Hatalmas alapterületén mindössze négy utas osztozik: a legfelső szegmensben előzmények nélküli Lexus LM az LS luxusszedánon is túlmutató komfortot biztosít.
A legfényűzőbb utasszállító jármű vagy a legtágasabb luxusautó: akárhonnan nézzük, a Lexus LM minden kategóriában páratlan ajánlatnak számít. Már a neve is elárulja (az LM a Luxury Mover, azaz a fényűző utazógép kifejezés rövidítése), hogy a japán autógyártó most olyan területen veti meg a lábát, ahol eddig csak kisszériás átalakításokra szakosodott, privát karosszériaépítő műhelyekkel és többségükben hivalkodó, méregdrága megoldásokkal találkozhattunk.
Az LM a mennyiség helyett a minőséget helyezi előtérbe: nem véletlen, hogy 504 centiméter hosszú, 185 centiméter széles modellben mindössze négy férőhely található. A hátsó szakaszt a padlótól a plafonig húzódó fal választja el az elöl ülőktől; a 1945 milliméteres teljes magasságnak és a pontosan 3000 milliméteres tengelytávnak köszönhetően a helykínálat főúri. A hátsó két fotel nem csupán kialakításában, de elhelyezkedésében is a maximális kényelmet szolgálja: az ülőlap lágy tömésű szerkezete és a háttámla optimalizált dőlésszöge a legkiválóbb kanapék komfortját nyújtja, a tervezők pedig még arra is ügyeltek, hogy az oldalablakokon át akadálytalan kilátás nyíljon a külvilágra.
Ha az LS limuzin kényelmi szolgáltatásait biztosító, szellőztetett fotelekben helyet foglaló utasok nem a tájban szeretnének gyönyörködni, filmet nézhetnek vagy akár dolgozhatnak is a 26 (!) collos hátsó üléssori monitoron, élvezhetik a beépített borhűtő tartalmát vagy a központi érintőpanelről tökéletesen testre szabhatják üléspozíciójukat. Ugyaninnen vezérelhetők a 19 hangszórós Mark Levinson Premium Surround audiorendszer beállításai; a zenei élményt körös-körül alkalmazott hangszigetelő üvegfelületek teszik még tökéletesebbé és zavartalanabbá.
A pihenésre és munkavégzésre egyaránt ideális környezetet a Lexus legjobb hagyományai szerint alakították ki. Bőrrel borított felületek, finom öltésekkel varrott panelek teremtenek prémium hangulatot, a márka legendás Takumi mesterei pedig egy újabb tradicionális távol-keleti művészeti formát honosítottak meg az autóiparban. A VI. században született, Japánban a XIV. században meghonosodott tusfestés, a suiboku-ga a lényegre törő, letisztult ábrázolás legmagasabb szintjét képviselte, a monokróm alkotások a művésztől kifinomult technikát igényeltek.
A buszlimuzinok célszerű formaterve rendszerint nem kedvez az elegáns, kifinomult dizájnnak, ám a Lexus tervezői átgondolt megoldásokkal oldották az LM szögletességét. Az autó teljes szélességében húzódó LED-es zárófény optikailag csökkenti az autó magasságát, víztiszta burájú elemeinek kontúrjai a hátsó lökhárító sarkainak kialakításában köszönnek vissza. Elöl tökéletesen használja ki a rövid motortér diktálta arányokat a Lexus orsó alakú hűtőmaszkja; a fényszóró sarkaiba integrált nappali világítás és a ködfényház keretének nyílhegy alakjával az oldalfalat tagoló krómbetéteknél és a kétféle – fekete vagy gyöngyházfehér – színben választható, hatalmas lemezfelületek domborításainál is találkozhatunk.
A négyüléses LM speciális pozíciót foglal el a szegmensén belül, ugyanakkor a tervezők azokra a felhasználókra is gondoltak, akik nem csupán vezérigazgatói presztízsautót keresnek: az LM elérhető lesz hagyományos, hétszemélyes kivitelben is. Ennek különlegessége, hogy mindhárom sorban két-két tágas ülést helyeztek el, ám a leghátsó kialakítása lehetővé teszi egy harmadik utas elhelyezkedését is. Ez a verzió sem nélkülözi azonban a Lexusra jellemző kényeztetést, a 17 hangszórós Mark Levinson audiorendszertől kezdve a szellőztetett, finom bőrkárpitozásig.
Kenichi Yoshioka vezető mérnök és csapata számára különösen izgalmas kihívást jelentett az LM két személyiségének, a buszlimuzinnak és a luxusautónak az összehangolása. A futóműnél egy olyan különleges lengéscsillapító-technológiát alkalmaztak, amely korábban a Lexus ES fedélzetén mutatkozott be. A rendszer a legapróbb útegyenetlenségekre is finoman reagál, ugyanakkor nagyobb tempónál mentes a túlságosan lágy csillapítással együtt járó pontatlanságoktól. Ami a hajtásláncokat illeti, a Lexusnál immár hagyományosnak mondható párosítással készültek a tervezők. Az LM350 3.5 literes V6-os benzinmotorja (2GR-FKS) az első kerekeket hajtja, piactól függően hatfokozatú automata vagy nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltón keresztül. Az LM300h 2.5 literes Atkinson ciklusú benzinmotorra (2AR-FXE) épülő hibrid hajtáslánca E-Four elektromos összkerékhajtást alkalmazva nyújtja a kivételes tapadás és a takarékos üzem ritka kombinációját.
A Lexus LM 2020 elején kerül piacra Kínában és egyes távol-keleti piacokon, ahol az elmúlt években egyre erősebb kereslet mutatkozik az igényes kivitelű buszlimuzinokra. Egyéb piacokon, így Európában egyelőre nincs terítéken az autó forgalmazása. Évente mintegy 4800 autó értékesítésével számol a Lexus, ennek háromnegyede Kínában találhat gazdára; ez egyben azt is jelenti, hogy az LM lesz a márka legexkluzívabb típusa.