Főoldal Bemutatók Citroën Magyarországon az új Citroën C4 és Ë-C4 – 100% ËLECTRIC

Magyarországon az új Citroën C4 és Ë-C4 – 100% ËLECTRIC

Az új C4 és az új ë-C4 – 100% ëlectric egyedülálló és merész stílusával a kompakt ötajtósok szegmensében teljesen új koncepciót képvisel.

A jellegzetesen magas és határozott felépítésű modell az ötajtósok eleganciáját és dinamizmusát a SUV modellek néhány erőt és karaktert sugárzó megoldásával egyesíti. Az áramvonalas sziluetten olyan jellegzetes Citroën márkajegyeket találunk, mint az új V alakú első és hátsó LED-es fényszórók, melyek egy összességében karakteresebb, erőteljesebb és dinamikusabb új stílusról árulkodnak. 

A technológiai elemekben gazdag, otthonos utastér kellemes, komfortos és modern utazási élményt nyújt. Akarosszériaszíneknek és színcsomagoknak köszönhető 31 külső színkombináció és a hat belső stílusvilág segítségével minden ügyfél a saját képére formálhatja autóját.

  • A CITROËN ADVANCED COMFORT® PROGRAM ÚJ ELEMEI

Az új C4 és ë-C4 – 100% ëlectric a Citroën Advanced Comfort® program teljesen új értelmezését nyújtja: a legtöbb változaton szériafelszerelésként kínált és a fedélzeti komfort minden aspektusára kiterjedő, modern értelemben vett kényelmet minden utas egyformán megtapasztalhatja.

progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztés® és az Advanced Comfort ülések (Feel Plus változattól széria-, Feel változaton opciós felszerelés) jóvoltából kivételesen kényelmes az utazás.

A fedélzeti élet kényelméről a bőséges helykínálat, a Best in Class hátsó térdtér, az ötletes tárolóhelyek és a Feel Plus változattól szériában elérhető Smart Pad Support Citroën™ tablettartó gondoskodnak. Az utóbbi egy műszerfali tárolófiókkal is kiegészül, így az első utas biztonságosan tudja tárolni, rögzíteni és használni a tabletjét.

A nagy ablakfelületek, a meleg hangulatú anyagok és az elektromosan nyíló panoráma napfénytető (Shine és Shine Plus szinten opciós felszerelés) jóvoltából a beltérben uralkodó megnyugtató hangulat és fényviszonyok a lélek nyugalmát is biztosítják.

Az autó használatát akár 20 vezetéstámogató rendszer teszi kényelmesebbé, köztük a második szintű félautonóm vezetési rendszer, a Highway Driver Assist (a Shine Plus változaton széria-, Feel, Feel Plus és Shine szinten automata váltó mellé opciós felszerelés). A modell kínálatában 6 kapcsolódási technológia szerepel, ilyen például a színes kijelzős digitális műszercsoport mellett szériában kínált 10’’ érintőképernyő vagy az új C3-ról és a C5 Aircross SUV-ról már ismerős ConnectedCAM Citroën®, mely a legtöbb változaton opcióként rendelhető.

Az új ë-C4 – 100%-ëlectric még ennél is tovább megy: az ë-Comfort jegyében csendes és zökkenőmentes működést, valamintkönnyű, élvezetes és gondtalan használatot biztosít.

  • VÁLTOZATOS, KOMPLETT KÍNÁLAT

Négyféle felszereltségi szint

  • Feel: a jól felszerelt belépő változat a 18” kerekek és az első LED-es fényszórók és ködfényszórók révén igényes megjelenést, a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel® ellátott felfüggesztésnek, a hátsó parkolóradarnak, a kétzónás automata légkondicionálónak és a 10” érintőképernyővel ellátott Citroën Connect digitális rádiónak köszönhetően pedig kényelmet biztosít.
  • Feel Plus: a Citroën modellek legendás kényelmét biztosító számtalan felszerelés: Advanced Comfort ülések, színes kijelzős head-up display, Top Rear Vision funkcióval rendelkező tolatókamera, Citroën Connect Nav online navigációs rendszer, Citroën Smart Pad Support tablettartó és műszerfali tárolófiók. A 18” könnyűfém keréktárcsák még karakteresebbé teszik a modell a megjelenését.
  • Shine: gazdag technológiai felszereltségű szint olyan funkciókkal, mint a kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás, a Stop & Go funkciós adaptív sebességszabályozót tartalmazó Drive Assist csomag (csak automata váltóval szerelt autókon) és a 2-es szintű Biztonság csomag.
  • Shine Plus: a kifinomult és high-tech megoldásokban bővelkedő top kategória: Hype Black belső stílusvilág fűthető első ülésekkel, hifirendszer és második szintű félautonóm vezetést biztosító Highway Driver Assist.
  • SZABADON VÁLASZTHATÓ ERŐFORRÁS: TISZTÁN ELEKTROMOS, BENZINES VAGY DÍZELMEGHAJTÁS 

Az új C4 és új ë-C4 – 100% ëlectric gazdag kínálatában öt motor-váltó kombináció szerepel. Az ügyfél háromféle hatékony és nagy teljesítményű erőforrás közül választhat: a tisztán elektromos, a benzin- vagy a legújabb generációs Euro 6d dízelmotor mellett is leteheti a voksát. 

  • 136 LE (100 kW) villanymotor automata váltóval (350 km1 WLTP szerinti hatótávolsággal) a Feel, Feel Plus, Shine és Shine Plus változaton, 
  • PureTech 130 LE S&S BVM6 benzinmotor a Feel, Feel Plus és Shine változaton,
  • PureTech 130 LE S&S EAT8 benzinmotor a Feel, Feel Plus, Shine és Shine Plus változaton,
  • PureTech 155 LE S&S EAT8 benzinmotor a Shine változaton,
  • BlueHDi 130 LE S&S EAT8 dízelmotor a Feel, Feel Plus, Shine és Shine Plus változaton.

A motorkínálat tovább bővül az év során.

Amennyiben az Innovációs és Technológiai Minisztérium 2021-ben is a tavalyival azonos feltételekkel írja ki az elektromos autók vásárlására vonatkozó támogatást (11 millió forint alatti kedvezményes vételár, 2,5 mFt támogatás) az új ë-C4 100% ëlectric kiemelkedő kényelmével és gazdag felszereltségével az elektromos piac egyik favoritja lehet.

Az új ë-C4 100% ëlectric Feel felszereltségű modellje 10 799 000 Ft-os kedvezményes ártól kapható. 
A modell főbb felszereltsége Feel változat esetén:

  • Akár 350 km hatótáv (WLTP)
  • Gyorstöltés: 80%-os töltöttség 30 perc alatt
  • Komfortfutómű progresszív hidraulikával (PHC®)
  • Aktív sávtartó asszisztens
  • Sebességtartó és -korlátozó automatika
  • Táblafelismerő és sebességhatárajánló rendszer
  • Hátsó parkolószenzorok
  • LED nappali menetfény – V alakban 
  • Automata légkondicionáló aktív szenes szűrővel
  • 10″ digitális érintőképernyő, hangfelismeréssel, Mirror Screen funkcióval, Bluetooth-szal
  • 18″ gyémántvágott könnyűfém felni
  • 7,4 kW-os fedélzeti töltőrendszer (egyfázisú)
  • ELEKTROMOBILITÁS A KÉNYELEM JEGYÉBEN

Az új ë-C4 100% ëlectric a modern, csúcstechnológiára épülő elektromos autózás jelképe, amely a kényelem és a sokoldalúság szolgálatában áll: ez az ë-Comfort világa. A C5 Aircross Hybrid SUV, az AMI, az ë-Jumpy és az ë-SpaceTourer után az új ë-C4 is tökéletesen nyugodt utazási élményt nyújt a mindennapokban: védve az út és a külvilág zajaitól, teljes csendben, szinte védőburokban utazunk, minden külső zavaró hatást kiszűrve. Az elektromos autózás minden akadályt elhárít, az utasok derűs buborékban ülnek. A haladás zajtalan, az autó zökkenőmentesen indul és gyorsít, kényelmes és egyszerű vezetni, finom a felfüggesztés, puhák az Advanced Comfort ülések, semmiféle vibrálást nem érezni, a kijelzők és a vezérlők használata könnyű és ergonomikus – minden a fedélzeten utazók kényelmét szolgálja.

Az elektromos autózással a kényelem ë-Comfort osztályba lép, hiszen:

  • Nincs CO2-kibocsátás, így megfelel az ügyfelek környezetvédelemmel kapcsolatos elvárásainak.
  • Nincs zaj és kellemetlen szag, így városban is tökéletes az érzékszervek nyugalma.
  • Nincs vibrálás, hirtelen meglódulás, sebességváltás, így zökkenőmentes és sima az utazás.
  • Azonnal rendelkezésre áll a nyomaték, így élvezetes a vezetés.
  • távolról is beprogramozható szolgáltatások révén nyugodttá válnak a mindennapok.
  • A használati költségek alacsonyak.
  • A 100%-BAN ELEKTROMOS AUTÓZÁS ZÖKKENŐMENTESSÉGE

Az új ë-C4 100% ëlectric motorja CO2-kibocsátás nélkül működik, hatótávja a WLTP rendszer szerint 350 km1. Azon felül, hogy a 100%-ban elektromos autózás kellemes élmény, nem jár CO2-kibocsátással és alacsonyabb használati költségeket jelent, az új ë-C4 100% ëlectrickel behajthatunk a korlátozott autóforgalmú belvárosi zónákba is, amelyekből egyre gyakrabban tiltják ki a belsőégésű motorral szerelt autókat.

Az új ë-C4 100% ëlectric  elektromos motorja kiemelkedően dinamikus és energikus: teljesítménye 136 LE, 260 Nm-es nyomatéka azonnal rendelkezésre áll a sima, zökkenőmentes gyorsításokhoz. Sport üzemmódban 9,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h sebességre, végsebessége pedig 150 km/h. Az elektromos motor 400 voltos lítiumion akkumulátorának kapacitása 50 kWh. 

Az új ë-C4 100% ëlectricben Brake (motorfék) vezetési mód is működik, amely anélkül lassítja az autót, hogy a fékpedálra lépnénk, így segít növelni a hatótávot. A rendszer ugyanis visszanyeri a lassításkor és fékezéskor felszabaduló energiát(ellentétben a belsőégésű motorokkal), ezzel tölti az akkumulátort, így nő a hatótáv.

A középkonzolon elhelyezett üzemmódválasztóval különböző vezetési módok között válogathatunk. Az Eco, a Normal és a Sport üzemmód eltérően vezérli a hűtő- és fűtőberendezést és az effektív teljesítményt. A vezető maga választhat a sportosabb és a környezetkímélőbb stílus között.

A teljes nyugalom érdekében az akkumulátorra – az eredeti kapacitás 70%-áig – 8 év vagy 160 ezer km garancia jár.

  • OPTIMALIZÁLT TÖLTÉSI IDŐ AZ EGYSZERŰ HASZNÁLAT VÉGETT

Az akkumulátor újratöltésének időtartama: 

  • 4-es módozat, nyilvános töltőállomáson: 100 kW-os gyorstöltő segítségével az akkumulátor 10 km/perc sebességgel tölthető, ami kiemelkedő a szegmensben. 30 perc alatt 80%-os töltöttség érhető el.
  • 3-as módozat: otthon, a 11 kW-os Wall Box segítségével az akkumulátor háromfázisú kábellel 5 óra alatt tölthető fel (11 kW-os fedélzeti töltő esetén).
  • 2-es módozat: eseti igényekre, otthon, az akkumulátor 16 amperes Green’up™ Legrand töltővel 15 óra, szabványos hálózati kábellel pedig 24 óra alatt tölthető fel.

töltés egyszerűségét szolgálja az is, hogy előre, távolról beprogramozható, időzíthető. Ezzel adott esetben az elektromos áram költségén is csökkenthetünk (éjszakai áram). Az időzítést az autó érintőképernyőjén vagy a My Citroën alkalmazásból oldhatjuk meg. A töltés maga is egyszerű: a töltőnyílás könnyen elérhető, a kábeleket pedig a csomagtér padlója alatt tárolhatjuk. A töltőnyílás körül különböző színek jelzik a töltés aktuális állását, amelyről egyébként távolról, a My Citroën alkalmazásból is kérhetünk információt. 

  • INTUITÍV KEZELŐSZERVEK 

Az elektromos modellek bevezetésével párhuzamosan a Citroën arra is gondol, hogy világos és intuitív, könnyen leolvasható, értelmezhető és használható kezelőszervekkel segítse a vezetőt. A cél egyszerű: a vezető kapcsolódjon szorosan az autóhoz, tudja kihasználni a modern meghajtás előnyeit, egyszerűsödjenek az ember-gép interakciók – mindezt azért is, hogy az új ë-C4 100% ëlectric  a modern otthon egyfélekiterjesztése legyen, intuitív, játékos és magas színvonalú. A műszerfalon ezért speciális digitális kijelző áll a vezető rendelkezésére, amely minden pillanatban tájékoztat a töltöttségről és a hatótávról. 

Az érintőképernyőn egyetlen gombnyomással elérhető speciális oldalak jelenítik meg a rendszer működését, vagy az időzített töltés állapotát. Töltés közben megjelenik a képernyőn a teljes töltöttségig hátralévő idő (óra + perc), az eddigi töltéssel elért hatótáv (km) és a töltöttség foka (%).

A CITROËN ADVANCED COMFORT® PROGRAM ÚJ FEJEZETE

  • A CITROËN ADVANCED COMFORT® PROGRAM

A Citroën Advanced Comfort® program a márka átfogó koncepciója, amelynek keretében valamennyi új modell készül. A program alapja a kényelem új, modernebb, egyben racionálisabb megközelítése. Az új C4 és az új ë-C4 100% ëlectric  a program 4 pillérére épülve konkrét, sokoldalú, globális kényelmi megoldásokat kínál az ügyfeleknek.

  • Az utazás kényelme: az autó megvédi az utasait a zavaró külső tényezőktől, például a felfüggesztés vagy a hangszigetelés révén; mindenki védőburokban érezheti magát.
  • fedélzeten töltött idő kényelme: tágas terek, hasznos tárolóhelyek, okos elrendezés könnyíti az utasok életét.
  • lélek kényelme: az információk elrendezése, az adott pillanatban szükséges és hasznos információk megjelenítése, a megnyugtató beltéri hangulat csökkenti a vezetőre nehezedő mentális terhet, így nyugodt lelkiállapotot biztosít a vezetéshez.
  • használat kényelme: az autó és a berendezések használata zökkenőmentes, köszönhetően az intuitív technológiai megoldásoknak, a mindennapokban hasznos vezetéstámogató rendszereknek és az autó számos olyan rendszerének, amely a digitális világhoz való kapcsolódást segíti az utasok számára.
  • PROGRESSZÍV HIDRAULIKUS ÜTKÖZŐELEMEKKEL ELLÁTOTT FELFÜGGESZTÉS®: REPÜLŐSZŐNYEGEN UTAZUNK

Az új C4 és az új ë-C4 100% ëlectric  is megkapta a Feel felszereltségi szinttől kezdve a C4 Cactusban és a C5 Aircross Hybridben alkalmazott megoldást, a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott Citroën felfüggesztést®, amely hihetetlenül kényelmessé teszi az utazást, valóban azt az érzést kelti, mintha repülőszőnyegen ülnénk. A rendszer nemcsak az utazási kényelemre van jótékony hatással, hanem az autó dinamikájára és a vezetési élményre is. 

A Citroën egyedülálló innovációjának célja, hogy hatékonyan kiszűrje az út okozta rázkódást. Ez a törekvés nagyon kedves a márka ügyfelei számára, a legújabb fejlesztés pedig a Citroën teljes szakértelmének és tapasztalatának kiteljesedése. A futómű kényelme 100 éve része a márka örökségének, ehhez ragaszkodnak az ügyfelek, mert ezt a piacon sehol máshol nem találják meg. 

Az új felfüggesztés kifejlesztése során 20 szabadalmat védett le a márka. A rendszer működési elve igen egyszerű: míg a hagyományos futómű lengéscsillapítóból, rugóból és mechanikus ütközőelemből áll, a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztésben két hidraulikus ütközőelem kap helyet, a két végállásnál, a ki- és berugózott állapotnak megfelelően. A felfüggesztés az igénybevételtől függően így két ütemben működik:

  • Kismértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt szabályozza a függőleges mozgásokat, anélkül, hogy szükség lenne a hidraulikus ütközőelemek igénybevételére. Az ütközőelemek alkalmazása lehetővé tette a mérnökök számára, hogy szabadabban kezeljék az autó kilengését, ami olyan érzetet kelt, mintha az autó átsuhanna az úthibák felett. Ezt nevezzük repülőszőnyeg-hatásnak.
  • Nagymértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt dolgozik a hidraulikus ütközőelemekkel. Ezek fokozatosan lassítják a mozgást, megakadályozva ezzel a kemény ütközéseket a végállásoknál. Egy hagyományos mechanikus ütközővel ellentétben, amely elnyeli az energiát, de annak egy részét visszaveri, a hidraulikus ütközőelem elnyeli és szétszórja az energiát. Így nincs visszapattanó hatás, az utasok az út zökkenéseitől védve utaznak.
  • ADVANCED COMFORT ÜLÉSEK – UTAZZUNK A SAJÁT NAPPALINKBAN

Az új C4 és  az új ë-C4 100% ëlectric  széles, hívogató ülései azonnal elcsábítják az utasokat, kényelmet, kellemes hangulatot, védelmet nyújtanak, mintha csak a saját kedvenc fotelünkben utaznánk, távol az út zavaró körülményeitől. A magas felépítésnek köszönhetően az ülések pozíciója is magasabb, mint a versenytárs modelleké, ezért az utasok messzebbre látnak, nyugodtabban utaznak.

A Citroën egyedülálló újításaként az Advanced Comfort ülések először a C4 Cactus-ban, majd a C5 Aircross SUV-ban jelentek meg, a középső felszereltségi szinttől szériafelszereltségként. A megoldás az új C4-ben és az új ë-C4-ben az Urban Grey, a Metropolitan Grey, a Metropolitan Blue, a Hype Black és a Hype Red beltéri csomagokkal érhető el, és négy ponton nyújt maximális kényelmi szolgáltatásokat:

  • Vizuális kényelem: az ülések párnázottsága jól látható, az egyéni jelleget látványosan erősítik a márka modelljeire – például a GS-re vagy a BX-re – jellemző mintázatú díszvarrások.
  • Az ülés kényelme: a vastagabb, 15 mm-es töltőanyag puha, első érintésre kényelmes.
  • Az utazás kényelme: az ülések középső részén lévő új, nagy tömörségű töltőanyag jól tartja az utasok testét hosszú utazások alkalmával is, hosszabb idő után sem süpped be kellemetlenül, és több éves használat után sem öregszik el.
  • A testtartás kényelme: az ülések vonalvezetése, a széles ülőpárnák és háttámlák jól támasztanak, az első ülések elektromosan, magasságukban is állíthatók, deréktámasszal szereltek (opcionális felszereltség), valamint elöl és hátul is széles, kényelmes oldalsó és középső könyöktámaszok állnak rendelkezésre.

A maximális fedélzeti kényelemhez, a védőburokban utazás érzéséhez járul hozzá a fűthető első üléseken használható extraként elérhető masszázsfunkció.

  • OKOS TÁROLÁSI LEHETŐSÉGEK MINDEN UTAS SZÁMÁRA

A tervezéskor különös figyelmet fordítottak a tárolási megoldásokra. A Citroën Advanced Comfort® program alkalmazásával a lehető legnagyobb helyet sikerült felszabadítani, így az utastérben nem kevesebb, mint 16 különböző tárolórekesz áll rendelkezésre, melyek űrtartalma összesen 39 liter. Az elöl és hátul egyaránt elérhető, nyitva tartható vagy szükség szerint zárható tárolókkal még egyszerűbbek lesznek a mindennapok.

  • Az első utas számára kivételes tárolási lehetőségek nyílnak:
    • Smart Pad Support Citroën abszolút világújdonság. Egy olyan levehető, de masszív, praktikus, a műszerfalba illesztett konzolról van szó, amelybe két rögzítő segítségével teljes biztonsággal rögzíthetünk Apple iPad Air 2 és Samsung Tab A 10,5’’ készüléket, illetve egy univerzális rögzítővel bármilyen egyéb tabletet. A rögzítő a második felszereltségi szinttől érhető el.
    • Műszerfal-fiók: az utassal szemben elhelyezkedő, gombbal finoman nyitható tágas fiók, amely speciális, fekete grafikával díszített csúszásgátló bevonatot kapott. A fiókban a tablet vagy más egyéb tárgy is biztonságosan tárolható.
    • Tágas kesztyűtartó a fiók alatt: nagyon mély és könnyen nyitható.
  • A magas és széles középkonzolon rengeteg hely szabadult fel tároláshoz:
    • Tágas rakodó a konzol elülső részén, amelyben szürke-fekete díszítésű csúszásgátló réteggel borított csúszófedél segítségével rejthetjük el a fontos tárgyakat, de a fedelet magát is használhatjuk tárolóként.
    • Vízszintes tároló a középkonzolban, amelyben telefonunkat tárolhatjuk, és 2 USB-csatlakozó segítségével tölthetjük is. A két USB-csatlakozó közül az egyik Type-C szabványú.
    • Kis tároló a sebességváltó kar előtt, apró tárgyak elhelyezésére.
    • Nagy középső tároló, dupla pohártartóval és zárófedéllel.
    • Tágas tárolórekesz a középső könyöklő alatt.
  • A hátul utazók számára : 
    • Pohártartók és tárolórekesz a hátsó üléspad lehajtható könyöklőjében (beltérhangulattól függő opció)
    • Térképtartó zseb az első ülések háttámláján. (beltérhangulattól függő opció)
  • Az utasoknak saját széles, mély tárolója van az első és a hátsó ajtókban.
  • A LEGMAGASABB SZÍNVONALÚ HELYKÍNÁLAT

Egy kompakt ötajtós legyen sokoldalú, hiszen sok családban ez az egyetlen autó van. Az új C4 és az új ë-C4 100% ëlectric  külső méretei – hossza 4360 mm, magassága 1525 mm – megfelelnek a kategóriában megszokottnak, mert ez szükséges ahhoz, hogy a mindennapokban fürge és könnyen manőverezhető legyen, belső tere ugyanakkor igen tágas. Ez elsősorban a 2670 mm-es tengelytávnak köszönhető, amely a kategória egyik legnagyobbja, és amelynek egyik legjótékonyabb hatása a kiemelkedő, 198 mm-es lábtér a hátsó ülések előtt. Az 1800 mm-es külső szélesség a szegmens átlagának felel meg, és tökéletes helyet biztosít 3 utas számára a hátsó sorban. Az utastér szélessége vállmagasságban 1380 mm, könyökmagasságban pedig 1440 mm. 

tágas, 380 literes csomagtér könnyen rakodható, mivel a küszöb alacsonyan van (715 mm) és sík. A széles ajtónyílás és az egyenes vonalak a kategória közepére pozícionálják az új C4-et és az új ë-C4 100% ëlectric -et, amelyek minden igényhez képesek igazodni. Praktikus megoldás, hogy a csomagtér padlója két pozícióban rögzíthető, így szekciókra osztható a tér, és teljesen sík padló alakítható ki akkor, ha a hátsó üléstámlát lehajtjuk. A padlót akár ferdén is rögzíthetjük, így könnyebbé válik a pakolás. Az új ë-C4 100% ëlectricben a csomagtérpadló alatt külön tárolót kapnak a töltőkábelek, de más tárgyakat is tárolhatunk itt. Szintén okos megoldást jelentenek a csomagtér oldalaira szerelt kampók, amelyekhez például táskát rögzíthetünk, vagy a síalagút (beltérhangulattól függően), amelyben különösen hosszú, keskeny tárgyakat szállíthatunk.

  • IGAZI VÉDŐBUROK

Nagy hangsúlyt kapott a tervezés során a hangszigetelés: elsősorban a gördülési és aerodinamikai zajokat szűrték ki, melynek eredményeként az utasok kivételesen hatékony védőburokban utazhatnak, a külvilág és az út zavaró tényezőitől tökéletesen elszigetelve. A motorblokk szigetelése is különleges figyelmet kapott. Az új ë-C4 100% ëlectricben természetesen teljes a csend, semmilyen vibráció és zaj nem zavarja a nyugodt utazást. 

Az új ë-C4 100% ëlectric 18 collos, gyémántfényű Crosslight könnyűfém felnijét kifejezetten arra fejlesztették ki, hogy javítsa a vibrációs komfortot.

Az Arkamys hangrendszeren kívül az új C4-ben és az új ë-C4 -100% ëlectricben is elérhető a 8 csatornás Hi-Fi rendszer, amelynek központi hangszórója a műszerfal tetején helyezkedik el, míg az első és a hátsó ajtókban mélyhangú hangszórókat (woofer) találunk, a szélvédő mentén magashangú hangszórókat (tweeter), a csomagtérpadló alatt pedig egy mélynyomót (subwoofer), amelynek köszönhetően a legmegszállottabbak is úgy hallgathatják a zenéjüket az autóban, mintha otthon lennének.

  • FÉNYBEN FÜRDŐ UTASTÉR

A világos utastér a Citroën Advanced Comfort® program egyik alappillére: a 4,35 m² összfelületű ablakok és a puha, meleg hatású anyagok derűs és pozitív hangulatot teremtenek az utazáshoz. A tetőlemez és az oszlopok világos színű bevonatatovább növeli a fényt és az otthonosságot, míg egyes beltéri csomagok (pl. a Metropolitan Blue vagy a Hype Red csomag) élénkebb színeivel egészen más, az autózásban szokatlan hangulatokat tudunk elérni.

Az oldalablakokon és a háromszögablakokon kívüli üvegfelületként az új C4 és az új ë-C4 100% ëlectric is elérhető elektromosan nyitható tetőablakkal, amelynek használatával valóban fürdik a fényben az utastér. A légterelőszerűen nyíló tetőablakhoz sötétítő is tartozik, amellyel pontosan szabályozhatjuk a bejutó fény mennyiségét. Az utastérben így ideális fényviszonyok uralkodnak csukott és nyitott tetőablakkal egyaránt.

LED-es hangulatvilágítás (felszereltségfüggő) éjszaka is kellemessé, megnyugtatóvá teszi az utazást. A fehér háttérvilágítást a műszerfal kezelőszerveiből, valamint az elöl és hátul is megtalálható tetőlámpákból kapja az utastér.

  • TÖKÉLETES HŐÉRZET MINDEN UTAZÁS SORÁN

Az új C4 és az új ë-C4 100% ëlectric a legextrémebb körülmények között is ügyel utasai mindennapi hőkomfortjára. Ennek szellemében az alábbi megoldásokat kínálja:

  • Fűthető szélvédő és kormány, elsőként a Citroën kínálatában,
  • Első ülésfűtés,
  • Kétzónás automata légkondicionáló, amelyet a műszerfali gombokkal és az érintőképernyőn keresztül egyaránt vezérelhetünk,
  • Szellőzőnyílások a középkonzolon a hátsó utasok számára.
  • 20 LEGÚJABB GENERÁCIÓS VEZETÉSTÁMOGATÓ RENDSZER

Az új C4 nem kevesebb, mint 20 legújabb generációs vezetéstámogató rendszert kínál, azaz annyit, mint a C5 Aircross SUV, a Citroën zászlóshajója a vezetést segítő rendszerek területén. Az új C4 és az új ë-C4 100% ëlectric öles léptekkel halad az önvezető autózás felé!

  • A vezetés biztonságát javító rendszerek: úton az önvezető autózás felé
  • Éjszaka is működő automata vészfékező rendszer : Ez az ütközések elkerülésére szolgáló vészfékező rendszer nappal és éjjel egyaránt érzékeli a közelben található fix és mozgó akadályokat, gyalogosokat, kerékpárosokat, járműveket, és szükség esetén automatikusan lefékezi az autót.
  • Ütközésveszély-jelző és ütközés utáni vészfék: A rendszer 30 km/h sebesség felett aktiválódik, és akkor figyelmezteti a vezetőt, ha fennáll annak a veszélye, hogy ütközni fog az előtte haladó járművel. Mindez közvetlenül az automatikus vészfékezés előtt történik, míg maga a vészfék már az esetleges ütközés után lép működésbe, és megállítja az autót, elkerülendő a további ütközéseket.
  • Holttérfigyelő rendszer: A rendszer a külső visszapillantó tükörben felvillanó jelzéssel figyelmeztet arra, hogy egy másik jármű halad autónk holtterében.
  • Véletlen sávelhagyást korrigáló rendszer: Abban az esetben, ha indexelés nélkül lépjük át a szaggatott vagy folyamatos sávjelző vonalat, a rendszer visszakormányozza az autót a sávjába. A vezető megakadályozhatja a visszakormányzást azzal, hogy erőteljesen irányban tartja a kormányt.
  • Adaptív tempomat Stop & Go funkcióval: Figyeli az előttünk haladó autót, és a gáz- és a fékpedál irányításával tartja a vezető által beállított biztonságos távolságot. Ha szükséges, a rendszer kezeli a fék- és a gázpedált is, akár teljesen megállítja, majd újraindítja az autót anélkül, hogy a vezetőnek bármit is tennie kellene. 
  • Highway Driver Assist : A második generációs, félig önvezető autózást lehetővé tevő rendszer a Stop & Go funkcióval ellátott adaptív tempomatot és a véletlen sávelhagyást korrigáló rendszert  kombinálja, azaz vezérli az autó sebességét és iránytartását is. A vezető így részlegesen átadhatja a kormányzást, egyedül arra kell figyelnie, hogy a törvényi szabályozást betartva kezét a kormánykeréken tartsa és figyelje az utat. A rendszerek bármikor kiiktathatók, a kormányzás visszavehető.
  • Coffee Break Alert : Kétórányi folyamatos, legalább 70 km/h sebességű utazás után a rendszer jelzi a vezetőnek, hogy ideje pihenőt tartani.
  • Éberségfigyelő: A rendszer azt figyeli, hogy az autó haladási pályája mennyire tér el az útburkolati jelekhez képest, és a vezető figyelmének lankadása esetén jelez.
  • Táblafelismerő rendszer sebességajánlással: A rendszer felismeri a sebességkorlátozó közlekedési táblákat (továbbá néhány egyéb fontos táblát is, például a STOP táblát és az egyirányú út jelzését), és kijelzi az aktuális korlátozást, a vezető pedig egy mozdulattal beállíthatja a felajánlott sebességértéket a tempomaton.
  • Adaptív fényszóró: A rendszer figyeli a környező forgalmat, és ha a közelben autót érzékel, automatikusan átkapcsol országúti fényről tompított fényszóróra és fordítva.
  • Az utazás kényelmét és biztonságát növelő rendszerek
  • Kulcs nélküli nyitás-zárás indítás: Az autó kinyitásához, bezárásához és indításához elég, ha magunknál tartjuk az elektronikus kulcsot. 
  • Head-Up Display: A vezetéssel kapcsolatos alapvető információk (sebesség, navigációs rendszer jelzései) színesben jelennek meg a vezető látóterében elhelyezett kijelzőn, ami lehetővé teszi, hogy teljes egészében az útra koncentráljon.
  • Elektronikus rögzítőfék: Az autó leállításakor automatikusan bekapcsol, majd elinduláskor szintén automatikusan kienged. A középkonzolon elhelyezett gombbal a vezető bármikor bekapcsolhatja vagy kikapcsolhatja a kéziféket.
  • Parkolóradar: Az első és a hátsó lökhárítóba épített érzékelők által közvetített adatok alapján parkolási manőver során jelzi az autó közelében lévő akadályokat.
  • Tolatókamera Top Rear Vision funkcióval: Hátramenetbe kapcsolva a kamera képe megjelenik a központi kijelzőn. A manőverezést az egyes akadályok közelségétől függően változó színes jelzések segítik, míg az autó mögötti tér 180°-os szögben, felülnézetben látszik. 
  • Vision 360: Hátramenetbe kapcsolva automatikusan aktiválódik, de a vezető is bármikor bekapcsolhatja a kijelzőt, amelyen az autó teljes környezete 360°-os szögben felülnézetben látszik, és a lassú mozgással egyidejűleg folyamatosan frissül.
  • Park Assist : Az aktív parkolássegítő rendszer járdával párhuzamos parkolásnál befelé és kifelé, merőleges parkolásnál pedig befelé nyújt segítséget. A vezető utasítását követően a rendszer felismeri a megfelelő parkolóhelyet és be-, illetve kikormányozza az autót. A vezetőnek csak a gáz- és a fékpedált kell kezelnie. 
  • Visszagurulás-gátló: A berendezés megakadályozza, hogy a jármű emelkedőn elindulva, a fékpedál felengedése után véletlenül visszaguruljon, úgy, hogy 3%-nál meredekebb emelkedőn, a fékpedál felengedésekor 2 másodpercre egyhelyben rögzíti a járművet. 
  • Statikus kanyarfényszóró: A ködfényszóró a kormány mozgásától függően működésbe lép, így a fényszórót kiegészítve kanyarban és kereszteződésben akár 75°-os szögben is képes bevilágítani a látóteret. 
  • Vontatmánystabilizáló rendszer: Az eredeti vonóhoroggal gyártott modelleken elérhető stabilizátor érzékeli az autóhoz elektromos kábellel csatlakoztatott vontatmányt, és ha a vontatott jármű/utánfutó kileng, akkor az első tengely kerekeire egyenként, felváltva adagolt fékhatás segítségével stabilizálja a járművek pozícióját. Ha a billegés továbbra is jelentős, a rendszer csökkenti a motor nyomatékát és mind a négy kereket lefékezi, hogy az autó mihamarabb elhagyja a kritikus sebességtartományt. (Csak benzines vagy dízelváltozatokon elérhető.)
  • 6 TECHNOLÓGIA, AMELLYEL AZ UTAS ÉS AZ AUTÓ FOLYAMATOSAN KAPCSOLATBAN MARAD A DIGITÁLIS VILÁGGAL

Digitális szolgáltatások egész sora gondoskodik arról, hogy az utazás egyszerű, nyugodt, kényelmes és zökkenőmentes legyen. A szolgáltatások – melyek természetesen magukban foglalják az új ë-C4 100% ëlectric világához kötődő ökoszisztémát is – végtelenül egyszerűvé, derűssé teszik az autó használatát azzal, hogy folyamatos összeköttetést biztosítanak a digitális világ és az autó között.

  • 10 hüvelykes érintőképernyőn, amelyet elég éppen csak ujjheggyel érinteni, tudjuk az autó beállításait módosítani, a multimédiás rendszert, a telefont, a klímaberendezést és a navigációt kezelni. Az egész rendszer hangvezérléssel is működtethető. (csak idegen nyelven)
  • vezeték nélküli telefontöltővel a Qi szabvány szerinti készülékeket tölthetjük, mégpedig egy erre a célra kialakított, mágneses indukciós elven működő felületen, a középkonzolon. 
  • ConnectedCAM Citroën® a belső visszapillantó tükörbe épített full HD kamera segítségével fényképeken és rövid videókon rögzíti az autó előtti történéseket, majd a 16 GB kapacitású memóriakártyán rögzíti azokat. Wi-fin keresztül a felvételek okostelefonra menthetők, így elküldhetjük őket emailben, de akár a közösségi hálózatokon is közzétehetjük őket. Baleset esetén a rendszer automatikusan felvételt készít, így nemcsak játékos és szórakoztató, hanem biztonsági funkciója is van. A rendszer  az új C3-ban és a C5 Aircross SUV-ban is elérhető.
  • A Connect Assist Box folyamatosan elérhető, helymeghatározással működő, előfizetést nem igénylő, ingyenes segélyhívó szolgáltatása automatikusan és a segélyhívó gombok megnyomására is a megfelelő segítő szolgálatot küldi a helyszínre. A szolgáltatás segítségével a távolból is „szemmel tarthatjuk” az autót a My Citroën alkalmazáson keresztül (töltés időzítése, utastéri hőmérséklet beprogramozása, töltöttség és hatótáv ellenőrzése, üzemanyagszint és kilométeróra ellenőrzése, az autó pontos hollétének meghatározása).
  • A Connect Nav a legújabb generációs TomTom Traffic 3D navigációs rendszerrel működik, amely valós idejű közlekedési információkat szolgáltat, jelzi a közelben lévő benzinkutakat és az üzemanyagárakat, a parkolókat, az időjárási adatokat és a közeli látványosságokat. A felhasználók minden bizonnyal örömmel vesznek majd olyan szolgáltatásokat is, mint a veszélyzónára való figyelmeztetés.
  • A Connect Play, a Mirror Screen funkció segítségével összeköti a vele kompatibilis Android Auto, illetve Apple CarPlay alkalmazásokat az autóval, így a telefon kijelzőjét teljes biztonságban, az érintőképernyőn figyelhetjük és vezérelhetjük. Az új C4-ben 3 USB-csatlakozó található, így egyszerre többen is tölthetik készüléküket. Két csatlakozót találunk a középkonzol alsó részén (egy Type-A és egy Type-C szabványút), egy Type-A szabványút pedig a középkonzol mögött a hátsó utasoknak.

A KOMPAKT MODELLEK TÖRTÉNELMI ÖRÖKSÉGE

  • KOMFORT ÉS KARAKTER, IMMÁR 100 ÉVE

Az új C4 és az új ë-C4 100% ëlectric a Citroën hosszú és gazdag tapasztalatából született, melyet a kompaktok szegmensében 92 év alatt mintegy 12.500.000 eladott autó jelez: a sor a legelső C4-gyel kezdődött 1928-ban, majd jött az Ami 6 és az Ami 8, a GS és a GSA, a BX, a ZX, a Xsara, a C4 (2004-ben és 2010-ben), végül a C4 Cactus. Mind-mind olyan modell, amely örök nyomot hagyott az autózás történelmében, mivel olyan ügyfelek igényeit elégítették ki, akik a „kör négyszögesítését” keresik az autókban: legyen kiemelkedően kényelmes, de egyúttal viselkedjen feszesen az úton, legyen kívül kompakt, belül viszont tágas, legyen egyszerre elegáns és robusztus. Az új C4 és az  új ë-C4 – 100% ëlectric, a Citroën kompakt autóinak 10. generációja, újra divatba hozza azokat az elemeket, amelyek a Citroën savát-borsát adják: André Citroën teremtő szellemét a legelső C4-ben, az Ami 6 és az Ami 8 merész dizájnját, a GS és a GSA legendás kényelmét, a BX úttörő modernitását, a ZX kifogástalan úttartását, a Xsara tágasságát, a 2004-es és a 2010-es C4 technológiai újításait és sokoldalúságát és a C4 Cactus határozott karakterét.