Site icon AutóAddikt

Kémfotón a Lexus ES

Hivatalos gyári előzetes erősíti meg, amit egy kémfotó alapján már tudhattunk: a Lexus Európába is érkező elsőkerékhajtású szedánja az LS módosított formajegyeit ölti magára.

Április 25-én, Pekingben hull le a lepel a Lexus legfrissebb újdonságáról. A hivatalos források még nem említenek nevet, ám egyértelmű, hogy a márka elsőkerékhajtású nagyautójának, az ES-nek az új, hetedik generációjáról van szó. A gyár által közzétett, kedvcsináló fotókon ugyanis pont ugyanaz a részlet látszik, amit néhány órával korábban egy arab autós lap, az almuraba.net is bemutatott: az orr.

Jól kivehető az a kétrétegű, függőleges rácsozat, amely új értelmezést ad a hangsúlyos orsó formájú maszknak. A korábbi kémfotóból azonban többet tudhatunk meg az autóról, mint a hivatalos felvételből. Egyrészt szemmel látható a formai rokonság az új ES és a zászlóshajó LS között: a hűtőmaszkból sugárirányban futnak ki a törésvonalak, kirajzolva a motorházfedél domborulatát, a fényszórók villámszerű, lépcsőzetes kontúrjait. Másrészt viszont pont itt látható egy fontos eltérés: míg az LS hűtőrácsának krómkerete szigorúan követi a maszk körvonalait, az ES hosszanti sávjai a felső peremen túlfutva, a gépházfedélbe kis híján beleharapva ébresztenek dinamikus, sportautós hangulatot.

Nem véletlen ez a lendületes grafika, hiszen a Lexus ES a Toyota-csoport legmodernebb elsőkerékhajtású technológiáit alkalmazza. Az Avalon nagyautóval rokon alapokra épülő, felsőkategóriás szedán vonalvezetését tekintve konzervatívabb, ugyanakkor sportosabb is, mint a kupélimuzinos hangulatú LS; a hátsó lámpa bumeráng íve az Avalon és az LS fúziójának tűnik – mindezt egy kora márciusban megjelent, álcafóliával burkolt prototípusról készített fénykép alapján merjük kijelenteni.

A közelmúltig kizárólag Észak-Amerikában, Oroszországban és Kínában forgalmazott ES következő generációja igazi globális modell lesz, így Európába is eljut. Hajtásláncai alighanem megegyeznek majd az ötméteres Avalonéval, a mifelénk statisztaszerepbe kényszerülő 3.5 literes, V6-os benzinmotor mellett a Camry fedélzetén is dolgozó, újgenerációs 2.5-ös hibrid egység uralhatja az eladásokat. A TNGA padlólemezre épülő autó minden szempontból modernebb lesz elődjénél, az új platform jobb helykínálatot, kisebb tömeget és ebből adódóan kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást ígér.

Exit mobile version