II. János Pál Pápa vagy Silvio Berlusconi mit gondolt a Lancia Thesis-ről, erről az olasz csodáról? Ennek próbálunk meg utánajárni.
Felmerült a lehetőség, hogy ne kizárólag csak új autókról írjunk cikket, tesztet, mivel nagy érdeklődés övezi azokat a használt autókat is, amelyeket első – esetleg külföldi – gazdájuk már továbbadna. Tehát terveink szerint ezentúl időszakosan a 4-10 éves kocsikról is írunk, teszteljük őket, hogy megkönnyítsük a második tulajdonosként forgalmiba kerülő érdeklődők választását. Azért is örömmel vágunk neki ennek, mert ami 10 évvel ezelőtt 14 milliós kocsi volt, arról ma is szívesen ír az ember, szívesen gondol rá és érthető módon sokan maximálisan elégedettek lennének egy ilyen verdával.
Nos, kezdjük sorozatunkat egy rendkívül különleges kocsival, amely nem csak új korában, hanem ma is megdobogtatja az ember szívét: ez a Lancia Thesis. Sokan utána is fordulnak az utcán, mert nem tudják hova tenni ezt a gépet. 2002 és 2009 között gyártották és az olasz gyártó zászlóshajója volt.
Attól függetlenül, hogy a torinói gyárban készült és ízig-vérig olasz, érdekes módon egy amerikai designer, Michael Robinson tervezte. Mikor irigykedünk jobban, ha megtudjuk a Thesis paramétereit, vagy ha megtudjuk, hogy II. János Pál és Berlusconi is Lancia Thesis Stola-val járt? Ugyan a limo Stola verzió 60 centivel hosszabb társainál és hűtőgéppel is felszerelt páncélautó, de az általunk tesztelt 4,89 méteres hossz is pazar kényelmet és kellő feltűnést biztosít.
Nos, így már érthető, hogy nem nem csak ők ketten, hanem híres filmsztárok és olasz futballsztárok is Lancia Thesis-szel jártak. Tehát nagyon izgalmas a kocsi. Az Audi A6 és az E Klasse Mercedes konkurenciájának szánták, de több tudással, sokkal több extrával és olasz temperamentummal. Minden sikerült, különleges lett a kocsi, különleges a vevőkör, de valamiért nem sikerült az eladásokban utolérni a versenytársakat. Hogy miért?
Talán nem tudták az emberek a Lancia Thesis-t hova tenni. És gyengusz volt a marketing. Luxusautó de nem Maserati. Jó autó de nem Mercedes. Drága autó de nem Audi. Különleges kocsi de olasz. Külső design-ban talán még ma sincs párja. Kicsit mindenki idegenkedik tőle, pedig nincs rá ok. Ha nem egy hétfőn vagy pénteken gyártott példányt veszünk, apróbb bosszúságokkal megúszhatjuk. És hol az a kocsi amely sosem romlik el? Szintén csak álmainkban. Nos, 4 féle benzinessel és 2 féle diesel motorral jött: 2.0 L I5 Turbo Ez a tesztpéldányunk 185 lóerő és 308 Nm. De van 20V, 2.4 L I5 20V, 3.0 L V6 24V, 3.2 L V6 24V, 2.4 L I5 JTD 20V erőforrással is.
És ez még semmi. A beltér az, ami igazán lenyűgöző. A kék, a szürke, a fekete, a vaj, a vörös bőrbelsők! Vagy az automataváltó kell nekem? Vagy a 6 sebességes manuális az igazi?
Pazar kényelem, fejedelmi luxus köszön ránk mindenhol. Ha hozzá kell nyúlni, nyilván sokba fáj. De ez még mindig szerethetőbb mert szerelhetőbb mint a ma legördülő bömösök vagy mercik.
Beszéljünk most a 6 sebességes manuálisról amely 2 literes turbós és lássuk tovább a paramétereket: 4-esben 40-el, ötösben 50-el és 6-osban 60-al is lehet tartósan közlekedni de előzéshez ezekben a kilométertartományokban két gangot érdemes visszakapcsolni. Végsebessége 225 Km/h.
Ha például leruccanunk Merano-ba és nem nyomjuk 130-nál jobban, akkor autópályán 8,3 liter benzinnel is beéri száz kilométeren. 1 hónapos vegyes város/autópálya használat esetén ami 2500 kilométert jelentett, mindegyik tankolásnál 11,3 és 11,5 liter között jött ki az átlagfogyasztás. Csak városban viszont 14 litert is megeszik, akkor is ha finoman nyomjuk. Egyébként 8,9 mp alatt van százon.
A Lancia Thesis-nek különleges Mannesmann Skyhook adaptív stabilizátor rendszere van. Érdekesség, hogy Maseratiba is szereltek ilyet. Ha a szilentek elöregednek akkor borsos összeg lehet az új szettek beszerzése, de a budapesti utakon élvezet közlekedni vele. Nem sportos hanem luxus limuzinos az érzés.
Egyébként nem csak 2,4 JTD motorban érdemes gondolkodni, hanem a tesztelt benzines turbós változatban is, hiszen ezek is elfutnak fél millió kilométert. A 3 literrel magasabb fogyasztás ellenére alacsonyabb szervízköltség miatt fenntartása akár kedvezőbb lehet. Tehát ne idegenkedjünk az olasz luxuskocsiktól, semmivel nem rosszabbak mint német társaik. 1,5 millió forintos vagy az alatti vételáron pedig egyenesen verhetetlen a prémium kategóriában.
Lancia Thesis 2.0 L I5 Turbo specifikációk
Motor
Motortípus: öthengeres turbótöltött benzinmotor
Lökettérfogat: 1998 cm³
Maximális teljesítmény: 182 LE @ 5500 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 308 Nm @ 2200 ford./perc
Erőátvitel: 5 fokozatú kéziváltó
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4890 mm
Szélesség: 1830 mm
Magasság: 1470 mm
Tengelytáv: 2800 mm
Első gumik mérete: 225/50 R17
Hátsó gumik mérete: 225/50 R17
Tömeg, üresen: 1680 kg
Csomagtartó mérete: 480 liter
Üzemanyagtartály mérete: 75 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 224 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.9 s (gyári)
Fogyasztási adatok
Gyárilag mért eredmények
Városi: 15.5 l/100km
Országúti: 8.5 l/100km
Vegyes: 11.1 l/100km
CO2 kibocsátás: 264 g/km
Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.
Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág