A Hot Wheels limitált szériája, az Elite 64 keretében jelent meg az a különleges kidolgozású Toyota Tacoma, amely nem csak a modellgyűjtők szívét dobogtatja meg.
A Mattel játékgyártó kötelékébe tartozó Hot Wheels 2023-ban indította útjára limitált Elite 64-sorozatát. A névben a szám értelemszerűen a léptékre (1/64) utal, míg elitté a kidolgozás minősége teszi az egyébként korlátozott példányszámban, prémiumáron kínált, rendszerint nyitható, mozgatható, levehető komponensekkel szerelt maketteket. Ennek a kifejezetten gyűjtőknek szánt, ezért lassú ütemben gyarapodó szériának a legújabb darabja egy különleges kivitelű Toyota Tacoma – nem csak azért különleges, mert ez az Elite 64-sorozat első Mod Shop-modellje (részletesebben ld. lent), hanem azért is, mert egy konkrét autóról mintázták.
A Hot Wheels tervezője, Kevin Geraldez saját 2017-es Toyota Tacomáját zsugorította össze nyolc és fél centiméteres méretre. A duplafülkés, rövid platós pickupot (teljes hossz: 5392 mm, tengelytáv: 3571 mm) Kevin az évek során gondosan összeválogatott gyári kiegészítőkkel szerelte fel. Került rá mentődeszka, platófedél, dupla csomagtartó keret, tetősátor, pótkerék és marmonkanna a hátfalon, új lökhárítók, és persze egy sznorkel, hogy a 3,5 literes, 282 lóerős V6-os benzinmotor akkor se szívjon be vizet, ha épp egy gázlón kel át a pickup. A módosítások sorát speciális Eibach rugóstagokkal szerelt, emelt futómű, valamint ballonos terepabroncsok zárták.
Mint az ilyen átépítések többsége, ez is folyamatosan fejlődött és változott a 2017 óta eltelt évek során. A Hot Wheels ezért úgy döntött, nem építi készre a Tacomát: ehelyett az összes tartozékot felszerelhető kiegészítőként mellékelték a csomaghoz, így a gyűjtő maga döntheti el, hogy milyen kivitelben szeretne gyönyörködni a robusztus építésű Toyotában – pont ez a Mod Shop-széria lényege.
Ez a Mod Shop-kivitel persze a vételárat is feltornázta: míg a korábbi Elite 64 modellek egységesen 20 dollárba (7400 Ft) kerültek a cég webáruházában, a Toyota Tacoma az első, amiért harmincat kértek el. Ez sem akadályozta meg azonban a gyűjtőket abban, hogy néhány nap alatt felvásárolják a teljes készletet. Az eBayen persze törvényszerűen azonnal megjelentek a bontatlan csomagolású Toyoták, az eddig lezárt árveréseken pedig akár 80 dollárig is elment a licit, annyira nagy a kereslet a moduláris Tacoma-makett iránt.
A 2017-es Tacoma egyébként nem az első, és nem is az utolsó Toyota volt a Hot Wheels Elite 64-szériában. A sorozat indításakor a második modell egy fehér színű Toyota Chaser JZX100 volt 1996-ból, amelyet speciális, egyedi karosszériával szereltek: habár mozgatható alkatrésze nem volt, merev tengelyek helyett minden kereke független felfüggesztést kapott, hogy ezzel is jelezzék a valós életben rendszerint driftautónak átépített szedán sportosságát. A JZX100 széria egyébként a hatodik generációs Chaser szedán 2,5 literes, soros hathengeres, 24 szelepes turbómotorral szerelt változatára utal, amely 280 lóerővel mozgatta az 1,4 tonnás autót. Még az idei évben érkezik majd egy Toyota Hilux – ám nem akármilyen Hilux, hanem annak a versenyautónak a másolata, amellyel a Toyota 1989-ben konstruktőri és egyéni bajnoki címet szerzett abban a Stadium Racing versenysorozatban, amely nevéhez méltóan zárt sportcsarnokokban kialakított offroad körpályákon zajlott.