A Volvo ebben a hónapban megkezdi az új generációs XC60 középkategóriás szabadidőjármű gyártását a svédországi Göteborgban.
Az új XC60 első példánya pontosan 90 évvel azután fog kigördülni a gyárkapun, hogy 1927. április 14-én elkészült a világ első Volvója, az ÖV4.
Ez az első Volvo összesen 275 példányban talált gazdára, ami még abban az időben is szerénynek számított. Az új XC60 a Volvo kilencven éves fennállásának egyik legsikeresebb modelljét váltja.
Új XC60 lép a régi helyére
Az eredeti Volvo XC60 valóságos fogalommá vált, 2008-as bemutatkozását követően minden egyes évben folyamatosan nőttek a modell eladásai. Bemutatkozása után kilenc évvel Európa legnagyobb számban eladott középkategóriás prémium szabadidőjárművévé nőtte ki magát.
A kifutó XC60 jelenleg a Volvo globális forgalmának mintegy 30 százalékát teszi ki; az első generációs XC60 összesített eladásai ebben a hónapban átlépik a bűvös egymilliós darabszámot.
„A Volvo rendkívül büszke hagyományaira. Az elmúlt 90 év izgalmas volt, ám a fennállásunk egy évszázados jubileumáig hátralévő tíz év talán minden eddiginél izgalmasabbnak ígérkezik, hiszen az iparág most áll át az autonóm mobilitásra, az elektromos meghajtásra és a konnektivitásra” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars vezérigazgatója, majd így folytatta: „Az új XC60 sok szempontból ezeket a trendeket testesíti meg.”
Az új XC60 is minden idők egyik legbiztonságosabb autója. A legmodernebb biztonsági technológiákat vonultatja fel, így az új Frontális ütközést elkerülő rendszert, amely a kormányzásba beavatkozva segít elkerülni a szembejövő autóval való ütközést.
A Volvo félautonóm vezetőtámogató rendszere, a megfelelően felfestett útszakaszokon 130 km/óráig automatikus kormányzásra, gyorsításra és lassításra képes Pilot Assist opcióként rendelhető az új XC60 szabadidőjárműhöz.
Az új XC60-ast mostantól fokozatosan vezetik be a különböző világpiacokon, így a Volvo várhatóan 2017-ben ismét eladási rekorddal zárhatja majd az évet.
90 éves jubileum
A Volvo alapítója, Assar Gabrielsson az autóipari beszállítóként is tevékenykedő svéd SKF csapágygyártó értékesítési osztályán dolgozva rálátással bírt a folyamatosan növekedő észak-amerikai és európai autóiparra, és úgy ítélte meg, volna kereslet egy svédországi autógyártóra.
Bőséges mennyiségű, kiváló minőségű acél, olcsó munkaerő és magasan képzett mérnökök – Svédországban mindhárom rendelkezésre állt, így végül sikerült rábeszélnie az SKF vezetőségét, hogy hozzanak létre egy autóipari vállalkozást, amelyet Volvo AB-nek kereszteltek el.
Svédország első sorozatgyártású autója meglehetősen konvencionális darab volt, amely magán viselte az amerikai dizájn hatását, váza kőris- és bükkfából készült, 1,9 literes, oldalt szelepelt motor hajtotta, kerekei pedig faküllős kialakításúak voltak.
Az autó egyetlen színkombinációban: sötétkék fényezéssel, fekete sárvédőkkel volt rendelhető.
Az elmúlt 90 évben bekövetkezett változások ellenére egy dolog mindvégig változatlan maradt: a vállalat azon elkötelezettsége, hogy a világ legbiztonságosabb autóit gyártsuk.