Rögtön kezdjük is egy pozitív gondolatmenettel, melyet a hazai Ford képviselet első emberétől, Szamosi Viktortól hallhattunk.
„Az első félévet áttekintve elmondhatjuk, hogy a magyar piac beváltotta az év eleji előrejelzéseinket. A kishaszongépjármű piacon várható volt a Növekedési Hitel Program kivezetése után tapasztalható kereslet visszaesés, mely 12 százalék feletti csökkenést eredményezett. Örvendetes azonban a személyautó – és ezen belül is a magánvásárlói piacon tapasztalható növekedés, amelyhez jelentősen járulnak hozzá a piacon egyre inkább elérhető kedvező, és biztonságos finanszírozási konstrukciók” – nyilatkozta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója.
A Ford rendkívül széles személyautó és kishaszonjármű kínálatának köszönhetően kimagaslóan magas értékesítési számokat elérve zárta az első félévet hazánkban: a magyarországi márkakereskedők által értékesített közel 8000 darab autó és főleg a 12.22 százalékos piacrészesedés az európai léptékkel is egyedülálló.
A városi terepjárók sohasem látott népszerűsége
Ford egy tavaly novemberi tanulmánya szerint a millenáris generáció tagjainak négyötöde szerint az elmúlt öt év során a SUV-ok alacsonyabb fogyasztásúvá és környezet-barátabbá váltak; éppen ezért e nemzedék egynegyedének bevásárló listáján már egy SUV szerepel, amikor új autó vásárlását fontolgatják.**
„Ez a tendencia ma már Magyarországon is egyértelműen megfigyelhető – az első félév értékesítési eredményei alapján az SUV kategória most először minden egyéb kategóriát megelőzve, 18184 darabos össz értékesített darabszámával megelőzte a hagyományosan legerősebb alsó-közép kategóriát is” – mondta el Szamosi. „Ebben a szegmensben a 2016 végén teljesen megújult Ford Kugánk a tavalyi számokat több, mint 72 százalékkal túlszárnyalva végzett a 3. helyen, de a Ford SUV palettájának legkisebb tagja az Ecosport és a legnagyobb Edge is jelentős növekedést könyvelhet el” – tette hozzá az ügyvezető.
Európában a SUV-kategória minden más szegmensnél gyorsabb növekedést mutat, és az egyre növekvő kereslet hajtómotorja a környezettudatos millenáris nemzedék. Tavaly a Ford SUV-eladásai még az egyébként gyors ütemben erősödő iparági növekedést is felülmúlják. A Ford egy vadonatúj, tisztán elektromos hajtású SUV bemutatásán dolgozik, amelynek tervezett hatótávolsága eléri a 480 kilométert – vagyis egy feltöltéssel teheti meg a London és Párizs közti utat. A vállalat új, nulla károsanyag-kibocsátású jármű egyike lesz annak az öt ilyen modellnek, amelyek 2020-ig jelennek meg.
Ám nem csupán a fiatalabb nemzedékekre igaz, hogy autóválasztásukkal felrúgják a szokásokat. A Ford adatai azt mutatják, hogy a ferdehátú izomautók, vagyis a kis- és középméretű modellek nagy teljesítményű változatait megvásárlók átlagéletkora több mint 10 százalékkal nőtt a 2010 és 2016 közötti időszakban. A Mustang népszerűség pedig Európa-szerte és Magyarországon is töretlen – 2017 első félévében már közel 80 darab talált gazdása itthon.
Kisautók – nagy kereslet
A magánvásárlói piac élénkülése a kisautó szegmensben érezteti leginkább a hatását. A kisautó kategória 2017 első félévében közel 24 százalékos növekedést könyvelhetett el, többek között a Ford Fiesta iránti töretlen érdeklődésnek köszönhetően, mely globális autóipar egyik legkultikusabb modellje. Az első típusváltozat 41 évvel ezelőtti, 1976-os megjelenése óta több, mint 18 millió Fiesta talált gazdára világszerte.
A jelenlegi szép sikereket elért, méltán népszerű Fiestát idén nyáron váltja az immár nyolcadik generációs, vadonatúj Fiesta, mely a világ legfejlettebb technológiájú kisautója lesz és négy eltérő egyéniségű modellváltozattal érkezik júliusban a magyarországi márkakereskedésekbe” – tette hozzá Dalos Attila a Ford kereskedelmi igazgatója.
A haszongépjármű piac
Míg az első félévben a személygépkocsik össz. értékesítése közel 20 százalékos növekedést mutatott, addig a kishaszongépjármű értékesítésben összpiaci szinten közel 12.4 százalékos visszaesés tapasztalható; A Ford kishaszonjárművei közül kiemelendő a Ranger, mely 700 darabos értékesített darabszámával magabiztosan vezeti a pick-up kategóriát, és a Transit modellcsalád, mely a piac visszaesését kiküszöbölve őriz piacvezető pozícióját. A Ford az első félévben eladott 2155 haszongépjárművel továbbra is vezeti a magyar kishaszongépjármű piacon.