Ismét bővült egy fejezettel az Opel Insignia sikertörténete: a márka csúcs-sorozatának 750 ezredik példánya gördült le Rüsselsheim futószalagjáról.
A végszerelde munkásai, élükön Axel Scheiben üzemvezetővel, egy exkluzív Arden kékre fényezett Insignia OPC Sports Tourert ünnepelhettek.
A jubileumi autó az Insignia-család csúcsmodellje. 2,8 literes V6-os turbómotorja 239 kW/325 LE teljesítményt és 435 newtonméter forgatónyomatékot küld a négy kerékre, ezáltal 6,3 másodperc alatt sprintel a kombi álló helyzetből 100 km/órás sebességre.
Axel Scheiben: „Különleges nap ez az egész csapatnak. Minden okunk megvan büszkének lenni sikermodellünkre, az Insigniára, amelyből már 750 ezer darab készült. Munkatársaink napról napra remekül teljesítenek, kimagasló minőségben állítva elő ezeket a nagyon komplex járműveket.“ Az Insignia kizárólag a rüsselsheimi törzsüzemben készül.
Az Opel főnöke, Dr. Karl-Thomas Neumann az Insignia fontosságát méltatta az egész vállalat szempontjából: „Az Insignia áll a modellválasztékunk élén, ez a márka cégére, vele mutatjuk meg, mire vagyunk képesek a design, a technika és a minőség terén. Az Insignia döntő szerepet játszott abban, hogy az Opel visszatért a siker útjára.“
Az Opel Insigniát, amely már megjelenésének évében, 2009-ben elnyerte a nagyra becsült európai „Év Autója” címet, még népszerűbbé tette a 2013 késő nyarán bevezetett második nemzedék: azóta már több mint 155 ezret rendeltek belőle. Tavaly meghaladta az értékesítése a százezret – a növekedés 19 százalékos volt, ezáltal a márka legnagyobb modellje egyben a negyedik legkeresettebb. „Az új Insginia további bizonyítéka modelloffenzívánk sikerének“, jelentette ki Dr. Neumann.
Az Opel középkategóriájú kocsija tavaly különösen jól ment Nagy Britanniában, Német- és Spanyolországban, idén pedig a szegmens legnagyobb növekedését könyvelhette el Európában. Az Insignia-családnak már öt tagja van: a négy- és ötajtós limuzin, a Sports Tourer, a Country Tourer és az OPC-modell. Legkedveltebb színei a grafit-fekete és a hófehér.
Az Insignia benzin-, dízel- és gázüzemű (LPG; Liquefied Petroleum Gas) motorral áll rendelkezésre. Belépőmodellje, 140 lóerős, 1,4‑literes benzines turbómotorral, Start/Stop rendszerrel és kis súrlódású hatfokozatú sebességváltóval kapható, de már rendelhető az új, magas műszaki színvonalú, 2.0 literes, 170 lóerős, négyhengeres dízellel is, amely Kaiserslauternben készül. Ereje, leszorított fogyasztása, csekély emissziója és zaja, illetve sima járása egyaránt mintaszerű.
A közeljövőben még nagyobb nemzetközi feltűnést kelt majd az Insignia, hiszen ez évtől exportálják Ausztráliába és Új-Zélandra az OPC-limuzint, Holden Insignia VXR néven. Az évtized későbbi részében pedig egy új változat jelenik meg, amely a GM amerikai márkájának, a Buicknak az új modelljeként kerül forgalomba.