M4 CS modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,4 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 197 gramm/km)*, amely a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M4 Coupé és az abszolút versenypályára edzett BMW M4 GTS közötti rést hivatott betölteni. Extrém dinamikus karakterével az új élsportoló a BMW M divízió különleges kiadásainak azon hosszú távú, évtizedekre visszanyúló sikertörténetét folytatja, amely még 1988-ban, a legendás BMW M3 E30 Evolution modell debütálásával vette kezdetét. Az új BMW M4 CS modell limitált példányszámban, a BMW müncheni gyárában lát napvilágot.

Az új BMW M4 CS világpremierjével párhuzamosan a BMW M GmbH egy új típusnevet is bevezet. A bajor gyártó a sorozatgyártásban kínált BMW M portfólió fölé első körben a kizárólagos felszereltségi opciókkal és a kézzelfogható többlet-teljesítménnyel kecsegtető Competition Edition, illetve Competition Package csomagokkal kiegészített modelleket pozícionálja, amelyeket mostantól a CS típusnévvel ellátott különleges kiadások emelnek egy szinttel feljebb. A paletta abszolút csúcsán a maximális teljesítménnyel megáldott és versenypályára edzett, úgynevezett márka-image modellek állnak, amelyek közutakra engedett változatban kínálják a motorsport élvonalában megszerzett több évtizednyi szaktudás legjavát.

A tervezőmérnökök az új élsportoló esetében a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M4 Coupé maximális teljesítményét további 10 lóerővel toldották meg, az új BMW M4 CS motorházteteje alá szerelt 3,0 liter hengerűrtartalmú benzinmotor így 460 lóerő maximális teljesítményre képes. A forradalmi BMW M TwinPower Turbo technológia innovációinak köszönhetően az új BMW M4 CS modell álló helyzetből kevesebb, mint négy másodperc alatt, egészen pontosan 3,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Az alapfelszereltség részeként M Driver’s Package csomaggal is felszerelt élsportoló végsebességét az elektronika 280 km/óránál szabályozza. Két darab egycsatornás (mono-scroll) turbófeltöltőjével, kiegészítő töltőlevegő-hűtőjével, magas pontosságú közvetlen üzemanyag-befecskendezésével, VALVETRONIC változó szelepvezérlésével és dupla VANOS váltózó vezérműtengely-állításával az abszolút csúcstechnológiákkal felvértezett soros hathengeres erőforrás a vezetés abszolút élményét ígérő adottságokkal ruházza fel az új BMW M4 CS modellt, miközben a letaglózó lendülethez szükséges forgatónyomaték már egészen alacsony főtengely-fordulattól a vezető rendelkezésére áll, a hajtáslánc hatékonysága pedig példaértékű (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8.4 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 197 gramm/km).

Az új BMW M4 CS már az alapfelszereltség részeként Drivelogic-kal dolgozó, hétsebességes M duplakuplungos automataváltót kap (M DCT – M Double Clutch Transmission), amelyet önálló olajhűtővel szereltek fel, és amelynek fokozatai között a vezető a kormány mögé szerelt váltófülekkel manuálisan is kapcsolgathat. Az M DCT automataváltó a másodperc törtrésze alatt vált a fokozatok között, ráadásul anélkül, hogy egy pillanatra is megszakítaná a hátsó tengelyre leadott teljesítmény folyamát. A hetedik fokozatot eközben direkt hosszúra tervezték a mérnökök, hogy az új BMW M4 CS modell az autópályás szakaszokon is alacsony főtengely-fordulattal és minimális üzemanyag-fogyasztással gurulhasson.

Az új BMW M4 CS futóműve nagymértékben megegyezik a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M4 Coupé alá tervezett technológiával. A lengőkarok és a kerékagyak az első és a hátsó tengelyen is kovácsolt alumíniumból készültek, rendkívül könnyű kialakításuknak köszönhetően a modell rugózatlan tömege így még tovább csökken, amely jótékony hatással van a lendületes menetteljesítményre. A bajor gyártó az új BMW M4 CS modellt már az alapfelszereltség részeként adaptív M futóművel kínálja, amelyet a mérnökök úgy állítottak be, hogy az ügyfelek közúton és versenypályán is a lehető legoptimálisabb teljesítményt hozhassák ki a technológiából. A BMW tervezőmérnökei mindezért a nagyteljesítményű sportautók legkeményebb tesztpályájaként számon tartott Nürburgring legendás aszfaltcsíkján hangolták tökéletesre a BMW M4 CS modellt, amely azáltal, hogy 7 perc 38 másodperc alatt abszolválta a Zöld Pokol 73 kanyarból álló és 20832 kilométer hosszú vonalvezetését, örökre megváltotta jegyét a szuper-sportautók mezőnyébe.

Az optimális tapadást és a tökéletes menetstabilitást az M Dinamikus Móddal (MDM – M Dynamic Mode) felszerelt dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) és az aktív M differenciálmű garantálja, mindenféle vezetési szituációban. Az adaptív M futómű, a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC) és az aktív M differenciálmű vezérlőegységét, valamint az elektromechanikus szervokormány beállításait a mérnökök az új BMW M4 CS dinamikus karaktere szerint hangolták össze, miközben a bajor gyártó ügyfelének minden pillanatban megvan a lehetősége arra, hogy a kormányrásegítés mértékét és a futómű beállításait saját preferenciái vagy az egyes útviszonyok sajátosságai szerint személyre szabja. Mint ilyen, az új BMW M4 CS sofőrje háromféle vezetési üzemmód közül választhat (COMFORT, SPORT és SPORT+) mindössze egyetlen gombnyomással. A COMFORT mód a hétköznapi autózásokhoz, a nagyvárosi bolyongásokhoz és a rövid távokhoz optimális, miközben a SPORT mód a kanyargós országutakon keresztülvezető, szenvedélyes adrenalin-löketekhez ajánlott. Azon ügyfelek alatt pedig, akik versenypályán kívánják kihozni a legtöbbet az új BMW M4 CS modellből, a SPORT+ üzemmód engedi szabadjára az élsportoló tudásának legjavát. A technológia a legjobb köridők elérése érdekében minden pillanatban a legdinamikusabb tempóhoz igazítja a hajtáslánc működését, a legkritikusabb vezetési szituációban pedig az egyébként kikapcsolt menetstabilizáló rendszer (DSC) igyekszik kontrollálni a túlkormányzást. A tökéletesen kézben tartott drifteknek az M Dinamikus Mód (MDM) enged szabad kezet minden körülmények között.

A versenypályán az elöl 9J x 19”-os, hátul pedig 10J x 20”-os könnyűfém keréktárcsák is otthon érzik magukat. A kifejezetten az új BMW M4 CS modellhez tervezett felnikre az első tengelyen 265/35 R19 méretű, míg a hátsó tengelyen 285/30 R20 méretű Michelin Pilot Sport Cup 2 gumikat szerelnek. A versenypályára edzett, ellenben közúti forgalomban is tökéletesen használható semi-slick abroncsok még a legnagyobb sebességnél is magabiztos tapadást és kimagasló oldalstabilitást garantálnak, a hajtűkanyarokból való kigyorsításkor pedig segítenek elérni a maximális lendületet. Az új BMW M4 CS a Michelin Pilot Sport Cup 2 garnitúra alternatívájaként Michelin Sport gumiabroncsokkal is megrendelhető, mindennemű pluszköltség nélkül.

Az új BMW M4 CS modell utasterét a sportautós hangulat preferenciái szerint álmodták meg a tervezők. A könnyűszerkezetes BMW M sportüléseket bőrrel és Alcantarával húzták be, a versenypályás atmoszférát pedig a szénszálból készült ajtókárpitok és a belső kilincseket helyettesítő ajtóbehúzó fogantyúk teremtik meg. A „powerdome” domborulattal ellátott, erőtől duzzadó motorháztető és a tető teljes egésze az ultrakönnyű, mégis rendkívül merev szénszál-erősítésű műanyagból készült (CFRP – Carbon Fibre Reinforced Plastic).

A bőr és az Alcantara végtelen alkalmazása a versenypályás hangulat és az elegáns kisugárzás lebilincselő kettősét varázsolja az új BMW M4 CS utasterébe, miközben a limitált példányszámban készülő különkiadás ügyfeleinek a kényelem terén sem kell kompromisszumot kötniük: az automata légkondicionáló és a BMW Professional navigációs rendszer mellett az utastér akusztikája szerint finomhangolt BMW Professional zenerendszer is az alapfelszereltség része.

A BMW M GmbH tervezőmérnökei és dizájnerei mindent elkövettek annak érdekében, hogy az új BMW M4 CS modellt teljesítményéhez és exkluzivitásához méltó kisugárzással ruházzák fel. A kiváltképp sportos frontrész két legjellegzetesebb eleme minden kétséget kizáróan az ikergyűrű-motívummal helyzetjelző, LED-technológiás első fényszóró-pár és a három nagyméretű légbeömlővel ellátott lökhárító. Amíg a központi légbeömlő a nagyteljesítményű erőforráshoz, addig a két oldalsó kivágás az első tengelyen négy-, a hátsó tengelyen pedig kétdugattyús nyergekkel szerelt, fáradhatatlan BMW M féktárcsákhoz vezeti a hűtőlevegőt.

Az első lökhárító elé helyezett, típus-specifikus koptatót edzett szénszálból alakították ki, kifejezetten az új BMW M4 CS különkiadás számára. Az élsportoló körüli légáramlat optimalizálása érdekében a modell megörökölte a BMW M4 GTS hátsó diffúzorát, a csomagtartón pedig vadonatúj fejlesztésű, szénszálból készült hátsó légterelő szárny kapott helyet. Sőt mi több, a BMW M4 GTS után a BMW M4 CS is megkapta a BMW M GmbH saját fejlesztésű, úttörő OLED-technológiás hátsó lámpáját, amely az első koptatóval, a szénszál-erősítésű műanyagból készült motorháztetővel, az elegánsan sportos BMW M külső visszapillantó-házakkal, a kupé-sziluettben lejtő tetőívvel, az erőtől duzzadó kerékjárati ívekkel, a hátsó légterelő szárnnyal és a hátsó diffúzorral együtt már álló helyzetben is extrém sportos kisugárzást kölcsönöz az új modellnek.