Nyílt titkot árulunk el akkor, ha kifejtjük: az új Opel Zafira az innováció és technológiai fejlesztések fényében született. S valóban: minden a multimédiás interaktivitás körül forog.
Vágjunk a közepébe: itt az OnStar rendszer is az új Opel Zafira érkezésével, azonban erről egy külön cikkben számolunk be a Techaddikt.hu-n. Elég az hozzá, hogy az Opel magyarországi képviseletének székházából is úgy indult a vezetés, hogy az újságírók kezükben iOS alapú okostelefonokkal keringtek jobbra meg balra, míg aztán a helymeghatározó segítségével könnyedén beazonosíthatták a parkoló autók pozícióját.
No de most alapvetően nézzük az új Opel Zafira külső és belső tulajdonságait! A külső egyöntetűen a jelenleg aktuális Opel-trendet sugallja, ugyanakkor érződik a sportosság és a sokoldalúság is. A front rész tehát hangsúlyosan a hűtőmaszkot emeli ki, hosszirányú vonalvezetéssel, lefelé görbülő ívekkel, amolyan mosolygósan.
Oldalról hasonló a helyzet, mint a korábbi modellverzió esetén: hatalmas oldalfelületek, ugyancsak gigászi ajtókkal, kisbuszos jelleget nélkülözve; sokkal inkább tűnik egy nagyobbacska kombinak az Opel Zafira, mintsem MPV-nek.
Pedig ténylegesen hordozza az egyterű modellek savát-borsát az Opel Zafira, ugyanis a 7 üléses verzióban ténylegesen el lehet utazgatni komfortos körülmények közt (Tourer).
Próbáltuk 6 személlyel, igaz, nem túl hosszú távolságokon, meggyőző láb- és térdterekkel a hátsó traktusban is. Persze unalomig ismételt tézisként mindenképp le kell szögezni, hogy ebben az esetben sem szabad csodákat elvárni, nincs mikróbusz-érzet, van viszont praktikum, menetkomfort és minden egyéb, ami a szabadiő eltöltéséhez, túrázáshoz bizony elengedhetetlen.
Utazásunk Fehérvárcsurgóra vezetett, a Károlyi-kastélyhoz. A helyszín impozáns, sok mindenhez jó körítést ad, így nem meglepő módon az autófotózás is bőven belefért a palettába.
Az út nem volt hosszú, viszont jól ki lettek választva az autópályaszakaszokon kívüli részek is – itt többnyire az új Opel Zafira felfüggesztéseinek és magának a futóműnek a keménységét, stabilitását lehetett optimálisan vizsgálni menet közben.
Odafelé az egyik kolléga vezetett, a jobb kettőn ülő kollegina pedig az OnStar-hoz kapcsolódó, applikáció- illetve okostelefon alapú navigáció segítségével irányította célba a három fős rögtönzött csapatot. Sikerrel, az app és maga a GPS is tökéletesen működött.
Az új Opel Zafira úttartása remek, kanyarstabilitása szintén az első tapasztalatok szerint, bár szélsőségesebben vett kanyaroknál hajlamos az intenzívebb bedőlésekre. Nem csoda, hiszen akármennyire is próbáltak laposabb kocsiszekrényt megálmodni a tervezőmérnökök, mégiscsak ott van az a fránya magasság, no meg a szegmensre jellemző nem túl visszafogott tömeg is.
Persze sikerült az előző Zafira modelléhez képest csökkenteni a súlyt, ez alapvetően a menettulajdonságokban mutatkozott meg.
Üzemanyag-fogyasztás tekintetében átlagosnak tűnt az új Opel Zafira, mi az erősebbik, gázolajos aggregáttal felszerelt automataváltós verziót vetettük próba alá.
Autópályán 130 kilométer/órás maximummal, tempomatot használva átlagban 7.1 litert égetett el az autó, ez az érték országúton, 90 kilométer/órás tempónál barátságosabbá vált – 5.8 litert mértünk többszöri kinullázás után.
Egyértelmű, hogy a szokásos 1 hetes teszten, valamint a szintén folyamatosan visszatérő külföldi nagyteszt-sorozatunk keretei közt alaposabban sikerül majd kivesézni az új Opel Zafira modellt – előreláthatólag erre még az idén sor kerülhet.
Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.
Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág