A Ford Mustang Mach-E gyártása alig két éve kezdődött, és a szerelőszalagról máris legördült a 150 ezredik ilyen modell. Ez fontos mérföldkő a vállalat elektrifikációs terveiben, amelyek alapján a Ford 2023 végére évente 600.000, 2026-ra pedig 2 millió elektromos autót akar előállítani.
A Mustang Mach-E sikere túlnyomórészt olyan vásárlóknak köszönhető, akik belsőégésű motoros autójukat cserélték elektromos hajtásúra (az USA-ban 80, Európában 90 százalék az ilyen vevő), ami azt igazolja, hogy a Ford elektromos járművei széles vásárlóréteg igényeit elégítik ki.
„Amikor feltettük a vadló-emblémát erre a Mustangra, tudtuk, hogy sokan szkeptikusok lesznek. Azt viszont akkor még nem tudhattuk, mennyire népszerű lesz az új modell,” nyilatkozta Darren Palmer, a Ford Model e elektromosautó-programokért felelős alelnöke. „Hatalmas öröm megpillantanom a Mustang Mach-E-ket az utakon, beszédbe elegyedni a tulajdonosaikkal, és látni, hogy egyre többen vannak.”
A Mustang Mach-E jelenleg a világ 37 országában kapható, ami hatalmas előrelépés ahhoz képest, hogy az első modellévben még 22 piacon forgalmazták. Legutóbb Új-Zélandon, Brazíliában és Argentínában jelent meg az autó. A globális növekedést az is segítette, hogy a Ford tovább bővítette és modernizálta a Cuautitlán üzemet (itt készült el a 150 ezredik darab is), hogy még több vásárlót tudjon kiszolgálni.
„A gyár teljesen felpörgött,” mondta el Deborah Manzano, a Ford gyártási igazgatója. „Új akkumulátor- és karosszéria-gyártósort építettünk, kibővítettük a szerelősorokat, és gyakorlatilag minden rendelkezésre álló helyet kimaxoltunk, hogy még több Mustang Mach-E készülhessen. Legutóbb egy új fényezőüzemet állítottunk munkába, szóval nem toporgunk egy helyben!”
A Mustang Mach-E töretlen népszerűségét számos díj, például az Év Észak-Amerikai SUV-ja, az Edmunds Legjobb Luxus Elektromos Autója és sok más elismerés jelzi.