Főoldal Autó-motorsport Karnyújtásnyira a BMW DTM-világbajnoki címe

Karnyújtásnyira a BMW DTM-világbajnoki címe

Szeptember utolsó hétvégéjén rendezték meg a Német Túraautó Bajnokság (DTM) idei utolsó előtti fordulóját, amelyen a bajor gyártó hét pilótája is pontszerző helyen végzett. Miután a Nürburgring legendás aszfaltcsíkjának szombati megmérettetésén futamgyőzelmet ünnepelt, a BMW a vasárnapi versenyen bebiztosította első helyét a gyártók közötti pontversenyben.

bmw_dtm_nurburgring_2015_szeptember_autoaddikt

2015. szeptember 26-án, szombaton, a Német Túraautó Bajnokság (DTM) idei versenyszezonjának tizenötödik futamán Maxime Martin, a BMW RMG csapat belga pilótája DTM-pályafutása második futamgyőzelmét ünnepelve száguldhatott át a BMW M4 DTM versenyautóval a világ elsőszámú versenypályájának számító Nürburgring célvonalán. Ez volt a tavalyi évben debütáló BMW M4 DTM versenyautó tizedik futamgyőzelme, egyúttal a BMW hatvankilencedik diadala a szériában. 2015-ben immáron öt BMW-pilóta állhatott fel valamelyik DTM-futam dobogójának legfelső fokára. Maxime Martin első DTM-futamgyőzelmét a 2014-es szezon moszkvai futamán aratta.

A belga pilóta a rajtrács második helyéről vágott neki a szombati megmérettetésnek, majd rögtön az első kanyar után át is vette a vezetést. Miután a két Audi-pilóta, Jamie Green és Miguel Molina a futam kezdeti szakaszában balesetet szenvedett, a pályára küldték a BMW M4 Coupé Safety Car biztonsági autót, az aszfaltra ömlő nagymennyiségű olaj miatt azonban a versenybírók biztonsági okokból félbeszakították a tizenötödik futamot. Miután a versenyt a biztonsági autó mögött újraindították, Maxime Martin mindvégig megtartotta vezető pozícióját és megkérdőjelezhetetlen győzelmet aratott a Nürburgringen.

A szombati futam második legeredményesebb BMW-pilótája a világbajnoki címvédő, Marco Wittmann lett, aki a hetedik helyen száguldott át a célvonalon. António Félix da Costa is pontszerző helyen végzett, őt kilencedikként intették le a DTM idei utolsó előtti versenyhétvégéjének első megmérettetésén. Timo Glock a tizenharmadik, Augusto Farfus pedig a tizennyolcadik lett.

Bruno Spengler eközben roppant szerencsétlen helyzetbe került szombaton: miután hosszú ideig abszolút esélyes csatát vívott az élbolyban a futam dobogós helyezéseinek egyikéért, a második helyért harcolva összeütközött az Audit vezető Edoardo Mortara-val, amelynek következtében a kanadai pilóta BMW M4 DTM versenyautója az istállóba kényszerült. A Német Túraautó Bajnokság újonc BMW-pilótája, Tom Blomqvist még a futam félbeszakítása előtt balesetet szenvedett autójával, így fel kellett adnia a versenyt.

Martin Tomczyk, a BMW Schnitzer csapat német pilótája nem állhatott rajthoz a tizenötödik futamon, miután versenyautóján a szombati futam rajtja előtt nem sokkal ismeretlen eredetű vibrációs meghibásodást észleltek. Miután a BMW Motorsport mérnökei orvosolták a hibát, a BMW M4 DTM versenyautónak újabb részletes biztonsági ellenőrzésen kellett átesnie, így lecsúszott az indulásról.

A DTM e hétvégi második, idei tizenhatodik megmérettetése Bruno Spengler idei hatodik dobogós helyezését hozta: a BMW MTEK csapat kanadai pilótája a második nürburgringi futam harmadik helyére hozta be a BMW M4 DTM versenyautót, amellyel a pilóták közötti pontverseny negyedik helyére lépett elő összesen 119 pontjával. A vasárnapi versenyt az Audi spanyol pilótája, Miguel Molina nyerte.

Bruno Spengler mögött a DTM-újonc, Tom Blomqvist száguldott át negyedikként a célvonalon, amely a fiatal brit pilóta második legjobb DTM-eredménye azután, hogy szeptember 13-án Oschersleben-ben megünnepelhette pályafutása első DTM-futamgyőzelmét. Azáltal, hogy Augusto Farfus a nyolcadik, Martin Tomczyk pedig a kilencedik helyen végzett a vasárnapi megmérettetésen, a BMW értékes pontokat szerzett a gyártók közötti pontversenyben, így egyetlen fordulóval az idei DTM-szezon vége előtt összesen 554 ponttal áll az élen. A szombati futam győztes pilótája, Maxime Martin vasárnap csak a tizenharmadik helyre tudta behozni a BMW M4 DTM versenyautót. António Félix da Costa a tizenötödik, Marco Wittmann a tizennyolcadik, Timo Glock pedig a huszadik lett.

2015 tizenötödik DTM futamának BMW-eredményei (Nürburgring, 3,629 kilométer, 40 perc + 1 kör, 2015. szeptember 26.):

#36 Maxime Martin (belga, BMW RMG csapat) – 1. hely

#1 Marco Wittmann (német, BMW RMG csapat) – 7. hely

#13 António Félix da Costa (portugál, BMW Schnitzer csapat) – 9. hely

#16 Timo Glock (német, BMW MTEK csapat) – 13. hely

#18 Augusto Farfus (brazil, BMW RBM csapat) – 18. hely

#7 Bruno Spengler (kanadai, BMW MTEK csapat) – nem ért célba

#31 Tom Blomqvist (brit, BMW RBM csapat) – nem ért célba

#77 Martin Tomczyk (német, BMW Schnitzer csapat) – nem indulhatott

 

2015 tizenhatodik DTM futamának BMW-eredményei (Nürburgring, 3,629 kilométer, 60 perc + 1 kör, 2015. szeptember 27.):

#7 Bruno Spengler (kanadai, BMW MTEK csapat) – 3. hely

#31 Tom Blomqvist (brit, BMW RBM csapat) – 4. hely

#18 Augusto Farfus (brazil, BMW RBM csapat) – 8. hely

#77 Martin Tomczyk (német, BMW Schnitzer csapat) – 9. hely

#36 Maxime Martin (belga, BMW RMG csapat) – 13. hely

#13 António Félix da Costa (portugál, BMW Schnitzer csapat) – 15. hely

#1 Marco Wittmann (német, BMW RMG csapat) – 18. hely

#16 Timo Glock (német, BMW MTEK csapat) – 20. hely

 

A Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2015-ös versenyszezonja:

2015. május 1-3.: Hockenheim (Németország)

2015. május 29-31.: Lausitzring (Németország)

2015. június 26-28.: Norisring (Németország)

2015. július 10-12.: Zandvoort (Hollandia)

2015. július 31. – augusztus 2.: Spielberg (Ausztria)

2015. augusztus 28-30.: Moszkva (Oroszország)

2015. szeptember 11-13.: Oschersleben (Németország)

2015. szeptember 25-27.: Nürburgring (Németország)

2015. október 16-18.: Hockenheim (Németország)

 

A BMW DTM-pilótáinak áttekintő táblázata

Pilóta WIT MAR TOM DAC FAR BLO SPE GLO
Nemzetiség német belga német portugál brazil brit kanadai német
Rajtszám 1 36 77 13 18 31 7 16
Életkor 25 29 33 23 31 21 32 33
DTM debütálás 2013 2014 2001 2014 2012 2015 2005 2013
Csapat RMG RMG Schnitzer Schnitzer RBM RBM MTEK MTEK
Versenyek 36 26 157 26 46 16 119 36
Győzelmek 5 2 7 1 4 1 14 2
Dobogók 9 3 28 3 11 1 44 4
Pole pozíciók 5 1 8 1 5 17 1
Leggyorsabb kör 5 1 8 1 1 1 14 2
Pontok 309 118 475 79 301 53 703 129

 

A pilóták közötti pontverseny állása

1. Pascal Wehrlein (165 pont), 2. Edoardo Mortara (128), 3. Mattias Ekström (127), 4. Bruno Spengler (119), 5. Jamie Green (107), 6. Marco Wittmann (104), 7. Gary Paffett (87), 8. Augusto Farfus (77), 9. António Félix da Costa (73), 10. Mike Rockenfeller (73), 11. Maxime Martin (71), 12. Paul di Resta (66), 13. Robert Wickens (61), 14. Timo Glock (56), 15. Christian Vietoris (56), 16. Miguel Molina (54), 17. Tom Blomqvist (53), 18. Martin Tomczyk (26), 19. Daniel Juncadella (26), 20. Nico Müller (26), 21. Maximilian Götz (24), 22. Lucas Auer (18), 23. Timo Scheider (16), 24. Adrien Tambay (3)

A csapatok közötti pontverseny állása

1. gooix/Original-Teile Mercedes-AMG (221 pont), 2. Audi Sport Team Abt Sportsline (181), 3. BMW Team RMG (175), 4. BMW Team MTEK (175), 5. Audi Sport Team Rosberg (133), 6. Audi Sport Team Abt (131), 7. BMW Team RBM (130), 8. SILBERPFEIL Energy Mercedes-AMG (127), 9. EURONICS/BWT Mercedes-AMG (105), 10. BMW Team Schnitzer (99), 11. Audi Sport Team Phoenix (89), 12. PETRONAS Mercedes-AMG (50)

A gyártók közötti pontverseny állása

1. BMW (554 pont), 2. Mercedes-Benz (503), 3. Audi (472)