Site icon AutóAddikt

Ken Block mutatja be Goodwoodban az új, 350 lóerős Ford Focus RS-t

Az új Ford Focus RS globális dinamikus bemutatójának helyszíne a Goodwood Festival of Speed lesz, ahol Ken Block vezeti majd a 350 lóerős izomautót.

A jármű fejlett technológiáinak listáján olyan tételek szerepelnek, mint a Dinamikus Nyomatékvektor Szabályozással kiegészített innovatív Ford Performance Összkerékhajtás, a választható hajtási üzemmódok – többek közt az iparág első Drift Üzemmódja –, valamint a Startvezérlés. A Ford Focus RS egyike annak a 12 nagy teljesítményű modellnek, amelyek 2020-ig jelennek meg a Ford kínálatában.

A Ford ma bejelentette, hogy a vadonatúj Ford Focus RS legnagyobb teljesítménye 350 lóerő. A Ford Performance által kifejlesztett modellt az új Ford Mustangban bemutatkozott 2,3 literes EcoBoost motor különleges változata hajtja.

A vadonatúj Focus RS teljesítményét a Ford elsőként az Egyesült Királyságban, a 2015-ös Goodwood Festival of Speed alkalmával mutatja be a nagyközönség számára; a Gymkhana és a Rallycross sztárja, Ken Block a prototípus volánja mögött rajthoz áll a legendás Hillclimb futamon.

“Az autórajongóknak egy lenyűgöző gépet ígértünk, és a 350 lóerős teljesítmény ismeretében nyugodtan kijelenthetem, hogy meg is tartottuk az ígéretünket,” fogalmaz Dave Pericak, a Ford Performance globális igazgatója. “Az új Focus RS páratlan menetdinamikája és innovatív technológiája olyan előnyöket biztosít, amit korábban csak a luxusautók és az egzotikus sportkocsik tulajdonosai élvezhettek – szóval elmondhatjuk, hogy a vadonatúj modell igazán felkészült a kihívásokra.”

A Ford a Focus RS modellben mutatja be a Dinamikus Nyomatékvektor Szabályozással kiegészített Ford Performance Összkerékhajtást. Az innovatív rendszer új szintre emeli az irányíthatóságot és a vezetés élményét, kiemelkedő tapadással és útfogással párosítva a remek kormány- és gázreakciókat és ívmeneti tulajdonságokat.

A Focus RS az első Ford RS modell, amelyben választható hajtási üzemmódok – többek közt az iparág első Drift Üzemmódja –, valamint Startvezérlés segíti a vezető munkáját.

Kifejezetten az RS számára tervezett, nagy teljesítményű EcoBoost motor

A vadonatúj Focus RS 2,3 literes motorjának alapfelépítése megegyezik a vadonatúj Mustang alumíniumból készült, négyhengeres blokkjával. Az erőforrást a mérnökök jelentősen áttervezték és továbbfejlesztették, így a Focus RS-be beépített változat teljesítménye 10 százalékkal gyarapodva 350 lóerőre nőtt.

A nagyobb teljesítmény érdekében új, kis tehetetlenségű, kettős megfúvású turbótöltőt alkalmaztak nagyobb kompresszorral, ami nagyobb mérvű légáramlást biztosít, emellett pedig jóval nagyobb méretű közteslevegő-hűtőt építettek be, maximalizálva ezzel a töltési sűrűséget. A motor levegőellátását tovább javítja az új, kisebb ellenállású szívónyílás és a nagy furatú, nagy teljesítményű kipufogórendszer, ahol a kipufogócsőben elektronikus vezérlésű szelep segít az ellennyomás és a kipufogózaj kiegyensúlyozásában.

A hengerfej olyan ötvözetből készül, ami ellenáll a magasabb hőmérsékletnek, a motorblokkot pedig nagy szilárdságú öntöttvas betétek erősítik.

A mérnökök kiemelt figyelmet fordítottak a motor hűtésére, ezért tágasabb helyet hagytak az autó orr-részében a sokkal nagyobb hűtőradiátor-egységnek (ez a legnagyobb ilyen elem, amit valaha egy Focusba építettek). A hatékonyabb rendszer még a kemény versenypálya-használat során is tökéletes hűtőkapacitást biztosít.

A motor körültekintő hangolásának köszönhetően az erőforrás már alapjáratról remekül reagál a gázparancsra, közepes fordulatszám-tartományban pedig komoly vonóerőt biztosít, és könnyedén pörög fel a 6.800 1/perces maximális fordulatszámig. A 440 Nm-es nyomatékcsúcs 2000 és 4500 1/perc fordulatszám között rendelkezésre áll, sőt erőteljes gyorsításkor – ideiglenes túltöltéssel, 15 másodperces időtartamra – ez az érték 470 Nm-re is emelkedhet.

A lelkesítő teljesítményhez lelkesítő hanghatás illik. A Ford Performance mérnökei az RS-hez illően sportos, mély morgással, dörrenésekkel és ropogással tarkított kipufogóhangot komponáltak, ami biztosan kedvet csinál a lendületes autózáshoz – nem mellesleg pedig az RS egyik különleges ismertető jegye.

“Ez a különleges 2,3 literes EcoBoost egység biztosan mély benyomást tesz majd az autósokra, amikor megérzik a turbó tolóerejét, és a vörös mezőig kergetik a fordulatszámmérő mutatóját – s eközben olyan hang tölti meg a kabint, ami garantáltan mosolyt csal az arcukra,” ígérte Pericak.

A Ford Performance európai és amerikai mérnökei által tervezett új modell a Focus RS-változatok harmadik generációja; az első ilyen modell 2002-ben, a második pedig 2009-ben mutatkozott be. Ez az autó immár a harmincadik az RS emblémát viselő járművek hosszú sorában. Az új Focus RS a németországi Saarlouisban készül majd.

A Focus RS a legújabb modell abban az átfogó offenzívában, aminek keretében 2020-ig 12 nagy teljesítményű modell jelenik meg a Ford kínálatában. Az európai vásárlók 2016 elején vehetik át az első Focus RS-eket.

Exit mobile version