Site icon AutóAddikt

Los Angelesben leplezték le az akár 300 kilométeres hatótávot is teljesíteni tudó Volkswagen e-Golfot

A Volkswagen november 17-én, a Los Angeles-i Autószalonon egy világpremier keretében mutatta be az e-Golf modell legújabb generációját.

Ez a Zero Emission Vehicle elődjéhez képest magasabb teljesítménnyel, megnövelt hatótávval és jövőbemutató felszereltséggel érkezik. Döntő jelentőségű a hatótáv terén kínált plusz: az e-Golf egy akkumulátortöltéssel – vezetési stílustól és a légkondicionáló berendezés használatától függően – az ügyfelek számára mérvadó éves középértékként immár akár 200 kilométert is megtehet, ezzel mintegy 50 százalékkal növelve hatótávját.

Hatótávja az Új Európai Menetciklus (New European Driving Cycle; NEDC) alapján akár a 300 kilométert is elérheti, a négyajtós e-Golf így a legideálisabb választás mindazoknak, akik különösen igényes és nulla károsanyag-kibocsátású gépkocsival kívánják kifejezésre juttatni a környezet védelme iránti elkötelezettségüket. A Volkswagen olyan új lítiumion-akkumulátorral szereli fel a 2017-es modellévre kifejlesztett e-Golfot, amelynek energiatároló képessége 24,2-ről 35,8 kilowattórára nőtt. Az új akkumulátor a gyorstöltő-állomáson (egyenáram/40 kW) egy óra alatt 80 százalékig feltölthető, míg éjszaka vagy a munkahelyen a fali töltőről (Wallbox) (váltakozó áram/7,2 kW) kevesebb, mint hat óra alatt 100 százalékra, indulásra készre tölthető.

Az energia az eddigieknél is dinamikusabban alakul vonóerővé, az elektromos motor teljesítménye ugyanis immár 100 kW, azaz 15 kilowattal több az e-Golf első változatáénál. Ezzel együtt 270-ről 290 Nm-re emelkedett az elektromos gép maximális forgatónyomatéka. Az e-Golf átlagos elektromosáram-fogyasztása 12,7 kilowattórára (NEDC) adódott 100 kilométerenként, helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélkül. A Volkswagen a 2017-es modellévre az e-Golf menetteljesítményein is javított, a nulla emissziójú négyajtós modell így álló helyzetből mindössze 9,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 150 kilométer/óra.

A Volkswagen csupán egy hete mutatta be a Golf széles körű frissítését, amelynek fejlesztései az e-Golf legújabb változatában is megjelenik, köztük az új tervezésű teljes-LED fényszórókkal és a szintén teljes LED hátsó lámpákkal szerelt orr- és farkialakítással.

Az e-Golf további újdonsága az Active Info Display digitális műszeregység, emellett a világ első elektromos autója, amelynek infotainment-rendszere mozdulatvezérléssel is kezelhető. Az új Discover Pro rendszer szintén a szériafelszereltség része, emellett az e-Golf az
e-Remote (egyebek mellett az akkumulátortöltés és az állóhelyzeti légkondicionáló berendezés indítása/leállítása) és a Guide & Inform online-szolgáltatásokat, valamint az
App-Connect okostelefon-csatlakoztatást (a MirrorLink/Android, CarPlay/Apple és Android Auto/ Google rendszerekkel) is kínálja.

A 2017-es modellévre az e-Golf vezetői segédrendszereinek kínálata is bővült, így már a közlekedési torlódás asszisztens (Traffic Jam Assist) (részben automatizált vezetés 60 kilométer/óráig), a városi vészfék-funkcióval (City Emergency Braking) kiegészített Front Assist új gyalogosfelismerő funkciója (Pedestrian Monitoring) és a vészhelyzet-asszisztens (Emergency Assist, az autó automatikus lefékezése például a vezető cselekvőképtelensége esetén) is rendelkezésre áll.

Exit mobile version