Site icon AutóAddikt

Jól szerepeltek a Toyota és a Lexus márkakereskedések az Autoexpress olvasói felmérésén

Az angol autós magazin 20 éve állítja össze részletes szempontrendszerrel a nagy autómárkák sorrendjét a kereskedések és szervizek színvonalát tekintve, több ezer újautó-vásárló olvasójuk értékelése alapján. 2021-ben az összesített rangsorban a Toyota a 6., a Lexus a 2. helyen végzett.

Az autógyártók óriási erőfeszítéseket tesznek a fejlesztéseik során, hogy az új modelljeik megfeleljenek az összes vonatkozó biztonsági követelménynek, a lehető legkevesebb szennyezőanyagot bocsássák ki, minden időjárási körülményben megfelelően működjenek, vonzóak, robusztusak, megbízhatóak legyenek, és még jó legyen vezetni is őket. Ezt abban a reményben teszik, hogy az új autóik elérik célpiacukat, és eléggé kiemelkednek a versenytársak közül ahhoz, hogy jó eladási számokat produkáljanak.

Mindehhez hatalmas stábra, évekre és óriási büdzsére van szükség, mégis szinte hiábavalónak tűnhet a sok erőfeszítés, ha az utolsó láncszem – a kereskedő – nem tölti be megfelelően a szerepét. Sok vásárlónak ugyanis nem elég, ha egy új autó mindenben megfelel neki, mert ha rossz tapasztalata van egy kereskedővel vagy szervizzel, az már elég lehet ahhoz, hogy a következő vásárlásnál elpártoljon az adott márkától. Egy étterem is hiába alkalmazza a legjobb séfeket, és készíti el a legfinomabb ételeket – ha a pincérek ügyetlenek vagy udvariatlanok, nem fogunk visszamenni.

Az Autoexpress számos fejlesztést vezetett be a Driver Power felmérésének 20. évfordulója alkalmából. Annak érdekében, hogy tisztább képet kapjanak az egyes autómárkák márkakereskedéseinek teljesítményéről, felosztották a pontszámokat úgy, hogy a kiskereskedelmi/bemutatótermi rész és a szervizközpont is kap egyet-egyet. E két terület pontszáma négy-négy kategória különálló értékeléséből jön ki. A 21 vizsgált autómárka összesített sorrendje a kiskereskedelmi és szervizpontszámok kombinációján alapul, de külön kiemelték a két fő részleg nyerteseit is, hogy világosabb képet adjanak a piacról. Azon autósok arányát is közzétették (százalékban kifejezve), akik jelezték, hogy valamilyen konkrét problémát tapasztaltak a márkaszervizek látogatása során.

Idén a Lexus lekerült a trónról az összetett rangsorban, de a szerviztevékenységet tekintve még őrzi az első helyét a 21 vizsgált márka között, annak ellenére, hogy néhányan panaszkodtak a borsos javítási számlákra. A bemutatótermi oldalnál tapasztalt csekély elmaradás (összetett 3. hely) annak köszönhető, hogy a vásárlók kedvezőbb vételárat vagy havi törlesztést szerettek volna kialkudni maguknak. Viszont a bemutatótermek tisztaságát és kényelmét, valamint az eladók felkészültségét kiválónak találták.

A Toyota-márkakereskedéseknél a legjobb egyéni kategória-pontszámot a szervizközpontok kapták, ahol az autótulajdonosok tiszta és rendezett körülményeket találtak, csak a parkolással voltak problémák néhány esetben.  Az átlagnál jóval kevesebb embernek volt gondja a Toyota-szervizekkel, akiknek mégis, azok a vártnál magasabb számlákra panaszkodtak. A Toyota-márkakereskedések kiskereskedelmi részlegein az autósok nagyon elégedettek voltak az átadás-átvételi folyamattal, de nem mindig érezték úgy, hogy elég engedményt kaptak, és azt is szerették volna, ha a személyzet hosszabb ideig magyarázta volna el az autó használatát, tulajdonságait.


Az Autoexpress magazin olvasói márkakereskedés-felmérésének végeredménye:

  Összesített eredmény (%)Értékesítési részleg (%)Szerviz részleg (%)Szervizproblémák aránya (%)
1.Porsche94,0895,02 (1.)93,14 (3.)5,6
2.Lexus93,9893,54 (3.)94,42 (1.)7,8
3.Kia92,0693,08 (4.)91,03 (6.)10,7
4.Subaru91,8790,56 (11.)93,18 (2.)8,0
5.SEAT91,4891,57 (6.)91,39 (5.)10,5
6.Toyota90,7390,62 (10.)90,84 (7.)5,6
7.Volvo90,3991,18 (8.)89,61 (10.)9,0
8.Honda90,3191,77 (5.)88,84 (13.)8,3
9.Mercedes-Benz90,2593,57 (2.)86,93 (17.)12,2
10.Renault90,1291,47 (7.)88,77 (14.)4,7
11.BMW89,74n.a.n.a.20,8
12.Ford89,55n.a.n.a.4,9
13.Nissan89,54n.a.n.a.3,2
14.Skoda89,54n.a.n.a.4,6
15.Hyundai89,11n.a.n.a.7,6
16.Volkswagen88,61n.a.n.a.7,6
17.Vauxhall (Opel)88,55n.a.n.a.6,8
18.Audi88,16n.a.n.a.16,6
19.Mazda88,09n.a.n.a.5,5
20.Jaguar84,78n.a.n.a.23,3
21.Land Rover83,34n.a.n.a.19,7

Miből jöttek össze a százalékos értékek?

Kiskereskedelmi tevékenyég

• A bemutatóterem: a showroom felszereltsége, kinézete, kényelme, tisztasága és higiéniája; parkolási lehetőségek a bemutatóteremnél; virtuális bemutatóterem megléte és használhatósága.

• Az értékesítő teljesítménye: udvariasság és kedvesség; a jármű fő jellemzőinek és technológiájának magyarázata; az eladó őszintesége és válaszkészsége; a különböző modellek ismerete; a különböző pénzügyi/lízing lehetőségek ismerete; mennyire volt könnyű és érthető a papírmunka.

• A vásárlás: lehetőség a finanszírozási lehetőségek személyre szabására; a kínált modellek és felszereltségek kiválasztása; a vételár alkuja.

• Átadás-átvételi folyamat: milyen gyakran kommunikáltak a vásárlóval, miközben a jármű átadására/átvételére várt; a jármű jellemzőinek és kezelőszerveinek magyarázata; az átadás-átvételi folyamat alapossága; az átadott jármű állapota; az átadás lebonyolításához szükséges idő.

A szervizközpont tevékenysége

• Szolgáltatások: parkolási lehetőségek; tisztaság és higiénia; a váróterem és a járműátadó területek kényelme és elérhető szolgáltatásai (például wifi, kávé), a Covid-korlátozásokra vonatkozó rendelkezések.

• Csereautó: rendelkezésre áll-e; a csereautót intéző személyzet alkalmassága.

• Kommunikáció: információadás a javítás állásáról és költségeiről; a magyarázatok világossága és alapossága; a papírmunka és a díjak egyértelműsége.

• Javítás: a munka minősége, a határidő betartása, ár-érték arány.

Exit mobile version