Főoldal Hírek Közúton vizsgázik az új Stellantis Pro One haszonjármű-kínálat

Közúton vizsgázik az új Stellantis Pro One haszonjármű-kínálat

A németországi Rüsselsheimben lezajlott a Stellantis Pro One által rendezett nagyszabású médiaesemény, mely a márkacsoport teljes haszonjármű-kínálatát felvonultatta. Az Európából, illetve a közel-keleti és afrikai régióból érkezett mintegy 200 újságírónak garantáltan izgalmas vezetési élményben volt része a 12 megújult Citroën, FIAT Professional, Opel, PEUGEOT és Vauxhall furgon fedélzetén. Ezek a modellek globális szinten már most is etalonnak számítanak a céges ügyfelek körében.

„A teljes Stellantis haszonjármű-kínálat megújulása, mely a második generáció villamosításán alapul, az innovatív technológiákat és kapcsolódási szolgáltatásokat tömörítő portfólióval együtt a szilárd vezető szerepre és az ügyfelekre összpontosító „Pro One” projekt központi eleme” – nyilatkozta Xavier Peugeota Stellantis haszonjármű üzletágát vezető alelnöke

A céges ügyfeleknek és a szakembereknek nyújtott egyedülálló képességekre, valamint a biztonságra és a sokoldalúságra koncentrálva a Stellantis piacra dobja megújult villamosított haszongépjárműveinek teljes választékát, összesen 12 járművet. A Stellantis haszonjármű-üzletágához fűződő Pro One kampány részeként kompakt, közepes és nagy méretű Citroën, FIAT Professional, Opel és PEUGEOT kisteherautók bevezetéséről van szó. 

A Stellantis és márkái fejlett villamos meghajtási megoldások, valamint biztonságtechnikai, vezetéstámogató és kapcsolódási technológiák alkalmazásával stresszmentes környezetet biztosítanak a járművezetőknek és megbízható partnert a céges ügyfeleknek.

Jelenleg az akkumulátoros (BEV) és üzemanyagcellás elektromos (FCEV) járműveket egyaránt kínáló Stellantis vitathatatlanul vezető szerepet tölt be a zéró kibocsátású haszonjárművek európai piacán. A megújult haszongépjármű-család a kibocsátásmentes technológiák 2. generációját hozza magával, a saját gyártású EV akkumulátorrendszereket is beleértve, amelyek változatlan képességek mellett nagyobb hatótávolságot biztosítanak.

A második generációs BEV meghajtás jóvoltából a kompakt méretű új furgonok kategóriájuk legjobb hatótávolságával rendelkeznek, ami több mint 340 km (211 mérföld).  A közepes méretű elektromos áruszállítók esetében 50 vagy 75 kWh-s akkumulátor is választható, a hatótávolság pedig akár a 350 km-t is elérheti. A legnagyobb furgonoknál a 110 kWh-s akkumulátor „best in class” elektromos hatótávot (akár 420 km) biztosít. Ráadásul a 150 kW-tal történő gyorstöltésnek köszönhetően ez utóbbiak akkumulátora kevesebb mint egy óra alatt tölthető fel 0-ról 80%-os szintre. 

A fejlesztések hatására a nulla károsanyag-kibocsátású hidrogén-üzemanyagcellás meghajtási technológia terén is nőtt a Stellantis vezető szerepe. A másodgenerációs hidrogénhajtás a 2024 közepén piacra kerülő közepes méretű járművek esetében egy csak a Stellantisra jellemző közepes teljesítményű rendszerre épül, mely a szegmens legjobb (akár 400 km) hatótávolságát képes biztosítani. A hidrogén-üzemanyagcellás meghajtás a közepes teljesítményű architektúrával 2024-ben a nagy furgonokra is kiterjed, amelyeket csak 500 km-enként kell majd mindössze 5 perc alatt újratölteni.

Egyéb alkalmazott technológiák:

  • A kormánynál lévő kapcsolókkal aktiválható visszatápláló fékezés, mely az energia-visszanyerés maximalizálása érdekében a jármű tömegét és a menetdinamikai jellemzőket is figyelembe veszi
  • A kompakt BEV furgonok hőszivattyúja a jármű hatótávolságának maximalizálása érdekében hideg, téli körülmények között optimalizálja az energiafelhasználást.

A megújult kisteherautó-kínálat középpontjában a járművezető áll, amit a következő technológiák is bizonyítanak: 

  • A produktivitást és a biztonságot növelő új generációs ember-gép interfész (HMI): a műszeregységek és a központi kijelzők nagyobbak és a vezető által konfigurálhatók. 
  • A széles látószögű külső kamerákat használó Dynamic Surround Vision rendszer a forgalomban és a zsúfolt utcákon egyaránt nagy segítség. 
  • A kompakt furgonokban egy új okostelefon-dokkoló állomás található, mely a megfelelő alkalmazáshoz csatlakoztatva lehetővé teszi, hogy a mobiltelefon a jármű vezérlőpaneleként működjön, mely a kormánykeréken lévő vezérlőkkel is képes kommunikálni. Mindez költséghatékony módon javítja az online élményt.
  • A nagyobb furgonokban az állóra fékező (Stop and Go) funkcióval ellátott adaptív sebességtartó automatika, a sáv közepén tartó asszisztens és a torlódásasszisztens kombinációjával egy „best in class” kettes szintű félautonóm vezetési megoldás született. Az új generációs belső égésű motorhoz pedig a nagyobb hatótávolság és a jobb képességek érdekében egy 8 fokozatú automata sebességváltó társul. 
  • Az új kisáruszállítók kiváló látási viszonyokat és nagyobb biztonságot nyújtó Full LED fényszórókkal vannak felszerelve. 
  • A jármű átadásakor aktivált vezeték nélküli kapcsolat lehetővé teszi, hogy a járművezetők valós időben tájékozódjanak, és a flottavezetők is valós időben tartsák a kapcsolatot a flottájukkal. Segítségével olyan költségtakarékos szolgáltatáscsomagok válnak elérhetővé, mint a megelőző karbantartás, a gazdaságos vezetésre vonatkozó tanácsok, az elektromos útvonaltervezés és a töltéskezelés. Az OTA frissítéseknek köszönhetően pedig a jármű mindig naprakész lesz. 

A Stellantis Pro One stratégia 5 alappillérének egyikeként üzleti partnereink számára hatékony kapcsolódási szolgáltatások széles skáláját igyekszünk nyújtani. A cégtulajdonosok az üzletmenet folytonosságára és hatékonyságára összpontosító szolgáltatáscsomagokat várnak. A nyers adatok formájában (Mobilisights flottakezelési adatcsomag – LINK) vagy egy szervizeszközbe integrálva (Free2Move megelőző karbantartás és Connect Fleet csomag) nyújtott flottakezelési szolgáltatások segítségével csökkenthető a flotta állásideje és a teljes tulajdonlási költség.

A második negyedévben a Stellantis bevezeti az első járműbe épített interaktív feladatkezelő eszközt, amely a jármű fedélzeti infotainment rendszerén keresztül valós idejű kommunikációt, feladatkiosztást és állapotfrissítést tesz lehetővé a flottakezelő és a terepen tartózkodó járművezetők között. 

„A teljes furgoncsaládunk ügyfélközpontú megújításának lényege, hogy nem ismerünk kompromisszumot a hatótávolság, a szolgáltatások, a biztonság és a csatlakoztathatóság terén” – nyilatkozta Luca Marengo, a Stellantis haszonjárművek üzletágának globális termékigazgatója.

A 400 voltos e-Power Take Off (ePTO) úgy gondoskodik a haszongépjárművek villamosításáról, hogy nem veszélyezteti a jármű hasznos terhelhetőségét. Az ePTO a beépített hajtó akkumulátorból nyeri az áramot, ezért nem igényel külön áramforrást.

CITROËN: maximális kényelem a világhírű Citroën Advanced Comfort® ülések debütálásával

A 2CV Fourgonnette-től az Ami Cargón át a frissen megújult Berlingo Van, Jumpy és Jumper modellekig a Citroën haszongépjárművek mindig is hűséges partnerei voltak a szakembereknek a mindennapokban. Megfizethetővé tették számukra a mobilitást, és minden igényüket kielégítették. Ennek megfelelően az energetikai átállással összhangban a márka valamennyi legújabb generációs kisteherautója – a megszokott teherbírás, variálhatóság és tartósság megőrzésével – tisztán elektromos változatban is rendelkezésre áll. A Citroën új kishaszonjármű-kínálatáról bővebben lásd: link.

A Citroën új offenzíváját továbbra is az immár negyedik generációt útjára bocsátó ikonikus Berlingo Van vezeti. Az optimalizálást követően a jármű kényelem, kapcsolódási technológiák, vezetéstámogató funkciók és motorkínálat szempontjából most még magasabb színvonalat képvisel. A legjobb példa erre az új ë-Berlingo Van, amely páratlan vezetési élményt és kivételes fedélzeti kényelmet biztosít.

A modell egyik legfőbb újdonságának számítanak a kishaszonjárművekben először alkalmazott Citroën Advanced Comfort® ülések, amelyek a stilizált, speciális üléspárnázat és az elegáns díszvarrás következtében kiemelkedő vizuális élményt nyújtanak. Az első pillanattól kimagasló üléskomfortot biztosít a 15 mm vastag nagy sűrűségű felületi habszivacs réteg, amely puha, mégis jól tart. A nagy sűrűségű habszivacs magnak köszönhetően a Citroën Advanced Comfort® ülések hosszabb utak során sem süppednek be. A kényelmes testtartásról pedig az ülések speciális kialakítása gondoskodik: a széles és öblös ülések, a háttámlák, a stabil ülőfelület, az első üléseken kínált opciós ülésfűtés, masszázs funkció és elektromos deréktámasz, valamint a nagy és kényelmes kartámaszok. Berlingo és e-Berlingo furgon

A Citroën megújult haszonjármű-kínálatának további tagjai az új Jumpy és az új Jumper. Az első a sokoldalúság szempontjából igazi etalonnak számít; kompakt méretével, páratlan kényelmével, biztonsági jellemzőivel, valamint egyre versenyképesebb meghajtási technológiáival (a BlueHDi dízelmotortól a hidrogénhajtásig) tűnik ki a mezőnyből. Az ë-Jumpy pedig még a hagyományos változatnál is hatékonyabb. Az új Jumper a szegmensében egyedülálló funkciókat kínál, és a legmasszívabb Citroënként pozicionálja magát (hasznos teherbírása a 2 tonnát is elérheti). Jumpere-Jumper

FIAT PROFESSIONAL: az új E-Ducatónak 30%-kal nőtt a hatótávolsága, és ezzel „best in class” modell lett. A márka emellett a Magic Cargo funkcióra és más innovatív, ötletes és széles körben elérhető megoldásokra fókuszál

A több mint egy évszázados múlttal rendelkező FIAT Professional vezető szerepet tölt be a haszongépjármű-iparban. Köszönheti ezt modelljei kiváló hatékonyságának és megbízhatóságának, az egyedi megoldások széles választékának, valamint a szakemberek számára mindig rendelkezésre álló, elkötelezett hálózatának.  A FIAT Professional a szabadidőjárművek ágazatában is piacvezető, mivel ez az egyetlen olyan márka, amely kifejezetten a karosszériaátalakítók számára kifejlesztett platformmal rendelkezik, és amelyik speciális szolgáltatásokat kínál a lakóautó-tulajdonosok számára. A környezetbarátabb és hatékonyabb technológiák úttörőjeként a márka a könnyű haszongépjárművek elektromos mobilitási forradalmában is vezető szerepet játszik, amit a Ducato, Doblò és Scudo modellek legújabb generációja is jól példáz, amely innovatív, fenntartható és elektromos megoldásokat kínál a jövő vállalkozásai számára.  

Az E-Ducato 2024 egyik legfontosabb újítása az új 110 kWh-s akkumulátor, amely az akár 420 km-es WLTP szerinti hatótávolságának köszönhetően a kategória legjobb zéró emissziós élményét biztosítja. Ennek köszönhetően az E-Ducato kategóriájában a legjobb teljesítményt nyújtja, és a korábbi változathoz képest 30%-kal nagyobb hatótávolságot kínál. A saját tervezésű új E-Ducato változatlanul akár 17 m3-es rakodókapacitással és 1500 kg-os hasznos terhelhetőséggel rendelkezik (a dízel változatnál ez több mint 2 tonna), ami a szegmens egyik vitathatatlan élharcosává tette. A 25%-kal alacsonyabb árnak köszönhetően az E-Ducato mindenki számára elérhető, és összhangban van a márka erősen ügyfélközpontú politikájával. Az új elektromos felépítésből következően a FIAT Professional járműve számos új vezetéstámogató rendszerrel szerelkezett fel, így a dízel változatban is a szegmens legbiztonságosabb haszongépjárművévé vált.

Az új E-Ducato az 1981 óta folyamatosan gyártott és az egész világon forgalmazott modell elektromos változata, azé a modellé, amelynek a Promobil szaklap tizenhatodik alkalommal ítélte oda a világ legjobb lakóautó-alapjárműve címet (link). 

A Scudo modell kínálatában található meg a termékcsalád egyik legfőbb újdonsága, a Magic Cargo. Ezzel a modell sokoldalúságát hangsúlyozó megoldással a szakemberek a rakodófelületet a standard változatban 3,67 m-re, a Maxi változatban pedig akár 4,02 m-re tudják növelni, és így terjedelmes tárgyak szállításához is elegendő helyet tudnak teremteni. 

Ötletes és innovatív megoldásaival, melyek kevésbé stresszes és sokkal biztonságosabb városi közlekedést tesznek lehetővé, az új Doblò a mesteremberek ideális partnere. A biztonság szempontjából a legnagyobb előrelépés az úttörő Magic Mirror továbbfejlesztése, amely mostantól egy új digitális visszapillantó tükörrel van felszerelve.

A FIAT új haszonjármű-kínálatáról bővebben lásd: link.

Opel: high-tech világítás és jellegzetes design 

Az „Etalon a szakemberek számára” médiaeseményen az újságírók a Comboa Vivaro és a  Movano modellek BEV-változatát is kipróbálhatják. Ezek azok a megújult kisteherautók, amelyek az Opel/Vauxhall könnyű haszongépjárművek legújabb generációját alkotják. Mindegyik modell külsejét és utasterét újratervezték; a legszembetűnőbb jellegzetesség az összetéveszthetetlen Vizor arculat, mely az összes új Opel modellen megtalálható. 

Ezenfelül a Combo nemrégiben Intelli-Lux LED® mátrixvilágítást kapott. A kompakt kisteherutók szegmensében vadonatúj funkció bármilyen vezetési körülmények között optimális kilátást biztosít éjszaka vagy rossz idő esetén.  

A 14 egyedileg vezérelhető LED-elemből (oldalanként 7-7) álló Intelli-Lux LED® mátrixvilágítás az elvakításuk nélkül „körbevilágítja” a többi közlekedőt, miközben az út többi részét továbbra is a távolsági fény világítja meg (link). 

Az Opel Vivaro egyik legfőbb újdonságát a Qualcomm Technologies[1] Snapdragon® vezetőhelyére  és automatikus kapcsolódási platformjaira épülő új infotainment rendszerek jelentik, amelyek többek között a legkorszerűbb grafikai, multimédiás és kapcsolódási képességeket, például wifit, Bluetooth-t és 4G-t tesznek lehetővé. Ezenkívül a műszerfal és a középkonzol körüli tér is bővült, ami megkönnyíti a tartozékok és a mindennapi tárgyak elhelyezését. Mindez egy sokoldalú és mindenre alkalmas járművé teszi az Opel Vivarót, amely egy kisebb jármű kényelmével és kezelhetőségével is rendelkezik, így a volán mögött töltött idő még pihentetőbb.

A most még modernebb, praktikusabb és fenntarthatóbb változatban elérhető népszerű Opel/Vauxhall Vivaro és a márka legnagyobb könnyű haszonjárművének számító, 17 m3 rakodókapacitású és akár 2 t teherbírású Opel Movano egyaránt kipróbálható volt a németországi rendezvényen. 

A teljes új modellkínálatról bővebben lásd: Opel.

PEUGEOT: a VONZERŐ és a stílusos megjelenés – ami részben a kifinomult i-Cockpit®-nak köszönhető – az üzletet is feldobja

A PEUGEOT történelmet ír azzal, hogy egyszerre frissíti az összes könnyű haszongépjárművét. Az új termékcsalád kiemelkedő tagjai a tisztán elektromos PEUGEOT E-PARTNER, E-EXPERT és E-BOXER, melyeket az „Etalon a szakemberek számára” című médiakampány résztvevői tesztvezetés keretében is kipróbálhatnak, első kézből szerezve tapasztalatot a modellek innovatív technológiai megoldásairól, karakteres designjáról és kivételes hatékonyságáról. 

A márkának a vállalati mobilitás jövőjéről alkotott képét kétségtelenül az új E-PARTNER testesíti meg a legjobban. A modell 2023-ban az élen végzett az európai EV-LCV szegmensben, amely 2025-re várhatóan az európai furgonszegmens egyharmadát teszi majd ki. Az új E-PARTNER új designt és új műszerfalat kapott, melyet ergonomikusabb kialakítás és magasabb kiviteli minőség jellemez. A kifinomult i-Cockpit® felső részén középen egy vadonatúj nagy felbontású 10” érintőképernyő kapott helyet. 

A 100%-ban elektromos PEUGEOT kishaszonjárművek legújabb generációja az új E-EXPERT és E-BOXER modelleket is magában foglalja. Ezek a járművek ideális partnerei a teljesítményt, a biztonságot és a mozgás szabadságát mindennél többre értékelő szakembereknek. A teljes új modellkínálatról bővebben lásd: link.

Útban a globális vezető szerep felé

Az „Etalon a szakemberek számára” esemény egy élménydús utazás a professzionális szállítmányozás világába, amely a folyamatban lévő energetikai és digitális átalakulásnak köszönhetően rendkívül gyorsan fejlődik. Legambiciózusabb céljai eléréséhez a Stellantis a most látott új járműveket hívja segítségül: a Dare Forward 2030 stratégiai tervben foglaltaknak megfelelően a márkacsoport 2027-re az ágazat globális vezető szerepére tör. A Stellantis Pro One 2021-hez képest 2030-ra a könnyű haszongépjárművek értékesítéséből származó bevételek megduplázását tűzte ki célul. Ehhez jön még az EV-értékesítések 40%-ra kitűzött aránya, valamint a kapcsolódási szolgáltatásokból elérni kívánt 5 milliárd eurós bevétel.

A 2023-ban elért kimagasló eredmények tanúsága szerint a merész terv kifizetődött: a Pro One hozta a Stellantis által bejelentett 189,5 milliárd eurós éves nettó árbevétel egyharmadát. A 30 országot tömörítő európai régióban – több mint 30%-os piaci részesedéssel és 2022-höz képest 15%-os forgalomnövekedéssel – a Stellantis Pro One piacvezető a könnyű haszongépjárművek piacán. Az Afrikát és a Közel-Keletet felölelő régióban a második helyen áll; itt a piaci részesedése 21,8%, ami 2022-hez képest 7 százalékpontos növekedést jelent. Bővebben lásd: link.


[1] A Snapdragon márkájú termékek a Qualcomm Technologies Inc. és/vagy leányvállalatai termékei. A Snapdragon a Qualcomm Incorporated bejegyzett védjegye.