Balatonparti eseményre voltunk hivatalosak: a Ford Magyarország által megrendezett sajtóeseményre meghívott szakújságírók részesei lehettek Litkey Farkas új Ford Edge SUV-ja átadásának.
Litkey Farkas vitorlázó, tizenháromszoros Kékszalag győztes átvehette immár sorrendben második Ford Edge modelljét. Tavaly nagyjából ilyenkor számoltunk be hasonlóképp egy autóátadásról, most pedig illusztris, tóparti helyszínen, Balatonkenesén, a vitorláskikötőben került sor a ceremóniára.
Az autóátadás után Litkey Farkas lehetőséget nyújtott a meghívottak számára, hogy katamaránján „éles” bevetésen vehessenek részt a nyílt vízen. Az edzés szintén része volt egyébként az idei Kékszalagra való felkészülésnek.
A Ford Edge-apropó mellett a vadonatúj Ford Mondeo hybrid kombi is bemutatkozott párhuzamos esemény keretein belül, erről majd egy másik cikkben számolunk be olvasóinknak.
Most pedig összefoglaljuk mindazt, amit tudni ildomos a Ford Edge-ről, valamint a hazai Ford SUV-vonalról.
A Ford tehát tovább erősíti szerepét Magyarország leggyorsabban növekvő szegmensében, a SUV-k piacán, ahol a nagysikerű Kuga, és a kis SUV EcoSport mellett a Ford Edge prémium komfortot, élvonalbeli technológiákat és fejlett menetdinamikát kínál a hazai prémium SUV-vásárlók egyre növekvő táborának.
A stílusos, sportos és gyönyörűen kidolgozott új Ford Edge – a vállalat eddigi legfejlettebb technológiájú szabadidő-járműve – minden eddiginél magasabb szintű komfortot és teljesítményt kínál az európai SUV-vásárlóknak.
Az új Ford Edge vezetőjének munkáját egy átfogó kamera- és szenzor-alapú technológiai rendszer segíti, amit a Ford mérnökei kifejezetten arra terveztek, hogy kellemesebbé és stresszmentesebbé tegye az utazást, valamint hogy segítsen elkerülni a baleseteket, vagy enyhítse azok súlyosságát. Ennek jegyében az autóban olyan berendezések működnek, mint a Stop-and-Go és Sávközép funkcióval kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika (ACC), az Ütközés Utáni Fékrendszer, vagy a Kikerülő Kormányzási Asszisztens.
A stílusos Titanium, a Ford Performance autók hangulatát idéző ST-Line és a prémium felszereltségű Vignale változatokban kapható új Edge-ben modern technológiák biztosítják, hogy az utasok mindvégig kapcsolatban maradjanak a külvilággal; erre szolgál többek közt a FordPass Connect beépített modem és a SYNC 3 fedélzeti kommunikációs és szórakoztató rendszer.
Az autó kínálatában luxusszínvonalú kényelmi és komfortnövelő kiegészítők is szerepelnek, például a személyre szabható digitális műszeregység, a fűthető-hűthető első ülések, a fűtött hátsó üléssor és kormánykerék, a kompatibilis telefonok vezeték nélküli töltése, illetve az 1000 wattos, prémium minőségű B&O hangrendszer.
A Ford új 2,0 literes, 238 lóerős EcoBlue biturbó dízelmotorja egy nagyobb lökettérfogatú blokk teljesítményét kínálja egy nála kisebb motor alacsony üzemanyag-fogyasztásával; az erőforrás az új, nyolcfokozatú automata sebességváltón keresztül erőlködés nélkül, magabiztosan mozgatja az autót.
Az új Edge modellben a Ford továbbfejlesztett Intelligens Összkerékhajtása működik egy vadonatúj összkeréhajtás-szétkapcsoló rendszerrel, ami automatikusan és zökkenőmentesen vált a kétkerékhajtás és az Intelligens Összkerékhajtás között, mindig optimális irányíthatóságot és még csekélyebb üzemanyag-fogyasztást biztosítva.
“Eddigi legmodernebb vezetéssegítő technológiáink segítségével az autósok immár könnyen haladhatnak a sűrű, araszoló forgalomban, a nyílt úton pedig kellemesen suhanhatnak a nyolcfokozatú automatával összekapcsolt új, takarékos és kifinomult 2,0 literes EcoBlue dízelmotorral. Az új Ford Edge a legújabb vonzó ajánlatunk az európai vásárlók számára, akik egyre nagyobb számban váltanak SUV-modellekre” – nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke.
Intelligens SUV egy intelligens világban
Az új Ford Edge kifinomult Ford Co-Pilot360 technológiái fokozott védelmet, könnyebb vezetést és parkolást kínálnak, miközben kényelmesebbé, biztonságosabbá és kevésbé fárasztóvá varázsolják az autózást.
A Stop-and-Go és Sávközép funkcióval kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika (ACC) kényelmes követési távolságot tart, közben pedig segít az autót a sáv közepén tartani, csökkentve ezzel a stresszt a hosszú utazások során.
Az ACC új Stop&Go funkciója akár állóra is fékezi az autót a feltorlódott, lassan araszoló forgalomban (amihez akár 50 százalékkal nagyobb fékerőt is használhat), majd automatikusan újra mozgásba hozza az autót, ha a megállás időtartama kevesebb volt, mint 3 másodperc. Ha a jármű ennél hosszabb időn át kényszerült egy helyben állni, a vezető megnyomhat egy gombot a kormánykeréken, vagy finoman ráléphet a gázpedálra, hogy indulási parancsot adjon.
A Sávközép technológia figyeli az útfelületre felfestett vonalakat, és finom, de érezhető kormányzási nyomatékkal segít a vezetőnek a forgalmi sáv közepén tartani az autót, ha az ACC rendszer működik. A 200 km/órás sebességig* aktív technológia fény- és hangjelzéssel figyelmeztet, ha nem érzékeli, hogy a vezető ilyenkor kormánymozdulatot tesz.
A városi és országúti sebességtartományokban egyaránt működő Kikerülő Kormányzási Asszisztens radarral és kamerával érzékeli a Ford előtt lassan haladó vagy álló járműveket, és kiegészítő kormányzási nyomatékkal segít, hogy a vezető egy elkerülő manőverrel megakadályozza az elkerülhetetlennek ítélt ütközést.
Az Ütközés Utáni Fékezés az első becsapódás észlelése után a féknyomás automatikus módosításával mérsékli a lehetséges másodlagos ütközés hatását; az autó lelassítása kisebb sérülési kockázatot jelent az utasok és a jármű számára.
A vezetőre ható stresszt számos további, kamerával, radarral vagy szenzorokkal működő technológia mérsékli, például az Adaptív Fényszórórendszer, a Holttérfigyelő rendszer, a Vakításmentes Távfény, az Intelligens Sebességhatároló, a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, a Gyalogosészleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer és a Közlekedési Tábla Felismerés.
A városi közlekedést és a parkolást nagyban megkönnyítik az olyan megoldások, mint a Keresztirányú Forgalomfigyelő, a Ford Adaptív Kormányzás, a Merőleges Parkolás funkcióval és Oldalsó Parkolássegítő érzékelőkkel kiegészített Aktív Parkolóasszisztens, valamint a parkolóhely elhagyásában segédkező Kiállássegítő rendszer.
Mindig kapcsolatban, mindig kényelemben
Az Edge európai vásárlóinak immár a FordPass Connect fedélzeti modem-technológia is rendelkezésére áll, ami akár 10 készülék csatlakoztatására is alkalmas mobil WiFi-hotspottá alakítja az autót. Amellett, hogy a navigációs rendszer Live Traffic funkciójával a vezető gyorsabb és nyugalmasabb útvonalakat találhat, az utasok pedig menet közben is letölthetnek szórakoztató tartalmakat, a FordPass Connect számos kényelmi szolgáltatást is kínál a FordPass mobil alkalmazáson keresztül:
• A Járműkeresővel könnyen megtalálható az autó a bevásárlóközpontok zsúfolt parkolóiban
• A Járműállapot funkcióval ellenőrizhető az üzemanyag szintje, a riasztó működése, az olajcsere esedékessége és még sok egyéb
• Az Ajtózárás/nyitás funkcióval a távolból is vezérelhetők az Edge zárjai
• Távindítás funkció a nyolcfokozatú automata sebességváltós Edge modellekhez
A vezeték nélküli töltő révén az autósok nemcsak folyamatosan kapcsolatban maradhatnak a külvilággal, hanem végre a középkonzolt elcsúfító vezetékeknek is búcsút inthetnek. A Ford SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató központja segítségével (ami kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto™ rendszerekkel) az autós hangutasításokkal vagy egy 8 colos érintőképernyőn keresztül kezelheti a csatlakoztatott okostelefonokat, illetve az audiorendszert, a navigációt és a klímaberendezést.
Az opciók listáján egy új, prémium B&O PLAY hangrendszer is szerepel, amit kifejezetten az Edge utasteréhez hangoltak. A rendszer egy 10 csatornás Digitális Hangprocesszorral vezérli az összes hangszórót, egyenletesen osztva el a hangot a kabinban, 12 hangszórón keresztül sugározva az 1000 wattnyi hangerőt. A surround hang opció még tökéletesebb zenei élményt kínál.
Az új Edge teljes mértékben konfigurálható új digitális műszeregységén az autósok saját ízlésükhöz igazíthatják a fordulatszámmérő, a sebességmérő és a járműinformációs kijelző megjelenését, sőt ezekhez az elemekhez hét szín közül is választhatnak. A kényelmet szolgáló megoldások sorában megtalálható a kabin teljes hosszában végigfutó panoráma üvegtető, a fűthető/hűthető első ülések, a fűthető hátsó ülések és a fűthető kormánykerék is.
Harmonikus kialakításával, kiváló minőségű anyagaival és modern formavilágával az új Edge utastere prémium hangulatot sugall. Az áttervezett középkonzolon egy stílusos és ergonomikus forgókapcsolóval kezelhető a nyolcfokozatú automata sebességváltó, s az így felszabadult helynek köszönhetően könnyebben elérhető a vezeték nélküli töltő tálcája, ugyanakkor ez a megoldás az autó modern, kifinomult stílusát is hatásosan hangsúlyozza.
A hagyományos kézifékkar helyén most az elektromos rögzítőfék kapcsolóját találjuk; ez a megoldás további helyet szabadít fel, amit a dizájnerek állítható pohártartók és egy mély tárolódoboz elhelyezésére használtak fel. A műszerfal alatt az eddiginél is nagyobb kesztyűtartó található, sőt a műszerfal tetején is további tárolóhelyeket alakítottak ki.
Lehengerlő, mégis kifinomult teljesítmény
A Ford Intelligens Összkerékhajtás segítségével az Edge vezetője magabiztosan autózhat a csúszós utakon; a rendszer folyamatosan ellenőrzi a gumiabroncsok tapadását, és ennek megfelelően észrevétlenül osztja el a vonóerőt a négy kerék között.
Az új Edge modellben mutatkozik be a technológia továbbfejlesztett változata, amelyben az összkerékhajtás szétkapcsolását egyfajta mesterséges intelligencia vezérli az autóban elhelyezett több tucatnyi szenzorból kapott jelek alapján. A rendszer szükség esetén akár 10 ezredmásodperc alatt képes aktiválni az Intelligens Összkerékhajtást.
A Ford új, 238 lóerős, 2,0 literes EcoBlue biturbó motorja optimális üzemanyag-fogyasztással működik, ugyanakkor nagyobb forgatónyomatékot ad le az alacsony fordulatszám-tartományban, és csendesebben, egyenletesebben és finomabban jár.
Egy kisméretű, nagy nyomású turbótöltő és nagyobb méretű, alacsony nyomású turbótöltő párosa gondoskodik arról, hogy az erőforrás kis fordulatszámon is gyorsan reagáljon a gázparancsra, és komolyabb forgatónyomatékkal lendítse meg a járművet. A magasabb fordulatszám-tartományokban már a nagyobb méretű turbó is elegendő töltőnyomást szolgáltat ahhoz, hogy a motor elérje a csúcsteljesítményét. A megoldás eredményeképpen az Edge zökkenőmentesen és egyenletesen gyorsít, és még kellemesebb vezetési élményt nyújt.
A 238 lóerős, 2,0 literes EcoBlue biturbó motor az Intelligens Összkerékhajtással és a Ford új, nyolcfokozatú, gyorsan kapcsoló automata sebességváltójával párosítva 6,7 l/100 km üzemanyag-fogyasztással működik, és a hajtáslánc CO₂-kibocsátása 175 g/km.
A Ford új, gyorsan kapcsoló nyolcfokozatú automata sebességváltóját úgy tervezték, hogy tovább csökkentse az autó üzemanyag-fogyasztását, és gyors gázreakciókat biztosítson, zökkenőmentesen, gyorsan kapcsolva a fokozatokat. A váltómű a középen elhelyezett forgókapcsolóval kezelhető, de a vezető manuálisan, a kormánykerék mögött található váltókarokkal is kapcsolhatja a sebességfokozatokat.
Az európai autózási szokásokhoz hangolt egység további funkciói:
• Adaptív Kapcsolási Ütemezés, ami az egyéni vezetési stílusok felmérésével optimálisan időzíti a sebességfokozatok kapcsolását. A rendszer felismeri, ha az autó hegymenetben, lejtőn vagy éles kanyarban halad, és ennek megfelelően állítja be a megfelelő sebességfokozatot a stabilabb haladás és az élvezetesebb vezetési élmény érdekében
• Adaptív Kapcsolásvezérlés, ami a jármű és környezete információi alapján az éppen megfelelő tengelykapcsoló-nyomást alkalmazza, hogy a fokozatok kapcsolása mindig sima és zökkenőmentes legyen. A technológia az autós vezetési stílusához is képes hozzáigazítani a fokozatváltás simaságát
Az alapáron Auto Start-Stop rendszerrel felszerelt 2,0 literes EcoBlue motor más változatai is szerepelnek az új Ford Edge kínálatában:
• Egy 150 lóerős változat nyolcfokozatú automata sebességváltóval és elsőkerékhajtással; a hajtáslánc üzemanyag-fogyasztása 5,8 l/100 km, CO₂-kibocsátása 153 g/km.
• Egy 190 lóerős kivitel hatfokozatú manuális sebességváltóval és Ford Intelligens Összkerékhajtással; a hajtáslánc üzemanyag-fogyasztása 6,0 l/100 km, CO₂-kibocsátása 156 g/km.
A Ford Adaptív Kormányzás folyamatosan az autó sebességéhez igazítja a kormány áttételezését, így az új Ford Edge könnyebben manőverezhető kis sebességnél és városi forgalomban, az országúton pedig kényelmesebben irányítható.
Átfogó Ford Edge modellkínálat
A vadonatúj Edge modellt a sportos ST-Line változat mellett a luxuskivitelű Vignale, a stílusos Titanium és a gazdagon felszerelt Trend kivitelekben is megrendelhetik az európai vásárlók.
A modellsorozat vizuális változásai közt azonnal szembetűnik a szélesebb hűtőrács, ami minden modellváltozat esetében más kidolgozású; valamint a felfrissített orr-rész, ami atlétikus, modern benyomást kelt. A Ford alapáron kínálja a LED fényszórókat és hátsó lámpatesteket, s mindez LED nappali menetfénnyel is kiegészíthető. Az áttervezett motorháztető szélesebb, stabilabb kiállással ruházza fel az autót.
A stílusos Titanium kivitel merész megjelenését hatásosan hangsúlyozzák ki a 19 colos könnyűfém keréktárcsák, a krómozott tetősínek, a sportos hátsó légterelő és a megvilágított küszöbdíszlécek.
A sportos Edge ST-Line változatban az ajtók és a sárvédők alsó részét a karosszéria színére fényezett védőelemek burkolják, a hűtőrács felső fele fekete színű, és a vásárló választhat a széria 20 colos alumínium keréktárcsák és az opcionális 21 colos, ragyogó feketére fényezett könnyűfém keréktárcsák között. Az üléseket perforált Miko-Dinamica® részleges bőrkárpit borítja, és a kormánykeréken is perforált bőrhuzat feszül, a manuális sebességváltós modellekben pedig piros varrás díszíti a váltókart. Az új Edge ST-Line modellváltozatok vezetési élményét még izgalmasabbá varázsolja a sportos hangolású futómű.
Az új Edge Vignale tökéletesen összehangolja a kortárs dizájnt és a hagyományos kézműves kidolgozást. Az autó bővelkedik az olyan egyedi megoldásokban, mint a különleges, krómozott ködfényszóró-keretek, vagy a felső hűtőrács jellegzetes, hatszög-mintájú rácsa, aminek sötét, matt fényezését polírozott alumínium keret ellenpontozza. A 20 colos keréktárcsák is polírozott alumíniumból készülnek. Az utastérben hatszögletű tűzéssel díszített Windsor bőrkárpit borítja az üléseket és az ajtópaneleket, és a bőrborítás a középső kartámaszra, a tárolókonzolra és a műszerfalra is kiterjed.
A kompakt EcoSport, a közepes méretű Kuga és a nagyméretű Edge modellekből álló Ford SUV termékcsalád a márka értékesítésének több mint egyötödét teszi ki az európai piacon. 2016-os európai bemutatkozása óta több mint 34.000 darab új Edge modell talált gazdára a kontinensen.