Pörgős hathengeressel, kézi váltóval, szénszálas kompozit tetőlemezzel lép színre a Toyota középkategóriás, hátsókerékhajtású szedánjának sportverziója, a Mark X GRMN.
Amióta a Gazoo Racing gondjaira bízták a Toyota utcai sportmodelljeinek kialakítását, kimért ütemben, de töretlen lendülettel érkeznek a különböző sportosítási fokú személyautók. A program csúcsát képviselő, intenzív motortuningot is tartalmazó GRMN (Gazoo Racing Masters of Nurburgring) csomagot elsőként a márka globális portfoliójának legkisebb tagja, a Yaris kapta meg. A mindössze hatszáz példányban készült városi modell nagy nemzetközi sikert aratott, ám nehéz azokat hibáztatni, akik szerint ideje volna egy eleve nagy teljesítményű, lehetőleg hátsókerékhajtású típust is beoltani a GRMN génekkel.
A jó hír, hogy ez megtörtént – a rossz, hogy ennek csak a japán vásárlók örvendhetnek. Miközben ugyanis a Toyota világszerte elsőkerékhajtású szedánjait (a Camryt és az Avalont) helyezi előtérbe, a belpiacon továbbra is élnek és virágoznak a nagy, hátsókerékhajtású limuzinok. Ezek közül a kisebbiket, a középkategóriás Mark X szedánt tette most kívánatosabbá a Gazoo Racing csapata.
Első lépésként agresszívabb első lökhárítót szabtak az autóra, megnövelve a légbeömlő nyílások méretét. A hűtőmaszk a Japánban szokásos krómtömeget levetve minimalista kivitelt kapott, az alsó rostély fényes fekete struktúráját metálszürke keret és azzal azonos tónusú könnyűfém keréktárcsák ellensúlyozzák; a fehér féknyergeket a Gazoo Racing logója díszíti. Hátul fékhűtő-nyílások, a csomagtérfedél peremére illesztett, diszkrét légterelő, méretes diffúzor és természetesen dupla ikerkipufogó teszi következetesen sportossá a megjelenést. Az utastérben szintetikus nyersbőrrel kárpitozott sportülések, GR-emblémás bőr sportkormány, karbon mintázatú ajtópanelek, fényes fekete dekorelemek és könnyűfém pedálszett tanúskodik a sportos génekről.
Ami pedig ezeket a géneket illeti: a Gazoo Racing mérnökei módosították a modell felfüggesztését, lecserélték a lengéscsillapítókat, és közvetlenebbre hangolták az elektromos szervokormányt. Ezzel összhangban lehetőséget teremtenek a könnyítésre, illetve a tömegközéppont süllyesztésére: az opcióként rendelhető szénszálas tetőpanel tíz kilogrammal csökkenti az autó tömegét, mégpedig pont ott, ahol azt a legjobban megérzi az ember. A csomagot a szériakivitelű automata sebességváltó helyére beépített, hatfokozatú kézi váltó teszi teljessé, közvetlen mechanikus kapcsolatot biztosítva a 3.5 literes V6-os motor és a hátsó differenciálmű között.
A GRMN címke elvileg a Gazoo Racing tuningprogramjának legfelső szintjét jelöli, ám a 3.5 literes, hathengeres motorhoz nem nyúltak: az ugyanúgy 318 lóerőt és 380 Nm forgatónyomatékot ad le, mint a normál változatokban megtalálható motor. Márpedig ebből a közvetlen és szívócső-befecskendezéssel egyaránt felszerelt, 2GR-FSE kódjelű modern blokkból (amely a Toyota és a Lexus számos más típusában is megtalálható) nem okozna különösebb problémát ennél akár sokkal nagyobb teljesítményt előcsalogatni.
A mindössze 350 példányban készülő autó az alapját képező 350 RDS kivitelhez képest plusz 3,3 millió forintnak megfelelő japán jenért érhető el. Mindent összevetve jutányos árnak hangzik. 2014-ben egyébként már létezett egy GRMN Mark X, amely többé-kevésbé ugyanezekkel a módosításokkal általános sikert aratott a nemzetközi sajtóban – és ha akkor ennyi elég volt az üdvösséghez, nyilván most sem kell több ahhoz, hogy mosolyt csaljanak 350 szerencsés vásárló arcára.