Site icon AutóAddikt

Kifejezetten Európának fejlesztette a vadonatúj LBX kompakt crossovert a Lexus

Vadonatúj kompakt SUV-ot leplezett le LBX néven a Lexus, amellyel új szegmensbe lép be a környezettudatos japán prémium autómárka. A Lexus most először mutat be olyan autót, amelyet kifejezetten az európai vásárlók ízléseinek és igényeinek megfelelően fejlesztett, a vadonatúj LBX pedig ennek megfelelően ötvözi a látványos ás szembetűnő formavilágot a márkától megszokott minőséggel és kifinomultsággal.

A GA-B platform módosított verziójára épülő LBX-ben mutatkozik be először a Lexus új, Resolute Look elnevezésre keresztelt elülső formanyelve. A Lexus a hajtáslánc tekintetében sem cáfol rá a márkától megszokott környezettudatos megközelítésre: a vadonatúj LBX fejlett, 1,5 literes öntöltő hibrid elektromos hajtásláncot kapott, amelynek fontos eleme az új, erősebb, bipoláris nikkel-fémhidrid (NiMH) akkumulátor.  A négy, más-más tematikák köré épülő felszereltségben elérhető LBX a személyre szabott megoldások széles tárházát kínálja, az infotainmentről pedig a teljesen digitális kezelőfelőlet és multimédiás rendszer gondoskodik. 

Világpremier: új Lexus GX 

Valódi terepjáró, amely minden utat meghódít, és ajtót nyit az új élmények előtt

Az új GA-F platform felhasználásával javultak a modell képességei 

A világ legzordabb környezetében fejlesztették ki, hogy tovább fokozzák a terepképességeket

A „Lexus Driving Signature” megvalósítása a típus alaptulajdonságainak alapos finomításával

Optimalizált terepes arányok, amelyek a funkcionalitásban gyökereznek, míg az utastér még a legzordabb környezetben is kényelmet kínál

Megjelent az „Overtrail” felszereltség, amely tovább táplálja a kielégíthetetlen kalandvágyat

Június 8-án (helyi idő szerint) a Lexus az egyesült államokbeli Austinban bemutatta a vadonatúj GX-et. Az újdonság a tervek szerint 2023 végétől fokozatosan kerül majd piacra a különböző régiókban.

1989-es megalakulása óta a Lexus kitartóan törekszik az innovációra, következetesen feszegetve a technológia és a dizájn határait, hogy új értéket biztosítson vásárlóinak. Szenvedélyüktől vezérelve – hogy az autóik a vásárlók életstílusához igazodjanak, és élményeket kínáljanak – elkötelezettek amellett, hogy olyan lehetőségek széles skáláját nyújtsák, amelyek kielégítik megbecsült ügyfeleik változatos igényeit világszerte. Ezt az elképzelést szem előtt tartva 2021-ben bemutatkozott az NX és az LX, amelyek a Lexus modellek következő generációjának hajnalát testesítik meg, és bemutatják az aprólékosan kidolgozott újdonságokat. Ezenkívül 2022-ben bemutatkozott az RX és az RZ is, amelyek a kifinomult elektrifikált technológiákat mutatják meg a világnak.

2023-ban bemutatkozott az új LM, a sofőrös autók luxusának újragondolásával, illetve az új LBX, amely prémium megoldásaival túllép a kategória béklyóin. Ezek ösztönzik a régióspecifikus járművek fejlesztését, amelyek megfelelnek a különböző vásárlók igényeinek.

Az LX és az RX között elhelyezkedő GX SUV modellt 2002-ben dobta piacra a Lexus, és alvázas felépítésével elsősorban az észak-amerikai piacot célozták meg vele. A jármű mind a menetteljesítmények, mind az utastér kifinomultsága terén magas minőséget képvisel. Azzal, hogy bármilyen környezetben kényelmes utazást biztosít, a modell széles körben váltotta ki a vásárlók elismerését, így 2023 március végig körülbelül 540.000 darabot adtak el belőle.

Az új GX tervezésekor a „prémium terepjáró” megalkotását tűzték ki célul, amelynek feladata, hogy a legkülönfélébb körülmények között is növelni tudja a felhasználói élményt, legyen szó akár zord terepen történő navigálásról, akár városi utcákon való cirkálásról. 2002-es bemutatása óta először alakították át alapjaiban a modellt, beleértve a platformot is. Az LX-szel közös, új GA-F platform és a rendkívül hatékony V6-os ikerturbós motor beépítésével a jármű alaptulajdonságai hatalmas fejlődésen mentek keresztül, optimális egyensúlyt teremtve a teljesítmény, az üzemanyag-takarékosság és a csendesség között. A terepjárók tartósságának örökségére építve a jármű jelentős fejlődésen ment keresztül, a terepképességeket segítő csomagokat ötvözve az újonnan bevezetett E-KDSS rendszerrel, ami jobb tapadást eredményezett különböző útfelületeken. Ezenkívül a jármű egyes elemei kivételes merevséggel büszkélkedhetnek, ami az EPS használatával párosulva precíz és lineáris kormányreakciókat biztosít, így elérve a Lexusra jellemző közúti vezetési élményt, miközben megőrizte a valódi terepképességeket is. Ezenkívül a külső formák megtestesítik a kiváló arányokra és egyediségre való törekvést, amely a funkcionalitásban és a dinamikus teljesítményben gyökerezik, így látványos, a terepképességekhez is nagyban hozzájáruló megjelenést kölcsönözve az autónak. A kivételes teljesítmény és kalandvágyat ébresztő megjelenés minden úton biztosítja a vezető kényelmét. Az aprólékosan megtervezett formák minden szögből javítják a kilátást, ami terepen kiemelkedően fontos, és emellett kivételes közúti használhatóságot biztosít. Az utasteret átgondolt funkciókkal látták el, amelyek modern és kényelmes környezetet teremtenek, valamint biztonságérzetet keltenek a vásárlókban bármilyen körülmények között.

A Lexus az „Overtrail Projektet” is népszerűsíti annak érdekében, hogy a különféle szabadtéri tevékenységeket előtérbe helyező életmódok és járművek élvezetét összhangba hozza azon vágyukkal, hogy olyan szabadtéri élményeket nyújtson, amelyek segítik az embereket a természet megértésében, élvezetében és védelmében. Az új GX, mint az Overtrail Projekt mozgatórugója, új élményeket nyújt az ügyfeleknek olyan csodálatos, természetes környezetben, mint például a zord hegyvidéki terep vagy a buja erdők.

Ezenkívül az Overtrail Projekt az új „OVERTRAIL” felszereltségi szintben testesült meg, amely olyan funkciókkal és jellemzőkkel van felvértezve, amelyek a legzordabb környezetben szükségesek.

AZ ÚJ LEXUS GX LEGFŐBB TERMÉKJELLEMZŐI

Az alapvető jellemzők (alváz) megújítása, hogy kifinomult teljesítményt érjenek el bármilyen körülmények között

Az új GA-F platform bevezetése hozzájárul a valódi terepjáró kiemelkedő tartósságához és megbízhatóságához

A nagy teljesítményű, 3,5 literes V6-os ikerturbós motor lenyűgöző teljesítményt és nyomatékot, valamint kategóriaelső vontatási kapacitást biztosít. A 2,4 literes turbós hibrid változat – amely először került be alvázas Lexus modellbe – kivételes üzemanyag-hatékonyságot biztosít, miközben nem köt kompromisszumot teljesítmény terén sem

A felfüggesztés geometriájának optimalizálása kiemelkedő stabilitást biztosít

A karosszéria fokozott merevsége hozzájárul a Lexus Driving Signature megvalósításához

A világszerte, zord körülmények között végzett szigorú tesztelés tovább javította az autó képességeit

Ideális csomag egy komoly Lexus terepjáróhoz

Hagyományos merevhidas hátsó felfüggesztés meghosszabbított kerékcsuklóval a jobb tapadás érdekében

Az elektromos szervokormány (EPS) minimálisra csökkenti a felesleges információkat az útfelületről, így a vezető teljes mértékben a vezetésre koncentrálhat

Az intuitív gáz- és fékreakció könnyű irányítást biztosít a vezető számára, még kihívásokkal teli és egyenetlen útfelületeken is

Közúti teljesítmény a Lexus Driving Signature jegyében

Fokozott karosszériamerevség és EPS az éles és közvetlen kormányzás érdekében

Kifinomult menetkényelem a továbbfejlesztett karosszériaillesztési technikák és az optimális felfüggesztéshangolás révén

Kategóriaelső csendesség, amely minimálisra csökkenti a fáradtságérzetet még hosszú utakon is

Az arányok a terepes funkcionalitásban gyökereznek, az utastér pedig kivételes kényelmet biztosít még a legzordabb környezetben is

A masszív, modern arányok és a külső megjelenés a terepképességeket helyezi előtérbe

A kényelmes és modern utasteret a tökéletes kikapcsolódást nyújtó, legfejlettebb digitális környezettel felszerelt erdei kabinok ihlették 

Az „Overtrail” felszereltség a Lexus azon célját testesíti meg, hogy harmóniát teremtsen a természet és az autók között

Exkluzív külső megoldások, amelyek fokozzák a terepképességeket, valamint magával ragadó belső és külső színválaszték, amelyek kalandvágyat ébresztenek

Az exkluzív terepabroncsok a látványt és az aerodinamikai képességeket ötvözik a vezetési élmény fokozása érdekében

A Lexus első E-KDSS rendszerének bevezetése, amely kivételes kompatibilitást biztosít az terepes és a közúti használat között

A legmodernebb fékvezérlési technológia (Multi-Terrain Select és Crawl Control) és Multi-Terrain Monitor is rendelkezésre áll, hogy mindenféle környezetben támogassa a vezetőt

Speciális ülések, amelyeket úgy terveztek, hogy minimálisra csökkentsék a fejre ható erőket a durva utakon, ezáltal csökkentve az utasok fáradtságérzetét

Fejlett biztonsági technológiák, amelyek csökkentik a vezetők terheit a hosszú utak során

A legújabb megelőző biztonsági technológiákat kapta meg az autó a Lexus Safety System + képében

KOJI TSUKASAKI, LEXUS GX FŐMÉRNÖK

„Az új GX az életstílusra összpontosít, és azért fejlesztettük ki, hogy a vásárlók megtapasztalják a Lexus egy új aspektusát, amely a természettel való együttélésre törekszik. Az új GX kulcskoncepciója egy olyan terepjáró megalkotása, amely az autentikus Lexus SUV modellek központi magját szimbolizálja. Ez nem csak egy modellváltás, hanem egy olyan kiemelkedő újdonság, amely új szintre emeli a Lexust. A GX egy igazi terepjáró hagyományos terepképességekkel, amelyeket a fejlesztés során mindenféle terepen alaposan tökéletesítettünk, a kanyargós utaktól a sziklás földutakig a világ minden táján. Nem kell azonban állandóan feszegetni a határokat ezzel a modellel sem. Valójában az autó birtoklásának sok pozitívuma közül az egyik, hogy úgy működik, mint egy búváróra: még akkor is, ha nem használjuk ki mindig a teljes tudását, jó tudni, hogy mi mindenre képes. Hiszünk abban, hogy annak megnyugtató tudata, hogy ezzel az autóval bárhová el lehet indulni, új élményekre inspirálj majd a vásárlóinkat.

Az új GX ügyfeleink nélkülözhetetlen társává nőtte ki magát az új kalandok leküzdésében. A Lexus egy olyan társadalmat kíván létrehozni, ahol az emberek megtapasztalhatják a természettel való együttélés örömét. A Lexus továbbra is vállalja a fenntartható jövő megteremtésének kihívását.”

KAZUYUKI UENO, LEXUS TAKUMI (TEREPKÉPESSÉGEK)

„A Lexus teljes értékű terepjárójához méltó terepképességeken dolgoztunk, hogy ügyfeleink biztosak lehessenek abban, hogy bárhová el tudnak jutni ezzel a járművel, bármilyen durva körülmények is várjanak rájuk. Az autót mindenféle környezetben teszteltük. Professzionális rallyversenyzőkkel együttműködve a vezetési élményre összpontosítottunk, mint például a szilárd talajfogást biztosító felfüggesztési jellemzőkre, a reakciókészségre – hogy a GX hűen reagáljon a vezető legapróbb kormányzási, gyorsítási és fékezési beavatkozásaira –, valamint a kilátásra, amely lehetővé teszi a vezető számára, hogy tisztán lássa az autó környezetét. Ezekre a tényezőkre helyeztük a legnagyobb hangsúlyt. A jármű képessége, hogy kezelni tudja a durva terepet, olyan helyekre juttathatja el a vásárlókat, ahol még soha nem jártak, és olyan új élményeket kínál, amelyeket csak a szabadban lehet átélni.”

SHUICHI OZAKI, LEXUS TAKUMI (KÖZÚTI KÉPESSÉGEK)

„Sokat dolgoztunk a GX közúti teljesítményén, hogy a Lexus karakterét attól a pillanattól kezdve érezhessék a vásárlók, amikor beülnek a GX-be és elindulnak vele. A közvetlen és kifinomult gyorsulás, az EPS által biztosított kiváló kormányzás, a könnyen kezelhető fékek, valamint a csendes és kényelmes, az utasok pihentető utazását még hosszú utakon is biztosító menetkényelem érdekében számtalan tesztet hajtottunk végre a Lexus új bázisán található Shimoyama tesztpályán. Ezt a modellt úgy fejlesztettük, hogy minden helyzetben a Lexus jellegzetes vezetési élményét nyújthassa, függetlenül az emberektől, az út minőségétől vagy a környezettől. Hiszünk abban, hogy olyan menetkényelmet értünk el, amely a GX használatát valóban élvezetessé teszi minden utas számára.”

Az új GX főbb műszaki adatai (prototípus)

Hosszúság4.950 mm
Szélesség1.980 mm
Magasság1.865 mm
Tengelytáv2.850 mm
Hajtáslánc3,5L V6 ikerturbós (4WD)2,4L soros négyhengeres
turbós hibrid (4WD)
Keréktárcsák mérete18” / 20” / 22”
Exit mobile version