Vannak dolgok, amelyek annyira szerencsétlenek, hogy az már elismerést érdemel. Más esetekben az elhivatottság és az igyekezet ellensúlyozza a végeredményt. Ez a Lexus-motoros „valami” a kettő közötti légüres térben lebeg.
Kawee Tanjararak a thaiföldi celeb-szcéna ismert, fontos szereplője. A sármos negyvenes egy helyi fiúzenekarban kezdte a karrierjét, majd a média számtalan ágába belekóstolt, a sorozat- és filmszínészi munkától kezdve a televíziós műsorvezetésen át az éneklésig. Thaiföld határain túl mégsem színpadi kvalitásai miatt figyeltek fel rá a közelmúltban, hanem egy különleges autónak köszönhetően, amely állítólag az ő megrendelésére készült.
Habár nem Thaiföld büszkélkedhet a világ legarcátlanabb újautó-áraival, a szomszédos Malajzia és Szingapúr ott szerepelnek a toplistán, így Bangkok sem kínálhatja olcsón a négykerekűeket. Egy Toyota Corolla hibridért nagyságrendileg harmadával kérnek el többet a hatalmas alapterületű országban, a Toyota Supra pedig elegánsan kétszer annyiba kerül, mint Magyarországon.
Ennek talán az az oka, hogy az ország autóipara elsősorban pickupokra szakosodott, így a helyi lakosság ezeket tudja olcsón megvásárolni: egy alapkivitelű Toyota Hilux annyiba (kb. 5 millió forintnak megfelelő összegbe) kerül Thaiföldön, mint egy Yaris! Nem véletlen, hogy az USA mögött Thaiföldön a legnagyobb (40% körüli) a platós kisteherautók részesedése az újautó-eladásokból.
Azonban egy Kawee Tanjararak kaliberű celeb mégsem járhat pickuppal, de még Suprával sem. Nem is tette: állítólag pályája csúcsán még egy Lamborghini Countach is állt a garázsában. Azok az idők már rég elmúltak, egy kreatív ember számára azonban a pénz hiánya nem okozhat problémát, ezért Tanjararak építtetett magának egy ál Countach-ot. És valódi lokálpatriótaként kizárólag ázsiai gyártású autókat használt alapanyagként.
A padlólemezt egy koreai márka adta, amelyet azonban átépítettek hátsókerék-hajtásúra (!) – egyrészt azért, mert egy Countach mégsem kaparhat elöl, másrészt, mert váratlan igényességről téve tanúbizonyságot hősünk egy V8-as Lexus blokkot választott erőforrásként.
A 4.0 literes UZ blokk egyrészt teljességgel elpusztíthatatlan, másrészt valódi jolly joker: a Lexus legelső típusában, az eredeti LS 400-asban debütált, de másfél évtizedet átívelő pályája során a Toyota Hiace kisbusztól a Toyota Land Cruiser terepjárón át a Toyota korabeli gyári Le Mans-i csapata számára épített versenyautóig mindenbe beépítették, beleértve repülőgépeket és hajókat is.
A Nissan futóművel és Subaru sebességváltóval szerelt patchwork-autóba turbófeltöltőkkel erősítve építették be, ám ez a blokk aligha egyezik meg az említett Sard MC8-R hosszú távú versenyautó 600 lóerős blokkjával – aki megfelelő összeköttetésekkel rendelkezik ahhoz, hogy beszerezzen magának egy eredeti Toyota versenymotort, annak talán egy eredeti Countach megvásárlása sem okoz problémát.
Mindenesetre a hírek szerint a Lexus-blokk az egyetlen stabilan megbízható alkatrésze a szerkezetnek – talán pont ezért esett Kawee Tanjararak választása a legendás motorra, hogy legalább egy olyan pontja legyen az autónak, ami miatt nem kell aggódnia.