Nagyteljesítményű fékrendszer
A Lexus RC F nagyteljesítményű, vadonatúj Brembo fékrendszere tökéletesített hűtést, valamint az ABS vezérlő egységbe integrált, függőleges gyorsulásérzékelőt kapott.
Elöl 380 mm x 34 mm méretű féktárcsákat tartalmaz, hatdugattyús alumínium féknyergekkel, míg hátul 345 mm x 28 mm méretű féktárcsákkal és négydugattyús alumínium féknyergekkel találkozunk.
Az integrált alumínium monoblokk nyergek egyszerre könnyűek és merevek.
A belső hűtésű első féktárcsákon fúrt lyukak helyett vájatokat találunk; ezek segítenek tisztán tartani a fékbetéteket, és minden menetkörülmények között kiszámítható teljesítményt biztosítanak.
Az első féknyergeket emellett spirális légterelő szárnyakkal is felszerelték, amelyek a jobb hatásfokú hűtőlevegő-csatorna mellett kiemelkedő hűtési teljesítményt nyújtanak.
A nagy súrlódású fékbetétek hatékonyságát egy sor módosítás nyomán tökéletesítettük; a betét felületének módosítása egyenletes kopást, tartósan egyenletes fékerőt, hosszabb fékbetét-élettartamot, valamint az egyenetlen kopás kockázatának csökkenését eredményezte.
Az új, kétfázisú fékrásegítő optimális fékezést, hatásfokot és adagolhatóságot biztosít. A rövidebb pedálútnak és a jobb fékreakcióknak köszönhetően a fékezés első fázisában lineáris adatolhatóságot, ezáltal optimálisan szabályozható fékhatást kapunk. A második fázisban a lassulás a fékpedál lenyomásának erejével arányos, így még hatékonyabb lassítás és maximális fékerő érhető el.
A függőleges gyorsulásérzékelőt közvetlenül a Nürburgringen folytatott, széles körű tesztek eredményeként alkalmaztuk a fékrendszerben; amely így képes alkalmazkodni a függőleges terhelés változásaihoz, és azonnal optimálisan szabályozhatja a fékerőt, amint például egy bukkanó után ismét földet ér a jármű.
A fékpedál maga is vadonatúj, megnövelt merevségű csuklókkal és optimalizált áttételekkel. Az RC F exkluzív hidraulika vezérlő áramköre a fékszabályozás és az ABS rendszer együttműködését optimalizálja a jármű új nyomatékszabályozási differenciálművével és VDIM üzemmódválasztó rendszerével közösen.
Kerekek és abroncsok
Az RC F négyféle, 19 colos keréktárcsával rendelhető; mindegyik kovácsolt alumíniumból készül az optimális szilárdság és minimális tömeg érdekében.
Az alapfelszereltség részét képező keréktárcsa egy tízküllős darab. A High felszereltségi szinten öt duplaküllős keréktárcsa választható, keskeny, gépi megmunkálású küllőkkel. A High Plus szint egymást két rétegben átfedő, tízküllős kialakítású keréktárcsát kínál, a belső réteg 30 fokot zár be a külsőhöz képest. A High Plus keréktárcsákat a Lexus mesterei kézzel munkálják meg.
Az RC F elöl 255/35 R19 méretű, hátul 275/35 R19 méretű abroncsokon gördül.
Biztonság
Kompromisszumokat nem ismerő aktív, passzív és megelőző biztonsági rendszere
- Ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS)
- Sávelhagyásra figyelmeztető (LDA), holttérfelügyeleti (BSM), hátsó keresztirányú forgalomfelügyeleti (RCTA), automatikus távfény (AHB) és automatikus abroncsnyomás-ellenőrző (AL-TPWS) rendszer
- Nagy szakítószilárdságú acélból készült karosszéria a tökéletes utasvédelem érdekében
- 8 db légzsák alapfelszerelésként
Minden Lexus modellt a lehető legmagasabb szintű biztonsági normák figyelembe vételével tervezünk meg. Ez alól az RC F sem kivétel; a modell kiemelkedő menetteljesítményeit és vezethetőségét nem hogy csorbítaná, de egyenesen kiélezi az aktív, passzív és preventív biztonsági rendszerek széles választéka.
Az új RC F emellett a Lexus kifinomult ütközés előtti biztonsági rendszerét (Pre-Crash Safety, PCS) is megkapja, továbbá felszereltük a menetdinamikai fejezetben részletesen ismertetett, fejlett integrált járműdinamikai szabályozó rendszerrel (VDIM), amely a Lexus történetében először Sport és Profi üzemmódokat is kínál.
A további aktív biztonsági rendszerek sorában megtalálható a sávelhagyásra figyelmeztető (LDA) rendszer, a holttérfigyelő rendszer (BSM), a hátsó keresztirányú forgalomfelügyeleti rendszer (RCTA), az automatikus távfény (AHB), valamint az automatikus abroncsnyomás-ellenőrző rendszer (AL-TPWS).
A különlegesen merev karosszéria kivételes ütközési kompatibilitási jellemzőkkel bír; az utastérben alapfelszerelés a nyolc darab légzsák.
Ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS)
Az RC F is megkapta azt a kifinomult ütközés előtti biztonsági rendszert (Pre-Crash Safety system, PCS), amely képes mérsékelni az ütközéskor bekövetkező személyi vagy anyagi sérülés mértékét. A PCS rendszer milliméteres hullámhosszon dolgozó radarja az autó orra előtti, esetleges akadályokat deríti fel, akár ívmenetben is. Az ütközés előtti rendszer számtalan érzékelő segítségével felügyeli a jármű sebességét, a kormányszöget, valamint a perdületi erőket, és ezek alapján képes előre megjósolni, ha elkerülhetetlen a közelgő ütközés.
Amennyiben fennáll a baleset veszélye, a PCS riasztja a vezetőt, és amint az elkezd fékezi, az ütközés előtti fékrásegítő (Pre-Crash Brake Assist) rendszer besegít a jármű lassításába, így akár 60 km/órával képes csökkenteni annak sebességét.
Amennyibe a vezető nem fékez, és az ütközés elkerülhetetlen, az Ütközés előtti fékrásegítő rendszer automatikusan működésbe hozza a fékeket, és ezáltal akár 30 km/órával képes csökkenteni az ütközés sebességét.
Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA)
A visszapillantó tükrön elhelyezett kamera segítségével az út felfestéseit figyelő, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA) segít megelőzni a nem szándékossávváltásokat azáltal, hogy figyelmezteti a vezetőt, ha autója az irányjelző működtetése nélkül kilépne sávjából.
Holttérfigyelő rendszer (BSM)
Az autó hátfalán elhelyezett kamerával működő, új generációs Lexus holttérfigyelő rendszer (BSM) megnövelt területen (akár 60 méteren) képes észlelni az akadályokat. A BSM rendszer a sávváltásban nyújt segítséget a vezetőnek azáltal, hogy nem csak az RC F holtterében tartózkodó járművekről tájékoztatja, de azokra is felhívja a figyelmét, amelyek a szomszédos sávokban közelednek. A rendszer kiszámítja, hogy ezek a közeledő gépkocsik mennyi idő alatt érnék el az RC F-et és amennyiben ez rövidebb egy előre meghatározott határértéknél, figyelmezteti a vezetőt. A rendszer tehát a járművek egymáshoz viszonyított sebességétől függően határozza meg a riasztást kiváltó időt, illetve távolságot.
Hátsó keresztirányú forgalomfelügyeleti rendszer (RCTA)
A hátsó keresztirányú forgalomfelügyeleti rendszer (RCTA) a BSM berendezés radarját felhasználva értesíti a vezetőt, amennyiben parkolóhelyről való kitolatás közben oldalról járművek közelednek. Ha ilyen gépkocsit észlel, a rendszer az adott oldalon figyelmeztető fényt villant fel a külső visszapillantó tükörben, illetve hangjelzést ad.
Automatikus távfény (AHB)
Az automatikus távfény (AHB) rendszer jobb éjszakai látási viszonyokat teremt azáltal, hogy önműködően tompított világításra kapcsol, amint az LDA rendszerrel közösen használt kamerája szemből közeledő (vagy előttünk haladó) jármű fényeit, esetleg közvilágítás jelenlétét észleli. Ezzel a megoldással a lehető legtöbbet vezethetünk felkapcsolt távolsági fénnyel.
Automatikus abroncsnyomás-ellenőrző rendszer (AL-TPWS)
Az automatikus abroncsnyomás-ellenőrző rendszer az abroncs szelepében elhelyezett érzékelőtől kapott jelek alapján mind a négy kerék aktuális nyomásadatait megjeleníti a vezető előtt, a műszeregységen belül található monitoron.
Amikor a rendszer alacsony abroncsnyomást észlel, sárga színben jeleníti meg a mért értéket, kiemelve azt.
A hagyományos rendszerek esetében a figyelmeztető rendszer nem tájékoztatja a vezetőt arról, hogy melyik abronccsal van probléma; az AL-TPWS azonban egyértelműen közli, hogy a négy abroncs közül melyikben csökkent kritikus mértékben a nyomás.