Főoldal Bemutatók Ford Kipróbáltuk a vadonatúj Ford Puma ST-t

Kipróbáltuk a vadonatúj Ford Puma ST-t

Magyarországi menetpróba keretein belül vezettük a friss, vadonatúj Ford Puma ST-t.

Aki azt hiszi, hogy egy 1.5 literes, a downsizing hatására létrejött benzines motor nem tud kellőképpen meggyőző erődemonstrációt tartani, az nagyot téved. A Ford Puma ST ugyanis egy ténylegesen kicsi, fent említett hengerűrtartalmú motottal domborít, amely nem kevesebb, mint 200 lóerő előállítására képes.

A Ford Puma ST az egyetlen mini-SUV Európában a Ford Performance-vonal jegyében, amely a performansz-irányon illegeti magát, nagyjából nincs is konkurenciája. A formavilág, a kialakítás, s maga a jelleg egyedi, nagyon szerethető nemtől és kortól függetlenül. Azért persze nem titkolt módon az olyan családapák lettek célkeresztbe fogva az autóval, akik nem vetik meg a teljesítmény jelenlétét, kiváltképp, ha épp nem a családdal autóznak. Vagy akár közösen is, ez nyilván beállítottság kérdése.

A Ford hazai képviselete által levezényelt, a COVID-19 járványra való tekintettel visszafogott, ám kimondottan komplex briefing után birtokba is vettük az új Ford Puma ST-t. A mostoha időjárási viszonyok ellenére kitűzött célunk volt, hogy a lehető legtöbb tapasztalatot be tudjuk gyűjteni az autóról; fél nap állt rendelkezésre erre. Nem baj, úgyis hamarosan érkezik majd hosszabb tesztre, de addig is számítanak az első benyomások!

Visegrádot céloztuk meg, konkrétabban a Mogyoró-hegy volt preferált, ugyanis itt számos kanyarfajta áll rendelkezésre ahhoz, hogy optimélisan vizsgálhassuk az adott autó hétköznapi menetdinamikáját, kanyarstabilitását, tapadását (Michelin Pilot Sport 4S 19 col), és még sok minden egyebet. Bár az útfelület nyálkás, csúszós volt a permanens ködszitálás miatt, nagyon feszegetni nem tudtuk és nem is akartuk a Ford Puma ST tűréshatárát.

Kanyarvételezés szempontjából a Ford Puma ST remekül tart, masszív és stabil. Nem nagyon tudtuk zavarba hozni a felfüggesztést még a csúszós útfelület révén sem, a kigyorsítások maradéktalanul kivitelezhetők voltak. Race Track módban érezhetően hiányzott az ESP, maradt a Sport mód, meghagyva némi precíz és pontos automatikát, amely adott esetben beavatkozhatott a vezetési procedúrába.

Az 1.5 literes, 3 hengeres 200 lovas EcoBoost alapvetően mindenre elegendő, optimálisan felépülő turbónyomásával, minimális lyukkal, erőteljes nyomatékgörbével. Pörgetni kell azért rendesen, 6000 RPM-en teljesdik ki a maximálisan rendelkezésre álló teljesítmény, míg a tekintélyes, 320 Newtonméteres forgatónyomatékcsúcs 2500-tól 3500-ig áll rendelkezésre.

6 fokozatú manuális sebességváltó került társításra a hajtáslánchoz, kiváló, rövid áttételezésekkel. Gyors méréseink szerint alig 7 másodperc kellett a nulla-százas etaphoz, bár a csúszós úttest miatt ez visszafogottabbnak tűnt – száraz időben újfent megmérjük majd.

Minden egyben van ahhoz, hogy a Ford Puma ST sportos lehessen, nem csak optika, hanem gyakorlat terén is. Az imént említett hajtás összes paramétere magáért beszél, s mindehhez a mérgesre hangolt kipufogórendszer is nagyban hozzátesz. Nincs hanggenerátor, vagy bármilyen szintetikus műkütyü, a durrogás és a mély, öblös hangzás az utolsó decibelig valódi.

Természetesen ültetést is kapott a Ford Puma ST, ami 10 milliméter mínuszt jelent a hagyományos verziókhoz képest. Ez nagyban hozzá is járul a remekbeszabott stabilitáshoz és úttartáshoz, ugyanakkor a küllemet is erősíti.

Az új Ford Puma ST modelleket 2020 végétől lehet majd megvásárolni a márkakereskedésekben, a várható árazás 11 millió forint környékén lesz.