A BMW nagyteljesítményű kompakt sportautói az elmúlt 40 évben kivétel nélkül elcsavarták a fejeket és felgyorsították a szívverést.
A BMW 2002 Turbo már az ikonikus modellsorozat első képviselőjeként a kimagasló menetteljesítmény, a kivételes agilitás és a tökéletes vezethetőség egységét kínálta. A négykerekű legenda modernkori újraértelmezésével a BMW M GmbH a vezetés lélegzetelállító élményét támasztja fel a kompakt szegmensben: megérkezett a vadonatúj BMW M2. Kirobbanó teljesítményű soros hathengeres benzinmotorjával, hátsókerék-meghajtásával, alumínium alkatrészekből álló könnyűszerkezetes M sportfutóművével és csábító megjelenésével a BMW M2 Coupé az abszolút vezetési élmény minden összetevőjét a sofőr kezébe adja.
Jellegzetes BMW M karakter
A vadonatúj BMW M2 Coupé már első pillantásra egyértelművé teszi hovatartozását, jellegzetes stílusjegyeivel hangsúlyozva a BMW M modellekre jellemző páratlan menetdinamikát. A vadonatúj családtag karosszériaelemeit egy-egy legendás BMW versenyautóról mintázták a tervezők, nem rejtve véka alá a kompakt sportmodell bámulatos teljesítményét. A hatalmas légbeömlőkkel ellátott első lökhárítót és az izmos kerékjárati íveket karakteres BMW M hűtőrács, 19 collos M duplaküllős alumínium keréktárcsák, valamint a sport kipufogórendszer ikervégződéseivel ékesített széles hátsó terpesztés egészíti ki. Az ikonikus BMW M elődmodellek jellemzői az utastérben is visszaköszönnek: az ajtókárpitok és a középkonzol Alcantara borításának kivételes minőségét M logóval és kék dizájncsíkkal díszített szénszálas sportbetétek fokozzák tovább. A sportülések, az M sportkormány és az M váltókar mindeközben garantálja, hogy a BMW M2 volánja mögött mindig, minden szituációban örömteli élmény a vezetés.
Kirobbanó teljesítmény
A vadonatúj BMW M2 soros hathengeres, új fejlesztésű, 3.0 liter hengerűrtartalmú benzinmotorja a legmodernebb M TwinPower Turbo technológiának köszönhetően 6500 percenkénti főtengely-fordulatnál 272 kW / 370 lóerő maximális teljesítményt küld a hátsó tengelyre (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 8,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 199 gramm / km)*, amellyel a nagyteljesítményű kompakt sportautók új etalonjának alapjait fekteti le. A percenkénti 1400 és 5560 közötti főtengelyfordulat-tartományban rendelkezésre álló 465 Nm csúcsnyomaték pillanatnyi túltöltéssel akár 500 Nm-re is növelhető, amely az opcionális extrafelszereltségként elérhető hétsebességes M duplakuplungos automataváltóval (M DCT) és a Launch Control elnevezésű rajtprogrammal mindössze 4,3 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre a BMW M2 Coupé-t. A sportmodell végsebességét 250 km/óránál elektronikusan maximálták. Az opcionálisan elérhető hétsebességes M duplakuplungos automataváltóval a BMW M2 Coupé átlagos üzemanyag-fogyasztása mindeközben csupán 7,9 liter* 100 kilométerenként, 185 grammos* kilométerenkénti kombinált emisszió mellett, amely a BMW M modellcsalád legújabb tagjának példaértékű hatékonyságát bizonyítja.
Motorsport-technológia a legapróbb részletekben is
A BMW M3/M4 sportmodell első és hátsó tengelyének könnyűszerkezetes alumínium alkatrészeivel, az elöl 245/35 ZR19, hátul 265/35 ZR19 méretű gumiabroncsokkal szerelt, 19 collos kovácsolt alumínium keréktárcsákkal, a két beállítási lehetőséget is tartogató M Servotronic kormányzással és a kellően hatékony M fékrendszerrel a vadonatúj BMW M2 Coupé a menetteljesítmény tekintetében minden korábbinál magasabb mércét állít fel a nagyteljesítményű kompakt sportautók szegmensében. Az elektronikusan vezérelt aktív M differenciálmű, amely egyszerre optimalizálja a tapadást és a jármű stabilitását, ugyancsak kiemelt szerephez jut e téren. A lehengerlő menetteljesítményt a dinamikus menetstabilizáló rendszer M Dinamikus Módja fokozhatja tovább, amely a kerekek kontrollált, engedélyezett megcsúszásával kelti életre a versenypályás driftelés élményét.
Intelligens járműkapcsolat, bárhol és bármikor
Teljesítményre optimalizált egyéniségének kihangsúlyozása érdekében a vadonatúj BMW M2 Coupé már az alapfelszereltség részeként számos innovatív opciót magáénak tudhat. Az opcionális extrafelszereltségek listáját mindeközben a Drivelogic-kal ellátott, hétsebességes M duplakuplungos automataváltó (M DCT) színesíti, amely rendkívül gyors váltásokat tesz lehetővé, a motor fordulatszámának visszaejtése nélkül. Sőt mi több, a sportmodellhez a BMW ConnectedDrive vezetést támogató rendszereinek és mobilitási szolgáltatásainak rendkívül széles tárháza is elérhető. A BMW ConnectedDrive szolgáltatásai tökéletes alapot teremtenek a vezető, a jármű és a környezet közötti állandó, interaktív kapcsolat megteremtéséhez, az autó operációs rendszerébe ráadásul megannyi innovatív alkalmazás is feltelepíthető. A GoPro applikációjának köszönhetően például a BMW M2 Coupé sofőrje látványos videókkal teheti örök emlékké versenypályás élményeit, egy, a műszerfalra erősített apró kamerával, amelyet az iDrive vezérlőjével, a központi kijelzőn nézve irányíthat. A versenypályás eredményeket eközben az M Laptimer alkalmazással azonnal ki is elemezheti a BMW ügyfele, az információkat pedig e-mailben vagy a Facebook-on keresztül azonnal meg is oszthatja barátaival.
Erőteljes elődök nyomdokain
A vadonatúj BMW M2 Coupé nem csupán a hatalmas népszerűségnek örvendő BMW 1-es M Coupé közvetlen leszármazottja, de – az immáron négy évtizedre visszatekintő alapfilozófia örököseként – az eredeti BMW M3 E30 és a BMW 2002 Turbo hivatalos utódja is. Ez utóbbi már több mint negyven esztendővel ezelőtt megtestesítette a BMW M GmbH mindmáig aktuális vezérelvét: a kimagasló menetteljesítmény, a kivételes agilitás és a tökéletes vezethetőség négy keréken kínált egységét.
*Az üzemanyag-fogyasztási értékeket az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az adatok a gumiabroncs-típusokról is függnek.