Megjöttek az első Lada Vesta modellek Magyarországra, ezzel pedig a Lada márka felsőbb osztályba lépett. Az új generációs Ladák már a Renault-Nissan csoport égisze alatt készültek, formatervezőjük a világhírű brit Steve Mattin, akinek nevéhez Volvo és Mercedes modellek is kötődnek.
Az új Lada Vesta egyértelműen az európai piacot célozza. Egy dolog viszont biztosan orosz maradt benne: a sokat dicsért, elnyűhetetlen Lada motor. Az új Lada Vesta országszerte húsz márkakereskedésben elérhető, az alapmodell ára 2.999.000 Ft.
Alig egy éve indult meg a Lada értékesítése Magyarországon és már itt a következő Lada generáció, az új, abszolút európai piacra szánt modell, a Lada Vesta. A Vesta biztosan nem ismeretlen a magyar WTCC közönség számára, hiszen ez a típus futott nagy sikerrel a legutóbbi szezonban. Autós berkek és ínyenc rajongók pedig már egy éve várják az új LADA Vesta érkezését, amikor az orosz piacon elkezdődött a forgalmazása.
A Vesta a Lada márka történetében egyértelműen új dimenziókat nyit. A korábbi palettához képest a Vestával a Lada nem egy, inkább két szinttel lépett feljebb. A könnyen felismerhető, merész külső annak az X design elemnek köszönhető, mely az új generációs Ladák sajátja. A jellegzetes forma hangsúlyosan megjelenik az autó orr részén és az oldalsó karosszérián. A Vesta már a C szegmens képviselője, ahonnan a céges autók zöme is kikerül. Az új Lada Vesta stílusos megjelenése, magas felszereltsége és vonzó ára minden bizonnyal számos hazai flottakezelő és flottahasználó cég figyelmét felkelti majd.
Igen, az új Lada Vesta dögös, nagyon jól felszerelt és a korábbi modellekhez képest tele van extrákkal. Négy felszereltségi szintet kínál, az alap Standard, a nagyon magasan felszerelt Comfort és a navigációval és tolatóradarral ellátott Lux, amely igény szerint robotizált váltóval is rendelhető.
Minden változat 1.6-os, 105 lóerős benzines Lada motorral elérhető. Külön említésre méltó a Vesta alapára is, amely a C kategóriában egyedülállóan hárommillió forint alatt maradt. Emellett az új Lada Vesta a magasabb felszereltségeknél is a szegmens egyik legjobb ár-érték arányú autója. A Vestákhoz a többi modellhez hasonlóan három év kilométer korlátozás nélküli garancia és országos LADA Asszisztencia is jár, előbbi igény esetén öt évre is bővíthető.
„Nagyon mozgalmas volt az elmúlt évünk. Visszahoztuk a Ladát a hazai piacra, kiépítettük az országos márkakereskedői hálózatunkat és több autót adtunk el, mint amire legmerészebb álmunkban számítottunk. Most pedig végre megérkezett a már minden szempontból új generációs Lada Vesta, ami egy nagyon jól felszerelt, modern és stílusos autó, kitűnő áron. A Lada komoly meglepetéseket fog okozni idén is” – tette hozzá Markó Zoltán, a Lada Hungary projektigazgatója.