Site icon AutóAddikt

Lexus RC: a gyártó újraálmodta a sportkupét

A hazai Lexus márkakereskedésekbe is megérkezett a vadonatúj Lexus RC. A világ vezető hibrid elektromos luxusautómárkájának népszerű kupéja látványos megújuláson esett át: az új RC továbbra is egyszerre sportos és elegáns, ám már visszaköszönnek ratja a márka zászlóshajó szupersportkupéja, az LC kupé formavilágának elemei is. Az RC megújulását ugyanis az LC kupé “még sportosabb, még kecsesebb” koncepciója ihlette, ám az utastér átdolgozott részletei is tovább fokozzák a vezetési élményt.

Az Európában 95%-ban környezetbarát hibrid elektromos autókat értkesítő, autóinak futurisztikus formavilágáról, prémium kidolgozásáról és az azokban bemutatkozó jövőbemutató technológiákról ismert Lexus arra törekszik, hogy sportos karakterű és sokoldalú autókat készítsen, amelyek erős érzelmi hatást váltanak ki az emberekből. Már az először 2014-ben színre lépő RC sportkupé is ennek a filozófiának a jegyében született, és a megújult kupéban is megtaláljuk a modell minden eddigi erényét, ám a korábbinál is magasabb szinten, hiszen az új RC felvonultatja a Lexus formanyelv legfrissebb újításait, és az LC által ihletett, kifinomult dinamizmust sugározza.

A megjelenés ugyanolyan sportos, mint eddig, ugyanakkor a részletek finom módosításai – amelyek szintén a Lexus LC ihletésére születtek – újkeletű eleganciával ruházzák fel az autót. Az utastérben a kiváló minőségű anyagoktól kezdve a kezelőszervek és műszerek tökéletes elrendezéséig minden a legtökéletesebb vezetési élményt szolgálja. Az RC aerodinamikáját, abroncsait és felfüggesztését érintő fejlesztések, a gázreakció és a kormányerők finomhangolása mind-mind az LC mögött is meghúzódó “még sportosabb, még kecsesebb” elven alapultak. Az új RC még a legkülönbözőbb körülmények között is stabilabb, mint valaha, és az ebből fakadó nagyfokú biztonságérzet, a kiegyensúlyozott menetjellemzők ideális hosszútávú túraautóvá varázsolják a kupét – kacskaringós hegyi utakon éppúgy, mint autópályán.

Az LC kupé ihlette dizájn-részletek: az új RC sportos, mégis elegáns megjelenésű, az LC kupé választékos formanyelvére épít

Az utastér finoman kidolgozott részletei tovább fokozzák a vezetési élményt. A Lexus mérnökei arra törekedtek, hogy megtartsák az RC dinamikus, kupéra jellemző arányait, úgy, hogy közben eleganciával ruházzák fel a külsőt. Ennek érdekében olyan jellegzetes stíluselemeket alkalmaztak, mint az első lökhárító új sarokidomai, amelyek lágyan ívelnek a fényszóróktól kiindulva, vagy a hűtőmaszk rácsozatának kialakítása, ami felülről lefelé fokozatosan módosul. A három ultrakompakt LED-fényforrásból álló fényszóró függőleges elrendezése és az új, L alakú helyzetjelzők szintén hozzájárulnak a modell különleges megjelenéséhez. A hátsó lökhárító sarkaihoz illesztett légkivezető csatornák stabilabb irányíthatóságot és jobb általános reakciókészséget eredményeznek. Szélesebb kiállása és alacsony tömegközéppontja révén az autó a legkülönbözőbb útviszonyok között is megőrzi kiváló tapadását. A hátsó lámpák – a Lexus kupék új átfogó stíluselemeként – az eddigieknél hangsúlyosabb L-alakú formát mutatnak.

A mélyre ültetett és stabil kiállású, kétajtós RC kupé kompakt utastere ügyesen ellensúlyozza az erőteljesen kidomborodó sárvédőket és a határozott kontúrokkal megrajzolt karosszéria alacsonyan húzódó vonalait. A kupé 4700 mm hosszú, 1840 mm széles, 1395 mm magas, tengelytávja pedig 2730 mm. Az erőteljes karakterű karosszéria kialakításához olyan fejlett préseljárásokra volt szükség, amelyek messze meghaladják a hagyományos gyártástechnológiát, és amiket ezidáig csak tanulmányautók gyártásánál alkalmaztak. Az így megalkotott, erőteljesen háromdimenziós forma folyamatosan változtatja megjelenését, ahogy körbejárjuk az autót. A lehető legpontosabb illesztésű karosszériaelemek mellett a kupé karcsú arányait két fejlett gyártási eljárással tették még tökéletesebbé: a hátsó kerékívek peremezésével és lézerhegesztéssel. Az előbbi módszernek köszönhetően jelentősen csökkenthető a lemezvastagság, akárcsak az abroncs és a kerékív közötti függőleges távolság is.
Az új RC összesen tizenegy különböző fényezéssel készül majd, köztük Lobbanó Sárga és Égkék színekben is, amelyek kiválóan hangsúlyozzák az autó dinamikus karakterét. Az új RC F SPORT hűtőmaszkja ugyanolyan mintázatú, mint az összes Lexus F SPORT modellé, emellett számos, kizárólag az F SPORT kivitelekre jellemző külső és belső stíluselemmel találkozhatunk; ilyenek például a Lexus két zászlóshajója, az LS szedán és az LC kupé által ihletett 19 colos könnyűfém keréktárcsák.

Belső finomítások a vezetés élményéért

A fűtés és az audiorendszer szálcsiszolt felülete kellemes minőségi érzetet kelt, míg a középkonzol két oldalán nagyobb lett, és egyben magasabbra is került a térdpárnázás, így jelentősen javult a térérzet. A tervezők apró részletek iránti fogékonyságát mutatja, hogy a vezető jobb kezének középkonzoli támasztófelületét újraformálták, felületét pedig varrás díszíti. A Lexus kupék fontos azonosító jegyeként az LC kupéból már ismerős analóg időmérő óra is megjelent a műszerfalon. Az exkluzív, kiváló tartású sportülések az ún. “integrált habosítással” készültek, ami lehetővé teszi nagy, homorú felületek kialakítását, valamint az üléskárpit és a párnák tökéletes illeszkedését, egyszerre biztosítva a kiváló kényelmet és határozott oldaltartást. Az érintésre oldó zárakkal nyíló ajtókon át a 60:40 arányban osztva dönthető hátsó üléssort is könnyen megközelíthetjük. Az első ülés automatikusan előrecsúszik, amikor az üléstámlát a vállmagasságban lévő karral előredöntjük, majd automatikusan visszatér eredeti helyzetébe, amikor a támlát visszabillentjük.

Az ülések kontrasztos varrásai, a középkonzol gazdag díszítése és a nagyvonalúan kialakított térdtámaszok – amellett, hogy nagyban hozzájárulnak az utastér eleganciájához – még határozottabbá teszik a finom szintetikus bőr vagy félanilin bőrkárpitok által biztosított tartást.

Az RC prémium minőségű beltere a lehető legnagyobb mértékben kihasználja a színek, anyagok és világítás kontrasztjában rejlő lehetőségeket, ezzel is erősítve az autó sportos eleganciáját. A háttérvilágítás inkább felfelé irányul, lágy fénybe burkolva az utasteret, az ajtókárpitok háttérvilágításának intenzitása pedig automatikusan igazodik a környezeti fényviszonyokhoz.

Az RC F SPORT változathoz új díszítőelemek, köztük Naguri alumínium és Csiszolt Fém dekorációs elemek rendelhetők, és az ügyfelek összesen ötféle dekorcsomag közül választhatnak. A belső tér színválasztékában szerepel az LC-ből már ismert Okker és Mustársárga, amely fekete alapon finom sárga díszítésekből áll. Összesen hétféle utastéri színkombináció érhető el, beleértve az F SPORT exkluzív csomagjait.

Exit mobile version