A Volvo Cars a mai napon nyilvánosságra hozta 2020 első félévére vonatkozó pénzügyi eredményeit. Ezeket negatívan érintette a koronavírus-járvány, illetve annak a globális gazdaságra gyakorolt hatása.
A Volvo Cars várakozásai szerint az év második felében az újautó-piacok normalizálódásával párhuzamosan a cég üzleti teljesítménye is visszaáll a szokásos szintre.
A vállalat 2020 első félévében mínusz 989 millió svéd koronás üzemi eredményt könyvelhetett el, miután a vállalat bevételei 14,1 százalékkal 11,8 milliárd svéd koronára csökkentek.
Miközben az év első felében az abszolút mennyiséget tekintve visszaestek az eladások, a Volvo Cars növelni tudta piaci részesedését Kínában és az Egyesült Államokban, valamint Európában, ahol Németország volt az autógyártó egyik legjobban teljesítő piaca. Szintén erősödött, méghozzá jelentős mértékben (+79,8%) a Volvo Recharge márkanév alatt forgalmazott, hálózatról tölthető plug-in hybrid modellek iránti kereslet; valamint komoly növekedés mutatkozott az online értékesítési csatornák iránti ügyfélérdeklődésben.
A vállalat Kínában növelni tudta eladásait a második negyedévben, és jelentős részben pótolni tudta az első negyedévben tapasztalt kiesést: az év első hat hónapjára vetítve mindössze 3,0 százalékkal estek vissza az eladások.
Az Egyesült Államokban júniustól ismét megindult a növekedés, ugyanakkor az első félév egészére nézve 13,7 százalékkal kevesebb autót adott el a vállalat, mint az előző év azonos időszakában.
Európában 29,5 százalékos volt a csökkenés az év első hat hónapjában.
Ehhez képest ugyanebben az időszakban a piacok átlagosan 26,0 (Kína), 24,0 (Egyesült Államok), illetve 38,1 százalékkal (Európa) estek vissza.
„Az első félévben tapasztalt hanyatlás csupán átmeneti” – mondta Håkan Samuelsson vezérigazgató. „Az év második felében jelentős erősödésre számítunk. Részben vagy teljesen elektromos Recharge modellcsaládunk pedig lehetővé teszi, hogy kihasználjuk a piacon tapasztalható, erősödő trendeket.”
A Volvo Cars globális eladásai 20,8 százalékkal estek vissza az év első hat hónapjában. A vállalat 269 962 autót adott el világszerte, amint a kormányzatok a legfőbb piacokon a fogyasztók mozgásterét korlátozó intézkedéseket vezettek be. Ezek nem csupán az általános gazdasági tevékenységekre voltak kedvezőtlen hatással, de az autókereskedések látogatottságát is radikálisan csökkentették.
A Volvo Cars gyors, megelőző intézkedésekkel igyekezett biztonságosan, pragmatikus módon enyhíteni a világjárvány hatását, elsősorban az állandó költségeket és a készpénz-gazdálkodást tartva szem előtt. Ez a szemlélet lehetővé tette, hogy a vállalat megóvja alkalmazottait és fenntartsa üzleti tevékenységét.
A Volvo Cars átmenetileg beszüntette a termelést gyártóüzemeiben, valamint a kormányzati támogatásokra támaszkodva munkaidő-csökkentést vezetett be. Ezután számos óvintézkedést bevezetve fokozatosan újraindította a termelést; a dolgozók a legteljesebb biztonságban térhettek vissza a munkába. A svédországi Torslanda üzemében összességében mindössze tizenöt napra esett ki a termelés ebben az időszakban.
„A világjárvány megerősítette azon meggyőződésünket, hogy stratégiai célkitűzéseink helyesek, és hogy üzletmenetünk gyors ütemű átalakítása hosszú távú növekedést fog eredményezni” – összegezte Samuelsson úr. „A továbbiakban is kiemelt technológiai és beruházási területként kezeljük a villamosítást, az online értékesítést és a kapcsolódást.”
A Volvo Cars az egyetlen olyan autógyártó, amely modellkínálatának minden egyes tagjához kínál plug-in hybrid hajtásláncot. A vállalat még az év vége előtt gyártásba veszi az XC40 P8 Recharge modellt, a Volvo első tisztán elektromos típusát, amelyet a következő évek során számos további villanyautó követ majd.
„Amennyiben a piac várakozásaink szerint áll talpra, arra számítunk, hogy az eladások visszatérhetnek a 2019 második félévében tapasztalt szintre. Arra törekszünk, hogy a profit és a készpénz-forgalom is hasonló szintet érjen el.”