Túlzás nélkül, megalapozott statisztikákra hivatkozva az Audi történetének eddigi legeredményesebb évkezdetét produkálta: hozzávetőleg 137 700 átadott autóval az ingolstadti székhelyű gyártó 10,3 százalékkal több kiszállítást teljesített, mint az előző év januárjában.
A kiszállítási rekordot hozó 2014-es év után a négykarikás márka világszerte minden régióban növekedést tudott elérni. A kiszállítások számának bővülése különösen jelentős volt az észak-amerikai és a dél-amerikai piacokon, ahol összesen 16 200 autót adtak át tulajdonosaiknak, ami 15,1 százalékos növekedés a tavalyi év hasonló időszakához képest. A sikeres évkezdet kulcsai a népszerű A3 modellcsalád (+58,1 százalék) és az új Audi TT* (+15 százalék) voltak.
„Annak ellenére, hogy a világgazdaságban tapasztalható bizonytalanság továbbra is meghatározó tényező, az Audinak sikerült remek eredményekkel indítania az új évet.” – nyilatkozta Luca de Meo, az Audi AG igazgatótanácsának az értékesítés területéért felelős tagja. „Kitűnő januári eredményeinkkel megteremtettük az alapot a további fejlődéshez 2015-ben.”
A januári növekedés különösen jelentős volt az amerikai kontinensen: az év első hónapjában a kiszállítások 15,1 százalékkal növekedtek, elérve a 16 200 darabot. Az Egyesült Államokban a márka újabb rekorderedményt ért el, ezzel sorozatban a 49. olyan hónapot produkálta, amely során az Audi csúcsot döntött a kiszállítások terén. Az egyesült államokbeli kiszállítások januárban 11 541 darabot tettek ki (+14,3 százalék). Az értékesítés Kanadában még ennél is nagyobb ütemben, 26,3 százalékkal növekedett. A tavalyi évben mutatkozott be az Audi A3* és az Audi Q3, mindkettőnek nagy szerepe volt a kiszállítási csúcsok elérésében.
Az Audi sikeresen kezdte az évet Európában is. A németországi vásárlók körében különösen nagy népszerűségnek örvendtek a négykarikás márka közép- és felsőkategóriás modelljei. Az Audi A4 kiszállításai 36,1 százalékkal, az Audi A6 eredményei 14,2 százalékkal, míg az Audi A7 Sportback darabszámai 35,2 százalékkal nőttek. Az összes modellt figyelembe véve Németországban a kiszállítások 13,6 százalékkal emelkedtek, ezzel elérték a 19 804 darabot. Az Egyesült Királyság piacán (+8,1 százalék) és Spanyolországban (+7,0 százalék) a kiszállítások száma jelentősen meghaladta a tavalyi év hasonló hónapjának eredményét. Az Audi Q5 közkedvelt modellnek bizonyult mindkét piacon. Az Egyesült Királyság piacán a középkategóriás SUV eredményei 81,7 százalékkal emelkedtek, ugyanez a szám Spanyolországban 67,5 százalék volt. Az Audi 20 legeredményesebb piaca közül Törökország mutatta fel a legnagyobb bővülést, itt a kiszállítások 109,8 százalékkal 1 785 darabra emelkedtek. Magyarországon is emelkedett a kiszállítások száma 2014 januárjához képest, így az elmúlt hónapban 7,7% több regisztráció történt. Ehhez a legnépszerűbb A3 modellcsalád mellett az A6, Q3 és A1 modellek megújítása is hozzájárult.
Az ázsiai és csendes óceáni térségben a tavaly januári eredményeket 14,3 százalékkal múlta felül a márka és összesen körülbelül 59 700 autót adott át ügyfeleinek. Kétszámjegyű növekedést ért el az ingolstadti márka Dél-Koreában (+31,5 százalék) és a régió legnagyobb piacán, Kínában (+15,1 százalék).
A márka bővülésének motorja világszinten az A3 modellcsalád(+58,1 százalék) és az Audi TT modell (+15 százalék) voltak. Az új TT az első piacokon tavaly ősszel mutatkozott be.
• Az AUDI AG kiszállításai (darabszám) | • Január | ||
• | • 2015 | • 2014 | • Változás 2014-hez képest |
• Összesen | • 137 700 | • 124 851 | • +10,3 % |
• Európa | • 56 300 | • 53 758 | • +4,7% |
– Németország | • 19 804 | • 17 426 | • +13,6 % |
– Egyesült Királyság | • 11 653 | • 10 783 | • +8,1% |
– Franciaország | • 4 098 | • 4 047 | • +1,3% |
– Olaszország | • 3 872 | • 3 819 | • +1,4% |
– Spanyolország | • 3 511 | • 3 282 | • +7,0% |
– Oroszország | • 1 410 | • 1 623 | • -13,1% |
• Amerikai Egyesült Államok | • 11 541 | • 10 101 | • +14,3% |
• Mexikó | • 1 073 | • 1 024 | • +4,8% |
• Brazília | • 1 331 | • 1 109 | • +20,0% |
• Kína (és Hong Kong) | • 51 248 | • 44 526 | • +15,1% |