Site icon AutóAddikt

Lexus RC 200t: ez a modell is megkapja a 2 literes benzines turbómotort

Az új Lexus RC 200t a negyedik olyan modell a Lexus kínálatában, amely a vállalat 2 literes benzines turbómotorjának kifinomult menetképességeit élvezheti.

A nyolcfokozatú Sport Direct Shift (SPDS) sebességváltóhoz csatlakozó turbómotor számos kifinomult technológiát alkalmazva kínálja a finom járás, a turbólyuk-mentes gázreakciók és az üzemanyag-takarékosság magával ragadó kombinációját.

Az új RC 200t kiemelkedő menetdinamikai adottságai tovább javíthatók az F SPORT modellváltozat révén, amelyet Torsen részlegesen önzáró differenciálművel szereltek fel.

A már korábban beharangozott RC 300h modellel együtt az új RC 200t az év végétől lesz megvásárolható Európában.

2 literes benzines turbómotor nyolcfokozatú SPDS sebességváltóval

A rendkívül könnyű (mindössze 160 kg) és kompakt, kétliteres, turbófeltöltéses benzinmotor a fejlett ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficiency Combustion – takarékos üzem a kiemelkedő termikus hatásfokú égés révén) motortechnológiák egyedi kombinációját alkalmazva jobb hatásfokú égést, ezzel kedvezőbb termikus hatásfokot ér el.

Az alkalmazott technológiák között megtalálható a D-4ST (közvetlen befecskendezéses, négyütemű Superior benzinmotor turbófeltöltéssel) üzemanyag-befecskendezési rendszer, a kettős megfúvású turbófeltöltő, a vízhűtésű hengerfejjel egybeépített kipufogó leömlő, valamint a VVTi-W (intelligens, széles tartományban változó szelepvezérlés) technológia.

A villámgyors gázreakciókat és az alacsony fordulatszámon is tekintélyes forgatónyomatékot kiemelkedően csekély üzemanyag-fogyasztással párosító erőforrás legnagyobb teljesítménye 245 DIN LE/180 kW, maximális forgatónyomatéka 350 Nm. Ennek köszönhetően az RC 200t álló helyzetből 7.5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 230 km/óra; átlagos üzemanyag-fogyasztása 7.2 l/100 km, CO2-kibocsátása akár 166 g/km.

A D-4ST rendszer a nagynyomású, közvetlen befecskendezést kisnyomású szívócső-befecskendezéssel kombinálja.  Ez optimális, egységes égést eredményez akár a legnagyobb terhelés mellett, illetve alacsony hőmérsékleten is.

Ez a fejlett üzemanyag-befecskendezési rendszer a turbófeltöltővel párosítva teljes mértékű kompatibilitást szavatol az optimalizált geometriájú szívótorkok révén elért, fokozott örvénylés, valamint a turbónyomás-szabályozás között.

A kipufogógázok a vízhűtéses hengerfejjel egybeépített, négy-a-kettőbe kialakítású leömlőn keresztül távoznak. A leömlőn szívási, illetve sűrítési ütemük szerint párosítva osztozik a négy henger. A kiemelkedő hatásfokú, kettős megfúvású  (twin-scroll) turbófeltöltővel összhangban működő, innovatív leömlő megelőzi az egyes hengerekből kiáramló kipufogógázok interferenciáját; így a lehető legszélesebb fordulatszám-tartományban biztosít kiemelkedő forgatónyomatékot.

A közvetlenül a motorblokkra szerelt, levegő-víz rendszerű köztes töltőlevegőhűtő jelentős mértékben csökkenti a turbófeltöltő után a motorba szívott levegő térfogatát, ami minimális turbólyukat, és ezáltal fokozott gázreakciót eredményez.

A 2,0 literes turbómotor működését változó szelepvezérlési rendszer is segíti: a kipufogó oldali szelepeken VVT-i, a szívó oldaliakon pedig VVT-iW rendszert alkalmazva. Ez amellett, hogy a fojtószelep teljes nyitását engedélyezve a teljes fordulatszámtartományban optimális nyomatékleadást biztosít, azt is lehetővé teszi, hogy az Otto-ciklus szerint beindított motor a takarékosabb Atkinson-ciklus szerint üzemeljen.

A motor nyolcfokozatú SPDS (Sport Direct Shift) sebességváltó közbeiktatásával hajtja a hátsó kerekeket. Az eredetileg a nagyteljesítményű RC F modell részére kifejlesztett váltómű kormányra szerelt váltófülekkel is rendelkezik, amelyeken keresztül a vezető beavatkozhat a váltási folyamatba; a sebességváltó a fellépő gyorsulási (g-) erők függvényében módosítja a fokozatválasztási sémát. A sebességváltó a kanyarvételt megelőző, intenzív lassítás során visszakapcsol, a teljes íven tartja az alacsonyabb fokozatot, majd a kanyar kijáratánál az aktuálisan optimális fokozatba váltva biztosítja a lehető legjobb gázreakciót.

Kiemelkedő menetdinamika

Az új RC 200t modell menetdinamikai adottságai tökéletesen tükrözik a Lexus azon célkitűzését, hogy modelljei rugózását és vezethetőségét optimalizálva sportosabb, magával ragadóbb vezetési élményt kínáljon ügyfeleinek.

Az RC kupé dinamizmusának, pontos kormányreakcióinak és fokozott tapadásának alapja a rendkívül merev karosszéria-szerkezet, amelynek szilárdságát számos különleges Lexus gyártási eljárás fokozza, a szerkezeti ragasztók alkalmazásától kezdve a lézer-csavarhegesztésen át a többpontos hegesztési varratokig.

Az RC kupé kettős-keresztlengőkaros első és többlengőkaros hátsó felfüggesztése az új 200t esetében egyedi hangolást kapott, amely a kiegyensúlyozott, dinamikus vezethetőséget kiváló egyenesfutással és rugózási komforttal kombinálja.

Az RC 200t modellt Drive Mode Select üzemmódváltó rendszerrel szerelték fel, amely Havas, Eco, Normál és Sport (továbbá az F SPORT modell esetén SPORT S) üzemmódokat kínál.

RC 200t F SPORT: továbbfejlesztett vezethetőség

Az új RC 200t F SPORT modellváltozat számottevően továbbfejlesztett vezethetőséget kínál, változatlanul kiemelkedő rugózási komfort mellett. Az F SPORT variáns egyedi hangolású első és hátsó felfüggesztést, Torsen részlegesen önzáró differenciálművet, valamint adaptív, változó felfüggesztést (AVS) kínál.

Az AVS rendszer automatikusan aktiválja az adaptív csillapítású lengéscsillapítókat, ezáltal a négy keréknél egyenként szabályozza a felfüggesztés jellemzőit, ami révén az egyenesfutási rugózási komfort és az ívmeneti stabilitás optimális kombinációját kínálja.

Amikor a vezető aktiválja a kizárólag az RC F SPORT modellnél kínált SPORT S+ üzemmódot, a rendszer kanyarban megnöveli az ívbelső és ívkülső kerekek csillapítása közötti különbséget, ezáltal tovább csökkentve a karosszéria oldaldőlését.

Elegáns kupés formaterv, vezetőcentrikus cockpit

A lenyűgöző, kétajtós RC 200t kupé külső formatervét a kompakt utastér, az agresszív kialakítású első kerékdobok, valamint a lendületes vonalakkal határolt karosszéria egysége határozza meg. Az így kapott, erőteljes, háromdimenziós forma minden irányból más és más arcát mutatja, amint körbejárjuk az autót; így akárhonnan szemléljük, megjelenése lenyűgöző és magával ragadó.

A kupé különleges formatervéhez illő módon az F SPORT modellváltozat ‘F’ rácsozatú orsós hűtőmaszkja a legszélesebb és legmélyebb, amelyet Lexus modellen valaha alkalmaztak, kihangsúlyozva az RC széles, határozott kiállását és mély tömegközéppontját. A formát és a funkciót maradéktalanul egységbe foglaló hűtőrácsban kaptak helyet a ködfényszórók, valamint a fékeket hűtő levegő bevezetésére szolgáló nyílások.

Az RC 200t kilencküllős, 17 colos vagy ötküllős 18 colos vagy tízküllős 19 colos alumínium ötvözet keréktárcsákkal választható. Az F SPORT kiadás az egyedi típusjelzés mellett különleges, 19 colos F SPORT könnyűfém keréktárcsát kapott.

A kupé sportos eleganciáját kihangsúlyozva az RC 200t prémium minőségű utasterében a tervezők messzemenőkig kihasználták a kontrasztos színekben, anyagokban és világításban rejlő lehetőségeket; utóbbi esetében a szokásos lefelé irányuló hangulatvilágítás helyett különleges, felfelé irányuló környezeti megvilágítást alkalmaztak.

Az exkluzív, ‘integrált szivacstöltésű’ sportülések rendkívül jó megtámasztást biztosítanak, a testhez álló, fókuszált és kiemelkedően ergonomikus vezetői környezetet pedig kezelő- és kijelző zónákra osztották, ami biztosítja a Lexus fejlett fedélzeti technológiáinak optimális hatásfokú használhatóságát.

A felső, kijelző zónában kapott helyet a műszeregység, valamint a 7 colos multi-információs monitor, míg az alsó, kezelő zónában található, réteges felépítésű középkonzolon foglal helyet a Lexus második generációs Remote Touch Interface (RTI) kezelőfelülete.

Az F SPORT modellváltozat az LFA szupersportkocsinál alkalmazott innovatív, mozgó központi gyűrűs menetdinamikai mérőműszer leszármazottját kapta meg. Az F SPORT belterét perforált bőrrel borított kormánykerék és váltókar, alumínium pedálok és küszöbbetétek, valamint háromdimenziós felületkialakítású Wedge Metal dekoráció teszi egyedivé.

Műszaki adatok

Legfontosabb méretek és tömegek

Teljes méretek (menetkész állapotban)

hosszúság

mm

4695

szélesség

tükrök nélkül

mm

1840

tükrökkel

mm

2069

magasság *1

mm

1395
Tengelytáv (menetkész állapotban)

mm

2730
Nyomtáv (menetkész állapotban)

elöl

mm

1580

hátul

mm

1600 *2 / 1570 *3
Szállítható személyek száma

db

4
Túlnyúlás (menetkész állapotban)

elöl

mm

930

hátul

mm

1035
Közegellenállási együttható

0,285 *4
Minimális szabad hasmagasság

mm

135
Menetkész tömeg

elöl

Min. – max. (EC/ECE)

kg

895-925

hátul

Min. – max. (EC/ECE)

kg

780-800

összesen

Min. – max. (EC/ECE)

kg

1675-1725
Megengedett legnagyobb össztömeg

kg

2170
Csomagtartó mérete *5

liter

423
Üzemanyag-tartály kapacitása

térfogat

liter

66
Motor

Motor típusa

8AR-FTS
Hengerek száma és elrendezése

soros, négyhengeres
Szelepvezérlés

16 szelepes DOHC, VVT-iW (szívó), VVT-i (kipufogó)
Furat x  löket

mm

86,0 x 86,0
Lökettérfogat

cm3

1998
Sűrítési viszony

10,0
Üzemanyag-befecskendezési rendszer

ER, D-4 ST
Szívórendszer

turbófeltöltő, köztes töltőlevegő-hűtő
Károsanyag-kibocsátási besorolás

Euro6
Üzemanyag típusa

benzin
Javasolt oktánszám

ron

95 vagy magasabb
Max. teljesítmény

eec

kW/perc

180/5800
Max. forgatónyomaték

eec

Nm/perc

350/1650-4400
Üzemanyag-fogyasztás

városi

l/100km

WVTA 18 col: 9,5

WVTA 19 col: 9,6

Oroszország: 11,2

országúti

l/100km

WVTA 18 col: 5,8

WVTA 19 col: 5,9

Oroszország: 6,1

vegyes

l/100km

WVTA 18 col: 7,2

WVTA 19 col: 7,2

Oroszország: 8,0

CO2-kibocsátás

városi

g/km

WVTA 18 col: 220

WVTA 19 col: 221

Oroszország: 260

országúti

g/km

WVTA 18 col: 135

WVTA 19 col: 137

Oroszország: 143

vegyes

g/km

WVTA 18 col: 166

WVTA 19 col: 168

Oroszország: 185

Menetteljesítmények

Legnagyobb sebesség *6

km/óra

230
Legnagyobb utazósebesség

km/óra

184
Gyorsulás *6

0-100 km/óra

mp

7,5

80-120 km/óra

mp

6,0

0-400 m

mp

15,9
Futómű

Erőátvitel

típusa

automata
Hajtáslánc elrendezés

orrmotor, hátsókerék-hajtás
Felfüggesztés típusa

elöl

kettős keresztlengőkaros

hátul

többlengőkaros

*1: Terheletlen jármű esetén

*2: 17 és 18 colos keréktárcsával felszerelt modellek esetén

*3: 19 colos keréktárcsával felszerelt modellek esetén

*4 17 colos keréktárcsával felszerelt modellek esetén

*5 Egy személlyel a fedélzeten

*6 Toyota saját mérések eredményei

Exit mobile version