Európában a Ford elkészítette hárommilliomodik alacsony károsanyag-kibocsátású, kis lökettérfogatú dízelmotorját, egy 1,5 literes TDCi erőforrást. Az Egyesült Királyságbeli Dagenham Dízelmotor Üzemben legyártott egység a Ford egyre szélesebb, Euro VI szabványú motorkínálatának tagja. A Ford eddigi legtakarékosabb modern dízelmotorja jelenleg a B-MAX és Fiesta modellekhez rendelhető meg, és hamarosan megjelenik az új Focus, az új C-MAX és Grand C-MAX, valamint a vadonatúj Mondeo kínálatában is.
Európában a Ford elkészítette hárommilliomodik alacsony széndioxid-kibocsátású, kis lökettérfogatú dízelmotorját. A nevezetes 1,5 literes TDCi erőforrás – a Ford egyre szélesebb, Euro VI szabványú motorkínálatának tagja – az Egyesült Királyságbeli Dagenham Dízelmotor Üzemben hagyta el a szerelőszalagot.
“Határozottan jelzésértékű, hogy a mérföldkövet jelentő hárommilliomodik motor éppen a Ford eddigi legtakarékosabb és legmodernebb dízele, az 1,5 literes TDCi erőforrás, ami hamarosan megjelenik legnépszerűbb személyautóinkban.” – véli Dirk Heller, a Ford Európa gyártásért és hajtásláncokért felelős igazgatója.
Az 1,5 literes blokk legújabb változata először az új Focushoz lesz megrendelhető, majd pedig a vadonatúj Mondeo, valamint az új C-MAX és Grand C-MAX kínálatában is feltűnik majd. A dugattyúk, csapok és tömítések hat mikron vastagságú, gyémántjellegű szénbevonata csökkenti a belső súrlódást, javítva ezzel az üzemanyag-fogyasztást és a motor finom járását. A hatékonyabb levegőellátásról az áttervezett, változó geometriájú turbótöltő gondoskodik, a nitrogénoxid-kibocsátást pedig NOX-csapda mérsékli. Ugyancsak Dagenhamban készül a Ford 1,6 literes TDCi motorja is, ami az Auto-Start-Stop rendszerrel kombinálva 85 g/km CO₂-kibocsátással működik a Fiesta ECOnetic modellváltozatban. Ugyanez az 1.6-os erőforrás hajtja majd a vadonatúj Ford Mondeo ECOnetic modellt is, aminek kategóriaelső CO₂-emissziója mindössze 94 g/km.
A Ford világszerte értékesített dízelmotorjainak több mint fele a Dagenham Üzemben készül, köztük a Mondeóban bemutatkozó vadonatúj, nagy teljesítményű, 210 lóerős, 2,0 literes TDCi egység is. A Ford dízel erőforrásainak legnagyobb európai piaca Nagy-Britannia, Németország, Olaszország és Franciaország, ahol a dízelautók aránya 47 és 60 százalék közt mozog – de kiemelkedően erős még a dízelmotoros Fordok iránti igény Portugáliában, Írországban és Romániában is, ahol a személyautók több mint kétharmadát ilyen erőforrással rendelik meg a vásárlók.