Jude Law és a Lexus közösen mutatták be élő adásban közvetített, improvizáción alapuló produkciójukat, amelynek helyszíne a londoni színházi világ, és amelynek kiindulópontja a Lexus RX luxus crossover vezetőülése. A színpadi legenda és filmsztár egy sajátságos kaland során bejárta a Soho utcáit, méghozzá a rendező és a nézők valós idejű narratívája alapján, hatalmas színészi rutinjára támaszkodva.
A történet a népszerű kabarészínház, a The Box színpadán kezdődött: a függöny felgördült, és Law lépett a közönség elé, hogy elmondja: élete következő 45 percét a világ különböző tájain élő nézők irányítják majd, akik élő adásban követik az eseményeket, és szavazatokkal döntik el, hogy a lehetséges változatok közül melyik irányban haladjon tovább a történet. Attól a pillanattól kezdve, hogy elhagyta a színpadot, mindent a nézők – és persze a színész intuíciói – irányítottak.
Innentől fogva minden egy interaktív forgatókönyv szerint történt, és Law egészen a végkifejletig úgy játszott, mintha egy színház élő közönsége előtt szerepelne. A különbség csupán annyi volt, hogy egy ‘guruló’ színpadon kellett játszania, és útközben folyamatosan a nézők változó rendezői utasításai tették próbára művészi és gasztronómiai tudását.
Az egyenes online közvetítés és instruálás mellett forgatott filmben Law tehát beül a rá váró Lexus RX volánja mögé, és elhajt egy régi szeszcsempész-stílusú étterembe, ahol csatlakozik hozzá a stáb egy tagja. Utána találkozik egy orosz séffel és tévészereplővel, Alekszej Ziminnel, aki szakértő tanácsokkal látja el az út következő állomására, hogy kiszabadíthassa kollégáját. Ezután újabb megálló következik Ronnie Scott Jazzklubjában, ahol felveszi zeneszerzőjét, az utolsó előtti állomáson pedig – próbára téve művészi képességeit – begyűjti az est díszlettervezőjét, a spanyol utcai művészt, Jorge Rodriguez-Geradát. Az utazó performansz akkor éri el csúcspontját, amikor Law visszatér a The Boxba a csapatával és a stábbal, hogy levezesse a művészeti ágakon átívelő drámai fináléját. Az előadást a közismert énekes-dalszerző zárja Jude és csapata oldalán, előadva legújabb, Overcome című slágerét.
Az élő közvetítés narratívájának alapját az ‘RX Életérzés’ képezi – vagyis az a különleges luxus-életstílus, izgalom és csillogás, amit érzékletesen testesített meg a 2016-os Lexus RX legutóbbi televíziós reklámja, amelynek ugyancsak Jude Law volt a főszereplője. A márka és a színész közti művészi együttműködés keretében egyébként idén év elején már született egy különleges interaktív színházi produkció.
“Az embernek ritkán nyílik alkalma arra, hogy teljesen spontán játszhasson el egy olyan sztorit, ami töredékes jelenetekből épül fel. Megpróbáltam mindent megtenni azért, hogy olyan újszerű élményt teremtsek, aminek az emberek örömmel válnak részévé. Azt hiszem, azzal, ahogyan a történet szinte magától bontakozott ki, sikerült valami igazán lenyűgöző dolgot alkotnunk” – mondja Jude Law az élő közvetítésről.
“Csodálatos érzés volt, hogy részt vehettem egy ilyen különleges produkcióban, és hogy Jude oldalán szerepelhettem. Nagyon feldobott, hogy mindezt Európa-szerte élőben közvetítették, mert ez igazán különleges atmoszférát teremtett” – lelkendezik Laura Mvula, aki láthatóan szintén élvezte az élő adást:
“Ez év elején, a Lexus RX bevezető kampányában ugyancsak Jude segített nekünk egy példátlan, interaktív színházi élmény megteremtésében. Szinte mindenkinek torkára forrott a szó, amikor látták, milyen újszerű módszerrel söpörtük félre a hagyományos reklámfilmek stílusát. A kérdés már csak az volt: hogyan tovább? Jude szerencsére ugyanolyan szenvedélyes újító és merész úttörő, mint a Lexus, így aztán nem telt sok időbe, hogy előrukkoljunk a következő lenyűgöző – és még sosem látott – ötlettel” – teszi hozzá Spiros Fotinos, a Lexus Europe marketing-vezetője.
“Az új RX egész világon egyedülálló kommunikációs kampánya épp olyan innovatív, formabontó megközelítést alkalmazott a marketing területén, mint amit a Lexus a forradalmi, jövőbemutató technológiák és a dizájn területén képvisel, Jude Law zseniális improvizatív készségének és színészi képességeinek köszönhetően pedig mindez egy különleges élmény keretében minden korábbinál izgalmasabban szólította meg az ügyfeleinket, ami hihetetlenül inspiráló. Bízunk benne, hogy a közös filmforgatás élménye sokak számára hozta közelebb a Lexus életérzést, és sokan lesznek olyanok, akik ellátogatnak a hazai márkaképviseletünkbe, hogy személyesen is átélhessék azt” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota Central Europe Toyota és Lexus márkák PR kommunikációjáért felelős vezetője.