Az észak-amerikai J.D. Power több mint 65 ezer autótulajdonost kérdezett meg új, garanciális autójuk karbantartásával és javíttatásával kapcsolatos tapasztalataikról. A Lexus-tulajdonosok messze a legelégedettebbek a piacon.
A J. D. Power negyvenkettő éve vizsgálja az észak-amerikai márkaszervizek által nyújtott szolgáltatások színvonalát. Az elmúlt négy évtizedben jelentős átalakulásokon ment át az iparág, különösen az utóbbi néhány évben, amikor az elektromos és digitális technológiák jó néhány hangsúlyt áthelyeztek az autóiparban.
A modern autók minden eddiginél gazdagabb technológiai tartalma, hálózatba kapcsolt főrendszerei, illetve részben vagy teljesen villamosított hajtásláncai miatt új megközelítést igényelnek a szervizektől, és ez az ügyfelek elvárásait, illetve az általuk alkalmazott kommunikációs és fizetési csatornákat is átformálta. A felmérésben azok a márkák tudtak jó eredményt elérni, akik a lehető leggyorsabban és legrugalmasabban alkalmazkodtak a megváltozott helyzethez, és a legteljesebb mértékben képesek kiaknázni az új lehetőségeket.
A J. D. Power 2022-es észak-amerikai ügyfélkezelési index (U.S. Customer Service Index, CSI) tanulmány öt részterületen pontozta a felmérésben részt vevő márkákat: ezek a szervizszolgáltatás minősége (ez a terület adta az összpontszám 32 százalékát), a szerviztanácsadók (19%), a jármű átvétele és leadása (19%), a márkaszerviz és az ügyféltér infrastrukturális felszereltsége (15%), valamint a márkaszerviz kezdeményezőképessége (15%) – ez utóbbi pontosan az új piaci helyzethez való, proaktív alkalmazkodás képességét mérte.
Ezen szempontok alapján a felmérés abszolút győztese, egyben a legjobb prémium márka a Lexus lett, a maximálisan adható 1000-ből 897 ponttal. Az élmezőnyben a Lexus az egyetlen prémium márka, amely 2021-hez képest javítani tudott eredményén: a második helyezett Cadillac 3 ponttal, a tavalyi első Porsche 20 ponttal rontott teljesítményén. Utóbbi az egyetlen európai prémium márka, amely az átlagosnál (866 pont) jobb eredményt tudott produkálni. A Lexus az elmúlt öt évben folyamatosan javította szervizelégedettségi indexét; ezzel ugyancsak egyedül áll a teljes prémium szegmensben.
2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | |
Lexus | 897 | 895 | 889 | 881 | 871 |
Cadillac | 880 | 883 | 882 | 880 | 871 |
Porsche | 879 | 899 | 882 | 893 | 874 |
Acura | 871 | 867 | 856 | 866 | 845 |
BMW | 866 | 866 | 855 | 847 | 857 |
Prémium szegmens átlaga | 866 | 870 | 864 | 862 | 862 |
Audi | 865 | 862 | 861 | 857 | 871 |
Infiniti | 862 | 887 | 875 | 878 | 876 |
Jaguar | 858 | 853 | 830 | 825 | 841 |
Lincoln | 854 | 872 | 872 | 865 | 860 |
Volvo | 854 | 863 | 852 | 840 | 842 |
Mercedes-Benz | 849 | 867 | 865 | 870 | 868 |
Genesis | 836 | 864 | 834 | – | – |
Land Rover | 815 | 799 | 785 | 781 | 812 |
Alfa Romeo | 801 | 797 | 792 | – | – |