A Top Gear egykori, a The Grand Tour és a DriveTribe jelenlegi műsorvezetője úgy cserélte le az első generációs Mirait egy új generációsra, hogy az új modellt előzőleg csak fényképen látta, ez az Ő esetében pedig kisebb csoda. Az átvételről és az első vezetésről is készített egy videót, utóbbiból arra is fény derül, hogy mire emlékezteti az irányjelző hangja, hogy az autó mely funkcióit nem fogja sosem használni, és hogy miben fejlődött az új modell elődjéhez képest.
A Top Gear, illetve a The Grand Tour nézői által csak „lassú kapitánynak” nevezett műsorvezető-újságíró autógyűjteményében a különböző új és veterán Ferrarik, Rolls-Royce-ok, Bentley-k és egyéb ínyencségek mellett mindig megtalálhatóak voltak praktikus valamint a jövő technológiáját képviselő modern autók is. Az 58 éves May szeret lépést tartani a technológiai fejlődéssel, és izgalmasnak tartja az autóipar most zajló, drasztikus átalakulását a környezetbarát hajtásmódok irányába.
Nem véletlen, hogy 2019-ben vásárolt egy példányt a hidrogén üzemanyagcellás Toyota Mirai első generációjából, amelyet a The Sunday Timesba írt cikkében civilizáltsága és csendessége miatt a valaha volt legjobb autójának nevezett. Most, 2021-ben a második generációs Mirai piaci bevezetésekor viszont már nem várt éveket, inkább azonnal rendelt magának egyet. Annyire megbízott a Toyota új modelljében, hogy úgy vette meg az autót, hogy korábban nem is találkozott vele élőben, csak az újságok hasábjain olvasott róla és az interneten nézett meg néhány videót.
Éppen ezért gyermeki izgalommal húzta le a leplet közvetlenül a kiszállítás után a fekete Mirairól, amelyet a stábtagok az élettársa segítségével úgy csempésztek be a garázsába, hogy a híres tulajdonost a forgatásig nem engedték a közelébe. Az elegáns, négyajtós kupé karosszéria és a műalkotásnak is beillő könnyűfém felnik igencsak elnyerték May tetszését, akárcsak a metálfekete szín, amelytől a nagy Toyota kissé vészjóslónak, fenyegetőnek tűnik szerinte.
May rögtön ment is pár métert a garázsában a teljesen hangtalanul működő, tiszta vízpárát kipufogó autóval, aztán pedig kipróbálta London belvárosában is, bár ott a hatalmas dugók miatt nem jutott messzire. Szerencsére készült egy második videó is, amelyben Nyugat-Sussex üres országútjain végre valóban megtudhatta, hogy mire képes a Mirai második generációja.
Elsőként a futómű hangolását méltatta, amely úgy tud kényelmes lenni a 20 colos felnik és az alacsony oldalfalú felnik ellenére, hogy a kanyarokban jóval kisebb oldaldőlést enged, mint a billegősebb, rövidebb tengelytávú, fronthajtású első Miraié, ráadásul úgy érezte, a szélesebb (elöl 235, hátul 245 mm) gumik dacára a gördülési zaj is jelentősen csökkent.
Megállapította azt is, hogy semmilyen szagot nem érez belül, se kellemest, se kellemetlent, pedig a legtöbb új autóban a műanyagok, a gyártáskor használt ragasztók, a bőrkárpitok kipárolgásai általában egy jellegzetes szagot vagy illatot eredményeznek.
Aztán a prémium igénnyel kialakított műszerfal kijelzőit méltatta, melyekből három is van: a sofőr előtti kis képernyő a vezetéshez legszükségesebb adatokat mutatja, a középső, 12,3 colos, szélesvásznú érintőképernyőt használja az infotainment rendszer, a navigáció és a 360 fokos kamerarendszer (melynek madártávlati képét menet közben is lehet élvezni). Továbbá van még egy óriási méretű head-up display is, amely a szélvédőre vetíti a sebességet, a navigációs információkat, az aktuális sebességhatárt, és a vezetéstámogató rendszerek jelzéseit.
May lelkesen beszélt a Mirai légtisztító rendszeréről, amely az üzemanyagcellába bejutó levegőt tisztítja meg a szennyeződésektől. Ezt a funkció különösen egy füstölő, erősen szennyező jármű mögött haladva hasznos, még a társadalom is hálás lehet érte szerinte.
Tetszett neki az is, hogy a központi kijelző egy szellemes megoldással jelzi, hogy mennyi levegőt tisztított meg az autó indulás óta: ahány futó emberalak jelenik meg a Mirai sziluettje mögött a látványos animáción, annyi ember napi levegőszükséglete lett a szennyeződésektől megtisztítva a Toyota fejlett modellje által.
Persze talált olyan funkciót is, ami nem nyerte el különösebben a tetszését: a Sport üzemmódot energiapazarlásnak tartja, mivel több hidrogén felhasználásával növeli a vezetési élményt, és a szintetikus motorhangot sem fogja használni többet, mivel szerinte egy elektromos autónak a csendes futás a legfőbb erőssége. Viszont örömmel állapította meg, hogy az irányjelző gondosan megtervezett visszajelző hangja a nagymamája faliórájára emlékezteti.
Végezetül a Mirait pozitív példaként ajánlotta minden autógyártó számára, mert nagyon ritka manapság az, hogy egy kocsi minden téren (dizájn, technika, szolgáltatások, teljesítmény, vezethetőség, hatótáv) ekkorát fejlődjön elődjéhez képest, és közben még az ára is csökkenjen: az első Miraiért 66 ezer, az újért viszont csak 65 ezer fontot kellett fizetnie.
Megjegyezzük, hogy vannak országok, ahol még ennél is nagyobb mértékben, közel 20 százalékkal kerül kevesebbe az új Mirai a réginél. Magyarországon a Comfort felszereltségű alapmodellt már 26 millió forintért meg lehet kapni, ami a műszaki színvonalat, a Lexus-szintű felszereltséget és belső kivitelezést, az elegáns, kupés megjelenést, a nagy presztízzsel járó hátsókerék-meghajtást, valamint a közel 5 méteres hosszúságot figyelembe véve egyáltalán nem tekinthető túlzónak.