Az új BMW 2-es sorozat bővítése: a lehető legmagasabb fokú sportosság a prémium alsó-középkategóriában, immár kabrió változatban is.
A BMW 2-es Cabrio a világszerte legsikeresebb, több mint 130 ezer példányban értékesített e szegmensbeli, nyitott prémiummodell utódja.
A BMW 1-es Cabrio karakteres erényeinek következetes továbbfejlesztése a menetdinamika, a gazdaságosság, az agilitás, az atletikus elegancia, az intenzív érzelmeket ébresztő stílus, a kényelem, a funkcionalitás és az intelligens hálózatok terén egyaránt; felülmúlhatatlanul intenzív kabrió-élmény a BMW jellegzetesen alacsony üléspozíciója és teljesen lenyitható vászonteteje révén; kiemelkedő menetdinamikai képességek a szegmensben egyedülálló hátsókerék-hajtásnak köszönhetően; piaci bevezetés 2015. februártól, többek között a BMW 220i, 228i, 220d valamint, a BMW M235i Cabrio modellel a kínálatban.
Egyéni, a BMW 2-es Coupé fejlesztésével párhuzamosan megalkotott külső formavilág, a BMW kabriók karakteres vonásaival, valamint egyértelmű és jól látható megkülönböztető jegyekkel a BMW 1-es sorozat kompakt modelljeihez viszonyítva; elegáns, megnyújtott vonalvezetés; lapos körvonalak, hangsúlyos küszöbvonallal; erőteljesen kiformált hátsó kerékjáratok utalnak vizuálisan a hátsókerék-hajtásra; széles körű egyéni kialakítási lehetőségek az Advantage, Luxury Line, Sport Line és M Sport modellváltozatok kínálatával, mindegyikük specifikus külső és belső stílusjegyekkel és felszereltséggel.
A BMW modelljeire jellemző arányok rövid első és hátsó karosszéria-túlnyúlással, megnyújtott motorházfedéllel, hátratolt utastérrel, hosszú tengelytávval és széles nyomtávokkal; jelentősen megnövelt méretek, elődjéhez, a BMW 1-es Cabrio modellhez képest; hosszúsága 72 milliméterrel 4432, szélessége 26 milliméterrel 1774, tengelytávja 30 milliméterrel 2690, míg nyomtávja elöl 41 milliméterrel 1521, hátul 43 milliméterrel 1556 milliméterre nőtt; bővített belső térkínálat, többek között kényelmesebb be- és kiszállással a hátsó ülésekről; zárt tetővel 30 literrel 335, nyitott tetővel pedig 20 literrel 280 literre növelt csomagtartó és 35 milliméterrel szélesebb rakodónyílás az előd modellhez viszonyítva; lehajtható hátsó üléstámlák a csomagtér felől kireteszelő karral; 150 milliméterrel 450 milliméterre bővített szélességű, 246 milliméter (+28 mm) magas rakodónyílás.
Elektromos mozgatású vászontető kiegészítő szigeteléssel és továbbfejlesztett akusztikai tulajdonságokkal; nyitás és zárás gombnyomásra, 50 kilométer/órás sebességig akár menet közben is, egyaránt 20-20 másodperc alatt; három vászontető-szín: fekete (széria), ezüstös hatású antracit és ezüstös hatású barna (opció).
Utastér a lágyan ívelő vállöv és vászontető rekesz, illetve a nyugalmi helyzetben a hátsó fejtámlák mögé rejtett borulásvédő keretek révén a BMW modelljeire jellemző „hajófedélzet-karakterrel”; a vezetőre összpontosító cockpit; igényes anyagok és kidolgozási minőség modell-specifikus stílusjegyekkel: középkonzol a rádió és a légkondicionáló berendezés körül fényes fekete felületekkel, krómozott szegélyek a légbefúvó nyílásokon, valamint exkluzív kialakítású kijelző az automatikus légkondicionáló berendezés számára, fekete alapon fehér jelekkel.
BMW 2-es Cabrio (üzemanyag-fogyasztás, kombinált: 8,5–4,2 l/100 km; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 199–111 g/km) piaci szegmensében kiemelkedő sportossággal és gazdaságossággal; négyhengeres benzinmotorok a BMW TwinPower Turbo technikával a BMW 228i Cabrio (180 kW/245 LE) és a BMW 220i Cabrio (135 kW/184 LE) modellekben; háromhengeres benzinmotor a BMW 218i Cabrio modellben (100 kW/136 LE); a BMW Group új motorgenerációjába tartozó, négyhengeres dízel erőforrás a TwinPower Turbo technikájával és 140 kW/190 LE teljesítménnyel a BMW 220d Cabrio számára; extrafelszerelésként nyolcfokozatú Steptronic sebességváltó.
BMW M235i Cabrio az agilitás, a pontos irányíthatósági tulajdonságok és az érzelmekben gazdag karakter új mércéje piaci szegmensében: 3,0 literes soros, hathengeres motor az M Performance TwinPower Turbo technikával és 240 kW/326 LE teljesítménnyel, M-specifikus hangolású futómű-komponensekkel, aerodinamikailag továbbfejlesztett karosszéria, egyedi cockpit-dizájn, opcióként nyolcfokozatú Steptronic Sport sebességváltó.
A gyártó történetében először válik elérhetővé kompakt Cabrio modellhez a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás; BMW M235i xDrive Cabrio (tervezett piaci debütálása 2015. július) már alapfelszereltségként nyolcsebességes Steptronic Sport automataváltóval és még dinamikusabb menetteljesítménnyel (0 – 100 km/h: 4,9 másodperc); a modellpaletta a BMW 218d Cabrio (110 kW/150 LE) és a BMW 225d Cabrio (165 kW/224 LE) modellekkel bővül.
A BMW EfficientDynamics műszaki megoldások már alapkivitelben széles körű alkalmazása: Air Curtain elemek, az Automatikus motorleállítás és -indítás rendszere (Auto Start Stop Function) manuális és automata sebességváltóval egyaránt; a széria „élménykapcsolóval” (Driving Experience Control) aktiválható ECO PRO üzemmód, az automata sebességváltó esetében „vitorlázó” funkcióval, a Professional navigációs rendszerrel együtt előrelátó vezető-asszisztenssel (Proactive Driving Assistant).
Kiemelkedő agilitás és magas színvonalú menetkényelem: hátsókerék-hajtás, hosszirányban beépített motorok, kiegyensúlyozott tömegeloszlás az első és a hátsó tengely között, valamint igényes futómű-konstrukció; két helyen ágyazott lengőkarhoz csatlakozó rugóstagokkal kialakított első és ötkaros hátsó kerékfelfüggesztések, modell-specifikus hangolással; már szériakivitelben elektromechanikus szervokormány és nagyteljesítményű fékek; változó áttételű sport-kormányberendezés, M sport-fékrendszer és adaptív M futómű opcióként elektronikus szabályzású lengéscsillapítókkal; minden modellváltozat már alapkivitelében a Dinamikus vonóerő-szabályzással (Dynamic Traction Control; DTC) és elektronikus differenciálzárral kiegészített Dinamikus menetstabilizáló rendszerrel (Dynamic Stability Control; DSC); mechanikus M Performance differenciálzár a BMW M235i Cabrio számára az Eredeti BMW Kiegészítők választékából rendelhető.
Elődjéhez képest mintegy 20 százalékkal megnövelt torziós merevségű karosszériaszerkezet; a legkedvezőbb aerodinamikai tulajdonságok a vetélytársak körében; tömegcsökkentés intelligens könnyűszerkezetes építés segítségével; az Euro NCAP töréstesztek során ötcsillagos minősítést szerzett BMW 1-es sorozat műszaki alapjaira kifejlesztett karosszériaszerkezet, pontosan meghatározott terhelési csatornákkal és nagyméretű gyűrődő zónákkal; átfogó utasvédelmet biztosító felszereltség, többek között első és oldal-/fejlégzsákkal, valamint integrált borulásvédelmi rendszerrel; továbbfejlesztett gyalogosvédelem aktív motorháztetővel és az autó elején meghatározott deformációs zónákkal.
Igényes szériafelszereltség, benne elektromos mozgatású és hatékony hangszigetelésű vászontető, BMW Professional rádió és iDrive kezelési rendszer vékony (flatscreen) Központi kijelzővel, valamint kabrió-üzemmódot is kínáló légkondicionáló berendezés; extrafelszerelésként SunReflective technológiával készült bőrkárpitozás, amely hatékonyan mérsékli az ülésfelületek napsugárzás okozta felhevülését; opcióként a Professional navigációs rendszer legújabb generációja, Touch Controller funkcióval; az első BMW modell a navigációs adatoknak a járműbe telepített SIM-kártya segítségével zajló „over the air” frissítésének lehetőségével.
Vezetői segédrendszerek és a BMW ConnectedDrive mobilitási szolgáltatásainak jelentősen bővített kínálata: vakításmentes távfény-asszisztens (High Beam Assistant), Adaptív kanyarvilágítás (Adaptive Headlights), Parkoló-asszisztens (Parking Assistant), tolatókamera, Driving Assistant, Speed Limit Info az előzési tilalmak jelzésével, sebességszabályzó rendszer fékező funkcióval, okostelefonok és zenei lejátszók bővített csatlakoztathatósága, Real Time Traffic Information, Online-Entertainment, mobiltelefonos alkalmazásokkal internetes szolgáltatások – mint például a Facebook és a Twitter – igénybevételére kínált funkciók bővített választéka.