Főoldal Magazin Lexus LS 400 LWB: a megtoldott tökéletesség

Lexus LS 400 LWB: a megtoldott tökéletesség

22 éves, karcmentes nyújtott tengelytávú luxuslimuzin 15 ezer kilométerrel eladó – kinek ne dobbanna meg a szíve egy ilyen ajánlat hallatán? Ezért az autóért komoly összeget kér tulajdonosa, cserébe viszont teljesen egyedülálló és potenciálisan örök életű jármű kerülhet a birtokunkba.

Az internet valóságos áldás a különleges autók kedvelőinek. Máskülönben hogyan is értesülhettünk volna arról, hogy valahol Dél-Lengyelországban egy teljesen egyedi, átépített Lexus LS keresi új, boldognak ígérkező gazdáját?

Az első generációs Lexus LS-nek tökéletessége mellett volt egy objektív hiányossága: habár 2814 milliméteres tengelytávja amerikai viszonylatban impozánsnak számított, az európai vetélytársak több (ha nem is kényelmesebb) helyet kínáltak a hátul utazóknak. A márka generációról generációra javította a modell ezen meghatározó paraméterét, majd a 2007-es negyedik szériánál bevezette a nyújtott tengelytávú opciót.

Az az autó azonban, amelyről most szó van, egy szűk évtizeddel korábban, 1998-ben látott napvilágot. Születésének körülményeiről csupán annyi információnk van, hogy egy arab sejk építtette, hogy európai utazásai során kellően stílusosan és komfortosan utazhasson, ennek fényében 30 centiméterrel nyújtották meg a modell eredeti tengelytávját.

A tehetős tulajdonos a jelek szerint nem sok időt töltött az Óvilágban: a Lexus LS 400 órája mindössze 15 ezer kilométert mutat. Az autó állapotát elnézve ez hihető. A mai napig az eredeti gyári abroncsok, fékek és tömítések találhatók rajta – a hosszú állásidő miatt ezeket használatba vétel előtt érdemes lecserélni, de ez magától értetődő egy ilyen korú járműnél. Az első lökhárító jobb alsó sarkán felületi karcok mutatják, hogy nem múzeumi darabról van szó, de ettől eltekintve makulátlan és főleg rozsdamentes a jármű.

A második generációs Lexus LS 400 egy ilyen gondosan megőrzött példánya önmagában is vonzó ajánlat, itt azonban egy utólag megnyújtott tengelytávú kivitelről van szó. Akárki felelt az átalakításért, a fényképek tanúsága szerint rendkívül igényes munkát végzett: a felületek szépen illeszkednek, a toldás választott mértéke szépen harmonizál a karosszéria időtlen arányaival, az övvonal finom ívével.

Az utastér elegáns színharmóniáját ugyan némiképp borzolják az utólag beépített audiorendszer fekete komponensei, a korabeli rádiótelefon és a színes televíziókészülék azonban pótolhatatlan technológia-történeti relikviák. Az utólag beszerelt multimédiás egység doboza nyilvánvalóan akadályozza az elöl utazókat a szabad mozgásban – a fűthető hátsó ülésen ülve, a háromzónás klímaberendezés örömeit élvezve azonban ez aligha érdekli majd a leendő tulajdonost.

Hogy a különleges kivitelű Lexus LS 400 megéri-e azt a 39 ezer eurót (kb. 13,8 millió forint), amit elkérnek érte, csak a pontos műszaki állapot ismeretében lehetne megmondani. A futásteljesítmény hitelessége ebben az esetben a legkevésbé érdekes szempont – hallottunk már olyan második generációs LS-ről, ami több mint százszor annyit futott, mint ez a bizonyos példány.

Ha az átalakítás nem gyengítette meg a vázszerkezetet, a komponensek pedig valóban olyan tökéletes állapotúak, mint amilyennek a fotókon látszanak – és ha kora legfinomabb járású, legtakarékosabb V8-asaként számon tartott 286 lóerős, 4.0 literes erőforrás megkapta a neki kijáró, minimális gondoskodást –, nincs okunk feltételezni, hogy a nyújtott tengelytávú LS 400 ne bizonyulna végtelenül megbízható járműnek, egyben remek ajánlatnak.