Karosszéria-szerkezet
Az RC F karosszéria-szerkezete pontosan tükrözi azokat a rendkívül szigorú, járművek közötti ütközési kompatibilitásra vonatkozó irányelveket, amelyeket a Lexus alkalmaz. A széles körben alkalmazott, nagy szakítószilárdságú acél optimálisan vezeti el és oszlatja el a becsapódás energiáját, minimalizálva az utascella deformálódását, így megőrizve az utasok túlélési terét.
A frontális és oldalirányú ütközésvédelmet szolgálják az olyan megoldások, mint a 980 MPa szakítószilárdságú acél alkalmazása az előre néző küszöbelemekben, valamint a tetőoszlopok külső merevítésében. A karosszéria kritikus pontjain, például az ajtók oldalütközés-védelmi ajtórudazatánál, forrón sajtolt, akár 1620 Mpa szakítószilárdságú acél elemeket alkalmazunk.
Az öt részből álló B-oszlop szerkezete 980, 590 és 440 MPa szakítószilárdságú acélból épül fel, míg a küszöböknél 980 MPa szakítószilárdságú acél válaszfal található.
A borulásvédelemről megerősített B-oszlop, nagy szakítószilárdságú acél tető hossztartók, valamint bőven méretezett, három részes homlokrész gondoskodik.
Légzsákok
A Lexus RC F összesen nyolc légzsákot kínál: kétfázisú vezető oldali, valamint kétfázisú, kétkamrás utasoldali, frontális légzsákot, vezető és utasoldali térdlégzsákot, első oldallégzsákokat, továbbá az utastér teljes hosszában húzódó függönylégzsákokat.
A függönylégzsák méretét megnövelték, így még jobban óv az oldalirányú ütközések ellen.
RC F GT3
- Alapjaiban módosított, pályaversenyzésre való modellváltozat
- Az FIA szabályzatnak megfelelő GT3 modellt leányvállalatával, a Techno Crafttal közösen fejlesztette ki a Lexus International
- Az alapkivitelű, utcai RC F modellnél szélesebb és alacsonyabb; mindössze 1250 kg tömegű
- A módosított 5,0 literes V8 teljesítménye mintegy 540 LE
- A modell a világ bármely részén a csapatok rendelkezésére áll a 2015. évi GT3 versenyévadban
Az RC F a pán-ázsiai Super GT versenysorozatban komoly sikereknek örvendhet. A bajnokságban a Lexus csapatok, a PETRONAS TOM’S és a KeePer TOM’S a mezőny első és második helyén állnak a GT500 géposztályban. Ennek apropóján a Lexus kifejlesztette a V8-as sportautó kifejezetten versenypályára szánt, alapjaiban módosított GT3 változatát.
Az FIA által szabályozott túraautó-kategóra, a GT3 szigorú követelményeit teljesítő RC F GT3 modellt három éven át fejlesztette együtt a Lexus International és annak fejlesztő partnere, a Techno Craft, amely egyben a modell szigorúan megrendelés alapú gyártásáért is felel.
A GT3 4705 mm hosszú, 2000 mm széles, és csupán 1270 mm magas. 2730 mm tengelytávjával a modell szélesebb és alacsonyabb az alapkivitelű változatnál. A karosszériaelemek ugyanakkor acél helyet szénszálas kompozit anyagból készülnek, az utasteret pedig a versenyelőírások szerint lecsupaszították, így az autó mindössze 1250 kg-t nyom.
Az RC F 5,0 literes V8-as motorjának módosított változata mintegy 540 LE teljesítményre képes. A Lexus legmodernebb szénszálas technológiáját felhasználva épített, egyedi elemekből álló karosszérián hátul nagyméretű, magasra szerelt légterelő található; a Venturi-hatás szerint kialakított fenéklemez egyszerre mérsékli a légellenállást, és biztosít maximális leszorítóerőt.
A Lexushoz már eddig is mintegy harminc megkeresés futott be európai, japán, ázsiai és észak-amerikai csapatoktól, így a márka hamarosan megkezdi a 2015-ös versenyévadra felkészített autók kiszállítását a csapatok felé.
A GT3 versenyautók a világ számos versenyén indulhatnak, beleértve a Nürburgringi 24 órás futamot Németországban, vagy a United SportsCar Championship (USCC) versenyeit, az Egyesült Államokban.
A Lexus RC F GT3 csapatoknak nyújtott támogatása a vállalat azon ambíciójával cseng össze, hogy jelenléte érezhető legyen a versenypályán, és hogy mind több lehetőséget biztosítson ügyfeleinek arra, hogy világszerte megtapasztalják a motorsport izgalmait.
Bővebb információ: http://www.lexus.hu