A Toyota GT86 modellben tökéletesen megtestesül a Toyota azon szándéka, hogy a márkát szenvedéllyel és izgalommal megtöltve olyan autókat építsen, amelyek élvezetesen vezethetők, és örömöt okoznak vezetőiknek.
A könnyű és dinamikus, orrmotoros, hátsókerékhajtású kupé létrejöttét közvetlenül a Toyota nagyszerű motorsport-hagyományai ihlették, nem véletlenül fogadta osztatlan lelkesedéssel a szakma és a nagyközönség egyaránt a hamisítatlan vezetési élményt kínáló autót, és övezi hatalmas várakozás annak Párizsban leleplezett új generációját.
A Párizsi Autószalonon leleplezett vadonatúj, 2017-es GT86 az ügyfelek által egyik leginkább várt Toyota. A modellen olyan jelentős változásokat vezettek be, amelyek ismételten kihangsúlyozzák és kiemelik azokat a teljesítmény-jellemzőket, amelyek meghatározzák a GT86 lényét, ugyanakkor tökéletesebb minőséget, érzékelhető vonzerőt és gazdagabb felszereltséget is hoznak, összhangban az ügyfelek elvárásaival.
Tökéletesített menetdinamika – továbbfejlesztett vezethetőség, stabilitás és rugózási komfort
Tetsuya Tada főmérnök nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy tovább fejlessze azokat a kvalitásokat, amelyek kivételesen jól vezethető autóvá tették a GT86-ost. „Mindent átdolgoztunk” – mondta a főmérnök, aki csapatával együtt közvetlenül a GT86 pályaversenyeken – többek között a Nürburgringi 24 óráson – szerzett műszaki tapasztalataiból merített munkája során. Prioritásként kezelték a stabilitás, a közvetlen reakciók és a rugózási kényelem tökéletesítését; ezek érdekében megnövelték a karosszéria merevségét, átdolgozták a futóműkomponenseket, és tökéletesítették a modell aerodinamikai jellemzőit. A karosszéria hátsó részét a hátsó tetőoszlop környékén elhelyezett, plusz ponthegesztésekkel merevítették meg; a hátsó panel és a konzol alkotóelemeinek a számát és a vastagságát egyaránt megnövelték.
A stabilabb, egyszersmind kényelmesebb rugózást szolgálja az új rugók, valamint az áthangolt Showa lengéscsillapítók alkalmazása. A dinamikusabb, sportosabb vezethetőségre vágyó ügyfelek az opciós Sachs lengéscsillapítókat választhatják. A részletekbe menő aerodinamikai fejlesztés között megtaláljuk az új, alacsonyabb orrészt, a módosított első és hátsó lökhárítókat, valamint az elöl és oldalt elhelyezett szárnyacskákat, amelyek stratégiai elhelyezésüknek köszönhetően elsimítják az autó körül ébredő légörvényeket. A kupé megőrizte egyedülálló hajtáslánc-konfigurációját: a kisméretű, elöl elhelyezett, 200 lóerős boxer szívómotor hatfokozatú kézi vagy ECT automata sebességváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket.
Látványos külső formaterv – erőteljes megjelenés, tökéletesített aerodinamika
A GT86 külső megjelenését érintő, részletekbe menő módosítások áramvonalasabbá tették a modellt, egyben határozottabb kiállással ruházták fel, miközben maradéktalanul megőrizték a kupé feszes, klasszikus vonalait. Az orrész alkotóelemeinek visszafogott, ám hatékony átdolgozása – különös tekintettel a szélesebb, mélyebben ülő hűtőmaszkra és az első lökhárító határozott alsó peremére és integrált szárnyacskáira – tökéletesen harmonikus megjelenést eredményezett. A módosított orrkialakítás szemből még agilisabbnak, még szélesebbnek és laposabbnak mutatja az autót. Az aerodinamikát javító részletek között megtalálható az orron elhelyezett, új szárnyacska; vagy az új ködlámpaház hárombordás kialakítása, ami nem csupán áramvonalas, de megjelenésében is lenyűgöző. A fényszórókat átrajzolták: mostantól erőteljesebb a vízszintes hatás, a tompított és távolsági világítást egyaránt LED-es fényforrások biztosítják. Az irányjelzők új helyre költöztek a lámpatesten belül: mostantól különálló narancssárga LED-ek láncolataként jelennek meg a nappali fényként szolgáló, döntött fehér LED-sor alatt. Oldalt az első kerékdobon elhelyezett dekorbetét új, aerodinamikailag optimalizált szárnyprofilt kapott. A 2017-es modellhez választható keréktárcsák között megtalálható egy új 17 colos, keskeny küllős modell, mart felülettel, sötétszürke kivitelben. A GT86 hátulján fellelhető új stíluselemek az elöl találhatókra rímelnek, így itt is érvényesül az erőteljesebb, alacsonyabb megjelenés hatása. Ennek elsődleges eleme egy szélesebb, mélyebbre nyúló fekete borítóelem, valamint a diffúzor, amely határozott trapéz alakjával elég mélyre nyúlik le ahhoz, hogy elrejtse a kipufogóvéget. A hátsó légterelőt újrarajzolták, így még áramvonalasabb lett. A hátsó LED-es lámpatesteket is átdolgozták, kihangsúlyozva vízszintes tájolásukat. Újak a LEd-es irányjelzők, míg a jellegzetes fényrajzolatot fényvezetők segítségével érték el a tervezők.
Sportos, mégis prémium belső kialakítás
Az utastérben új funkciók és frissen bevezetett kidolgozások erősítik meg a GT86 alapvető karakterét, mint hamisítatlan vezetési élményre termett autót. Ugyanezek a megoldások egyben a látható és tapintható minőséget is javítják, még vonzóbbá téve a járművet. Az autó új, háromküllős kormánykereket kapott, amely 362 mm-es átmérőjével a legkisebb, amelyet valaha sorozatgyártású Toyotába szereltek. A kormánykerék karimájának keresztmetszetét aprólékos számítások során úgy alakították ki, hogy minden helyzetben a lehető legjobb fogást, legkellemesebb érzetet nyújtsa. A kormány közepét markáns, ezüst színű 86 logó díszíti; a küllők reszelt fémhatású borítást kaptak, valamint kiegészítő kezelőszerveket helyeztek el itt, amelyek az új audiorendszer és a 4,2 colos színes TFT multi-információs kijelző vezérlésére szolgálnak.
Az átdolgozott, háromtárcsás műszeregységen belül megjelent a multi-információs kijelző, amelynek menüjéből olyan adatok hívhatók elő, mint az üzemanyag-fogyasztás vagy a hatótávolság, valamint egy sor további, sportos vezetéshez kapcsolódó funkció, mint a gyorsulási-erő mérő, a teljesítmény- és nyomatékgörbe, vagy a stopperóra. A fordulatszámmérőt átskálázták, így most a csúcsteljesítményhez tartozó fordulatszám (7000/perc) a tárcsa tetején, 12 óránál helyezkedik el. A GT86 élvezetes vezethetőségére utal az új, külön aktiválható TRACK (versenypálya) üzemmód, amelyben a vezető maga határozhatja meg, milyen mértékben avatkozzanak bele a vezetésbe a menetstabilizáló és kipörgésgátló rendszerek, amiket teljesen ki is lehet kapcsolni. Maga a műszerfal új, egy darabból álló, texturált felületű fekete borítást kapott, amely mérsékli a zavaró csillogást és fényvisszaverődést, míg az ajtó kapcsolótáblájánál és a középkonzoli klímavezérlő panelen új, szénszálas rácsmintázatot alkalmaztak. A műszerfalpanel árnyékolójához kérhető, szarvasbőr mintázatú borítás jól rímel arra a frissen bevezetett kárpitopcióra, amely bőrbe és perforált Alcantarába burkolja az üléseket, tetszőlegesen fekete, vagy fekete-piros árnyalatban. A GT86 szövetkárpitja is megújult, mostantól jobban tartja a testet. A középkonzolon új, 6,1 colos kijelző szolgálja ki az audiorendszert; utóbbi újdonsága a DAB (digitális rádió) vételi lehetőség. A módosított Toyota Touch 2 with Go navigációs rendszer az eddiginél ösztönösebben kiismerhető kezelőfelületet, valamint három éven át érvényes térképfrissítést és az online szolgáltatásokhoz való hozzáférést kínál. Utóbbiak között megtalálható az élő forgalominformáció, a Google Keresés és a Twitter.