Főoldal Újdonságok Kívül és belül is csúcsformában az új Opel Astra K

Kívül és belül is csúcsformában az új Opel Astra K

Korábbi cikkünkben beszámoltunk az új, 2016-os Opel Astra K nemzetközi bemutatójáról. Úgy érezzük, mindez nem elegendő információ a teljes összképhez, ezért folyamatosan osztjuk meg olvasóinkkal az autót érintő bővebb részleteket.

opel_astra_k_2016_nemzetkozi_menetproba_020

 

Könnyebb, takarékosabb, kompaktabb és ugyanakkor tágasabb – az új Astra egy olyan korszak kezdetét jelzi az Opelnél, amelyben minden a maximális hatékonyság vezérelvének felel meg. Erre irányul valamennyi szerkezeti elem és kialakítási jellemző, és az Astra intelligens térkihasználása. A kompakt bestseller következő nemzedékének alapja egy teljesen új, könnyűszerkezetes architektúra: a karosszéria mérhetően és láthatóan karcsúbb lett, a gépházban pedig erős, de csökkentett súlyú és CO2-kibocsátású, teljesen alumíniumépítésű motorok dolgoznak. Mindent összevetve 200 kilogrammot elérő mértékben fogyott le az Astra az elődjéhez képest. Ehhez járul, hogy az ötajtós alap-karosszériát minden idők legáramvonalasabb kompakt modelljévé teszi a 0,285-ös légellenállási alaktényező.

Következetesen könnyűszerkezetű: az új járműfelépítés

Az Opel tizenegyedik kompaktautó-nemzedékének előképe a 2013-as Frankfurti Autószalonon bemutatott Monza Concept. Összhangban a prioritásokkal, amelyeket Dr. Karl-Thomas Neumann állított az új modellek fejlesztői elé, a tanulmányterv minden egyes komponense a hatékonyság témáját tükrözi vissza. Az új Astra ugyanezt viszi tovább következetesen: modelltől és felszereltségtől függően 200 kilogrammot elérően – de minden esetben legalább 120 kilóval – könnyebb az elődjénél. Döntő szerepet játszik ebben a karcsúsított jármű-architektúra, amely már a nyers karosszéria súlyát leviszi húsz százalékkal, 357-ről 280 kilogrammra. Nagy- és ultra-nagy szilárdságú acélokkal, intelligens segédvázzal, valamint az első és a hátsó futómű módosításával további ötven kilót nyertek. Áramvonalazott futó-és hajtómű-elemeknek köszönhetően lemondhattak az autó aljának burkolásáról, amivel nemcsak súlyt takarítottak meg, hanem gyártási költséget is – ez észrevehető a vételárban is. További példa az optimalizálásra az első és hátsó túlnyúlás lerövidítése, vagy a 25 százalékkal könnyebb kipufogó-berendezés. A kerekek és a gumik egy számmal kisebbek lettek, 11,5 kilogrammal kevesebbet mutat alattuk a mérleg. Hasonló áll a fékre: mivel kisebb tömeget kell lelassítani, tíz kilogrammnyi súly maradt le róla, holott nőtt a fékteljesítmény.

Lefogyasztott motorok

Hozzájárulnak a kontó nyereségoldalához az új generációs motorok is. Felépítésük kompakt és hatékony, például az Opel Astra K-ban debütáló 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo jóval kevesebbet nyom a hasonló teljesítményű eddigi kivitelnél. Egyedül az alumíniumblokk tíz kilóval könnyebb, mint az öntött acél.

opel_astra_k_2016_nemzetkozi_menetproba_015

Mindeközben fokozódott az agilitás, úgyhogy miközben kevesebbet fogyaszt és szennyez az új Astra, élvezetesebb autózást kínál. 1.0 Turbo és Easytronic 3.0 kombinációval a szegmens egyik leggazdaságosabb és legtisztább benzinese: a 77 kW/105 LE teljesítményű háromhengeres mindössze 4,2 litert fogyaszt a kombinált ciklus szerint, ami példás 96 g/km CO2-kibocsátásnak felel meg.Átalakításon esett át az utastér berendezése is. A bútorzatot ötévnyi aprómunkával tették minden eddiginél funkcionálisabbá, komfortosabbá, illetve hely- és súlytakarékosabbá. A legmodernebb számítási eljárásokat éppúgy igénybe vették, mint a multifunkcionális poliuretánhabokat, a nagyszilárdságú acélokat és a strapabíró üléshuzatokat. Így a típuselődhöz viszonyítva összesen tíz kilónyit adtak le az ülések.

Kiváló alaktényező

Az új Astra kimagasló aerodinamikája teszi teljessé a hatékonysági intézkedéseket. Az atletikus karosszéria finom csiszolása 0,285-re vitte le a légellenállási alaktényezőt. Közben zsugorítottak egy kicsit a külső méreteken, a 4,37 méteres hossz öt centivel rövidebb, a magasság 1,48 méter (-2,5 cm), a szélesség 1,81 méter lett (-0,5 cm). Ezáltal kisebb, 0,642 m2 a keresztmetszeti felület (eddig 0,770 m2), ami szintén kihat a fogyasztásra. De még ez sem elég: a terv szerint jön a még áramvonalasabb és takarékosabb ecoFLEX-változat.

A karosszéria mögötti káros depresszió csökkentésre messze hátra és lefelé nyújtották a tetőt. A filigrán spoiler hatásos kilépőélt képez, megakadályozza a kellemetlen légörvényeket. Kis élekkel még a C-oszlopot is úgy alakították ki, hogy a típuselődénél jobban vezesse el a légáramlást, csökkentve az ellenállást.

opel_astra_k_2016_nemzetkozi_menetproba_003

További aerodinamikai előnyt hozott a jármű aljának áttervezése. Eltérően a vetélytársaktól, tudatosan mellőzték a zárt burkolást, ehelyett következetesen optimalizálták az áramlási szempontból érdekes futó- és hajtómű alkatrészeket, sőt az akkumulátor teknőjét is. A magasabbra helyezett hátsó híd alatt akadálytalanul áramlik a levegő, úgyhogy még az áramlástanilag legkedvezőtlenebb kombináció (automatás dízel, 18 colos kerekekkel) 0,312-es alaktényezője is árnyékba borítja a korábbit (cW 0,325).

Intelligens helykihasználás

Jóllehet filigránabb és atletikusabb lett az Astra új generációja, mérhetően nagyobb férőhelyet kínál. A tengelytáv két centiméteres meghosszabbítása az utastér javára vált. Az új üléseknek is köszönhetően hátul 35 milliméterrel nőtt a lábtér, így most már a legjobb a vetélytársak mezőnyében. Az első és a második üléssor távolsága 1,5 centivel lett nagyobb, mind a térérzetet, mind az utazási komfortot javítva. Hasonlót mondhatunk a felső test mozgásszabadságáról – elöl és hátul egyaránt. Mércét állt fel az új Astra fejtere is: a vezetőé 2,2 centimétert nőtt a típuselődéhez képest. A biztonságot pedig azzal fokozták, hogy a tetőoszlopok karcsúsításának köszönhetően jobb lett a vezető körkilátása.

opel_astra_k_2016_nemzetkozi_menetproba_016

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS-1D Mark IV fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: ASUSAcer, Gigabyte