Főoldal Magazin Lexus LFA, több mint egymillió euróért

Lexus LFA, több mint egymillió euróért

Elképesztő áron kínálnak eladásra Németországban egy szinte még új példányt a limitált szériás japán szupersportautóból. De nem csak a Lexus LFA ára, a színe is hihetetlen.

2012. december 14-én fejeződött be a Lexus LFA gyártása a Toyota motomachi üzemében, ahol 25 hónap alatt összesen 500 darabot gyártottak le – nagyrészt kézimunkával – a karbon karosszériás, 560 lóerős, V10-es szívómotorral hajtott, különleges modellből.

Minden idők legdrágább Toyota/Lexus gyártású személyautójáért 375 ezer dollárt kellett fizetni új korában, vagyis nagyjából hatszor annyiba került, mint a Nissan GT-R, és kétszer annyiba, mint a Ferrari 458 Italia – két korabeli szupersportautó, amely gyorsulásban ugyan megelőzte a Lexust, de vezetési és akusztikai élményben csak megközelíteni tudta.

Hivatalos forrásból összesen csak 40 darab LFA jutott Európának a szigorú allokációs rendszer miatt, ebből négy a Nürburgring-csomagos kivitel volt. Érdekesség, hogy kontinensünkön volt a világ egyetlen olyan LFA-vásárlója, aki annak idején hármat is vett magának; rajta kívül ketten voltak, akik az első LFA érkezése után leadták megrendelésüket egy második, „tartalék” példányra is.

Európában a fehér volt a legnépszerűbb LFA szín (hét Legfehérebb Fehér és hét Gyöngyházfehér autó talált gazdára), ezt követte a Fekete öt darabbal, a Gyöngyházpiros pedig néggyel. A Top Gear egykori sztárjának, Jeremy Clarksonnak a kedvenc színében, Gyöngyházkékben két LFA-t rendeltek, és szintén ennyi vevő gondolta úgy, hogy a Gyöngyházsárga felel meg legjobban az ízlésének.

Egy azonban biztos: fényes króm színben soha nem gyártotta a Lexus az autót – a Mobile.de valószínűleg legdrágább LFA-ja mégis ilyen színben pompázik. Valójában nem fújták át a kocsit, csak fóliával vonták be a karosszériáját. Ám önmagában ez még nem indokolja, miért is kér érte a düsseldorfi Autolevy kereskedés 1 millió 49 ezer 600 eurót, vagyis körülbelül 360 millió forintot, ami az újkori ár közel háromszorosa.

Napszemüveg nélkül valószínűleg semmit sem lehet látni ebből az LFA-ból, mert annyira erősen veri vissza a napsugarakat, akár egy tükör, de ez az átalakítás nem kerülhetett többe pár ezer eurónál. Az viszont már tényleg komoly értéknövelő tényező, hogy az autó tökéletes gyári állapotban van, mivel összesen csak 870 kilométert tettek meg vele és a hírek szerint az is csak a vevőjelöltek próbaútjaiból jött össze közel tíz év alatt.

Kicsi rá az esély, de az is elképzelhető, hogy a düsseldorfi Toyota-Lexus márkakereskedés valójában nem is akarja eladni a meghirdetett LFA-t, ugyanakkor jó reklám, ha magas áron hirdeti a szalonjában és a legnépszerűbb használtautós portálon ezt a különleges modellt, mivel az emberek beszélni kezdenek róla. S ha ennek hatására mégis beesik egy érdeklődő, aki kifizeti a több mint egymillió eurót, elégedetten dőlhetnek hátra, hogy sikerrel eladták minden idők egyik legdrágább négy keréken guruló tükrét.