Site icon AutóAddikt

Már itthon is rendelhető az új, hátsókerékhajtást kapott Alfa Romeo Giulia

Az Alfa Romeo Giulia modellcsalád három felszereltségi szintből (Giulia, Super és Quadrifoglio), valamint hatféle hajtáslánc-kombinációból áll: 2.2 literes dízelmotor 136, 150 vagy 180 lóerős teljesítménnyel, hatfokozatú kézi kapcsolású vagy nyolcfokozatú automata sebességváltóval; valamint egy 510 lóerős, 2.9 literes V6 Biturbo benzinmotor hatfokozatú kézi sebességváltóval.

Az új Giulia hátsókerékhajtást kapott: a legendás Alfa Romeo hamisítatlan hagyományai előtt tisztelgő megoldás kiemelkedő menetdinamikai képességeket, valamint élvezetes vezethetőséget kínál.

A Giulia további különlegességei között említhetjük a két tengely közötti, kiemelkedően kedvező tömegelosztást, az exkluzív AlfaLink technológiát alkalmazó, kifinomult felfüggesztést, valamint a piac legközvetlenebb kormányművét. Emellett az új Alfa Romeo modell a kiemelkedő motorteljesítmény és az ultra csekély tömegű anyagok (pl. szénszálas anyagok, alumínium, alumínium kompozitok és műanyag) bőséges alkalmazása révén a legkiválóbb tömeg/teljesítmény aránnyal (Quadrifoglio kivitelben kevesebb mint 3) büszkélkedhet.

Az Alfa Romeo hagyományaihoz híven az új Giulia egyedülálló műszaki megoldásokkal büszkélkedhet. Az átlagosnál kifinomultabb jellemzők között említést érdemel a féktávolságot jelentősen lerövidítő – fékút 100 km/óráról 38,5 méter a Giulia, és 32 méter a Quadrifoglio kivitel esetében – integrált fékrendszer (IBS), valamint a kivételes komfortot biztosító aktív felfüggesztés. A Quadrifoglio kivitel kiváltsága a nyomatékvektor szabályozási rendszer, amely kivételes hatékonysággal osztja meg a hajtóerőt a két hátsó kerék között, míg az aktív első légterelő nagy sebességnél aktívan szabályozza a leszorítóerőt.

Ami a dizájnt illeti, az új Giulia jellegzetesen olasz formaterve érzékletesen jelenik meg a műszaki alapok által meghatározott remek arányérzékben, a kifinomult egyszerűségben, valamint a kívül és belül egyaránt érvényesülő, kiváló minőségű kidolgozásban. Az új Giulia külső kialakítása szoborszerű; egy ugrani készülő nagymacskára emlékeztet. A letisztult, lényegre szorítkozó belső kialakítás minden elemével a vezetőt szolgálja, és tökéletesen illeszkedik köré

Ultramodern, innovatív erőforrások

Az ultramodern, innovatív erőforrások ugyancsak az Alfa Romeo elmaradhatatlan jellegzetességei közé tartoznak. Ezen okból kifolyólag az új Giulia bevezetésekor a Quadrifoglio verzió 2,9 literes V6 BiTurbo motorján kívül egy vadonatúj  motorgenerációt kínál a vásárlóknak: a rendelkezésre álló két benzines és három dízelmotor a cégcsoport motorfejlesztési technológiájának élvonalát testesíti meg; ezek egytől egyik kategóriájuk élvonalába tartoznak a teljesítmény tekintetében éppúgy, mint az üzemanyag-fogyasztás terén.  A modellcsalád összes tagja Olaszországban, Termoliban (benzinmotorok), illetve Pratola Serrában (dízelmotorok) készül, a legtöbb gyártási fázisban az Alfa Romeo erőforrásai számára fenntartott, exkluzív, élvonalbeli folyamatokat és eljárásokat alkalmaznak, összhangban  a márka műszaki kiválóságával és filozófiájával.

2.2 JTDm dízelmotor

Ezt a vadonatúj erőforrást, amely az Alfa Romeo történetében legelőször teljes egészében alumíniumból készült, kifejezetten az új Alfa Romeo Giulia modellhez tervezték. A soros négyhengeres erőforrás a legújabb generációs MultiJet II IRS (Injection Rate Shaping) üzemanyag-befecskendező rendszert alkalmazza. A befecskendező  rendszer üzemi nyomása 2000 bar. Az elektromos működtetővel szerelt, változó geometriájú turbófeltöltő  minimális késedelmet eredményez, ugyanakkor a rendszer hatásfokát is javítja. A kiegyensúlyozó tengely a vezetési élmény és az üzemi komfort optimális egyensúlyát kínálja.

A motor háromféle kivitelben érhető el. A 180 lóerős verzió 3750/percnél adja le legnagyobb teljesítményét (maximális forgatónyomaték 450 Nm 1750/percnél), 150 lóerős változat csúcsteljesítménye 4000/percnél jelentkezik, a legnagyobb forgatónyomaték 380 Nm 1500/perc fordulatszámon, míg a 136 lóerős változat csúcsteljesítménye 4250/percnél jelentkezik, a legnagyobb forgatónyomaték 380 Nm 1500/perc fordulatszámon. Mindhárom változat elérhető a hatfokozatú kézi-,  vagy az új nyolcfokozatú automata sebességváltóval.

510 lóerős, 2.9 literes V6 BiTurbo benzinmotor

A kizárólag a Quadrifoglio kivitelben elérhető motor műszaki jellemzői és menetteljesítményei szempontjából egyaránt egyedülálló erőforrás, amely új etalont hoz létre a márka számára. A Ferrari technológiái és műszaki képességei által ihletett V6 BiTurbo benzinmotor teljes egészében alumíniumból készült (hozzájárulva a tömegcsökkentéshez, különös tekintettel az első tengely terhelésére). A motor teljesítménye 510 lóerő, forgatónyomatéka meghaladja a 600 Nm-t, ami lélegzetelállító menetteljesítményeket tesz lehetővé: a végsebesség 307 km/óra, az autó álló helyzetből mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. Miközben a motorteljesítmény és a forgatónyomaték értéke kiemelkedő, az 510 lóerős 2.9 V6 BiTurbo benzinmotor a károsanyag-kibocsátás terén is kategóriája legkiválóbb tagja (198 g/km CO2-kibocsátás hatfokozatú kézi sebességváltóval), ráadásul meglepően takarékos is, köszönhetően az elektronikusan szabályozott hengerlekapcsolásos rendszernek.

Különleges, exkluzív műszaki megoldások

Az Alfa Romeo legszebb műszaki hagyományaival összhangban az elektronika soha nem uralhatja, csupán támogathatja a vezetés élményét, amely önmagában magával ragadó, köszönhetően a tökéletesen hangolt futóműnek. Ez az új Giuliára is érvényes: az autó szerkezetét tekintve egyedülálló és izgalmas, ugyanakkor nem nélkülözi a kifinomult biztonsági rendszereket, amelyeket felszereltségi szinttől függően alapkivitelben vagy külön megrendelésre biztosít.

Alfa nyomatékvektor-szabályozás (kizárólag a Giulia Quadrifoglio modellen)

A hátsó differenciálműbe integrált dupla kuplungot alkalmazó nyomatékvektor-szabályozó rendszer lehetővé teszi a két hátsó kerékre jutó forgatónyomaték oldalankénti, egymástól független szabályozását. Ezáltal rossz tapadási viszonyok mellett is javult az erő átvitele az aszfaltra. Az autó így biztonságosan és élvezetesen vezethető, anélkül, hogy zavaróan közbeavatkoznának a menetdinamikai szabályozó rendszerek.

Integrált fékrendszer (IBS)

Az új Alfa Romeo modell a világon elsőként alkalmazza azt az innovatív elektromechanikus fékrendszert, amely a stabilitásvezérlést a hagyományos szervofék teljesítményével kombinálja. A megoldás nem csupán az igen fontos tömegoptimalizáció és a kisebb pedálrezgés miatt fontos, de a késlekedés nélküli fékhatás, valamint az ebből adódó, rekord kedvező fékutak miatt is: az autó 38,5 méter alatt képes megállni 100 km/óráról, míg a Giulia Quadrifoglio a maga karbon-kerámia fékjeivel 32 méteren teljesíti ezt a feladatot.

Ütközésmegelőző rendszer (FCW) és autonóm vészfékrendszer (AEB) gyalogosfelismeréssel

Az ütközésmegelőző rendszer (FCW) alapfelszerelés az autó minden kivitelében; a radaros érzékelő és az első szélvédőbe beépített kamera segítségével működő rendszer észleli, ha akadály vagy jármű kerül a Giulia tervezett nyomvonalára, és figyelmezteti a vezetőt a várható ütközésre. Amennyiben a vezető nem reagál, az autonóm vészfékrendszer (AEB) önállóan fékezve segít elkerülni az ütközést vagy enyhíteni annak következményeit. Ezen túlmenően a radar és a kamera jeleit megfelelően értelmező gyalogosfelismerő funkció révén az AEB rendszer akár 65 km/óra sebességig képes megállítani az autót.

Alfa aktív első légterelő (kizárólag a Giulia Quadrifoglio modellen)

A kiváló közegellenállási együttható (0,32 Cw), az ívmenetben jelentkező, tökéletesen kiegyensúlyozott erőhatások, illetve leszorítóerő mellett a Quadrifoglio modell aktív első légterelővel is rendelkezik, amely a leszorítóerőt aktívan szabályozva még nagy sebességnél is fokozott teljesítményt és jobb tapadást eredményez.

Alfa DNA és Alfa DNA Pro (kizárólag a Giulia Quadrifoglio modellen)

Az új Giulia a jármű menetdinamikai jellemzőit a vezető igényei szerint módosító, vadonatúj Alfa DNS rendszert kapott. A lehetőségek sorában megtalálható a dinamikus, a normál, a fejlett takarékos (az Alfa Romeo történetében először alkalmazott, környezettudatos beállítás), valamint a verseny beállítás (kizárólag a Giulia Quadrifoglio modellen).

Alfa™ Chassis Domain Control (CDC) futómű-szabályozás (kizárólag a Giulia Quadrifoglio modellen)

A Magneti Marellivel közösen kifejlesztett Alfa™ Chassis Domain Control (CDC) futómű-szabályozási technológia az autó agyaként koordinálja az összes fedélzeti elektronikus rendszer működését. A rendszer a különböző funkciók – így a megújult Alfa DNA Pro üzemmódválasztó, az Alfa™ nyomatékvektor-szabályozási rendszer, az Alfa aktív első splitter, az aktív felüggesztés, és az ESC menetstabilizáló elektronika – összehangolt vezérlése révén személyre szabottan optimalizálja a teljesítményt és a vezetési élményt.  A CDC valós időben szabályozza a menetdinamikai jellemzőket, a gyorsulási és perdületi adatok függvényében hangolva be az Alfa DNA Pro üzemmód paramétereit. A kritikus helyzetek megelőzése, illetve szabályozása érdekében a rendszer már megelőző jelleggel tájékoztatja az érintett vezérlő egységeket: a futóművet, a hajtásláncot, a felfüggesztést, a fékrendszert, a kormányművet, a kormányszervót, és (ívmenetben) a differenciálművet.

Egyedi felfüggesztés

Elöl újonnan kifejlesztett, kettős lengőkaros felfüggesztést alkalmaztunk, félig virtuális kormányzási tengellyel, amely optimálisan szűri ki az útegyenetlenségeket, és gyors, pontos kormányozhatóságot biztosít. A kizárólag az Alfa Romeo által alkalmazott megoldás ívmenetben is változatlan utánfutást biztosít, és mivel a sebességtől és menetkörülményektől függetlenül, folyamatosan optimális érintkezést biztosít az útfelület és az abroncs között, igen nagyfokú oldalirányú gyorsulást tesz lehetővé.  így a piaci szegmens legközvetlenebb (11,8) kormányáttételével rendelkező Alfa Romeo Giulia természetesen és ösztönösen vezethető. A hátsó felfüggesztésnél a maximális menetteljesítményeket, vezetési élményt és komfortot biztosító, Alfa Romeo által szabadalmaztatott multilink szerkezet mellett döntöttünk.

8.8 colos Connect 3D Nav

Az új Giulia új generációs, a Magneti Marellivel közösen kifejlesztett 8,8 colos Connect 3D Nav rendszere kifinomult funkciók és jellemzők sorát kínálja, beleértve az új generációs HMI kezelőfelületet. A rendszert egy forgótárcsa, illetve a műszerfalba integrált nagyfelbontású, 8,8 colos képernyő segítségével lehet vezérelni. Ezen felül az ‘optikai csatolás’ technológiának köszönhetően a kijelző kiemelkedő színvonalú megjelenítést és leolvashatóságot biztosít.

A 8,8 colos Connect 3D Nav fejlett hangfelismerő funkciója tökéletes kapcsolódást biztosít minden hordozható berendezéssel (mobiltelefonokkal, okostelefonokkal, Apple iOS vagy Android operációs rendszerű táblaszámítógépekkel). Az új Giulia új generációs infotainment rendszere nem csupán a DAB digitális rádióvevő és a digitális Hi-Fi audiorendszer kezelésére alkalmas, de a Bluetooth technológia segítségével mobiltelefon-kihangosításra, illetve USB adathordozón vagy okostelefonon tárolt zenei tartalmak lejátszására is képes. Végezetül a rendszer nagyfelbontású, háromdimenziós térképek segítségével navigációs funkcionalitást is kínál. Villámgyors útvonalszámításra képes, emellett helymeghatározási technológiájának köszönhetően akár akkor is használható, ha nincs elérhető GPS jel. A berendezés a menetadatokat is megjeleníti, a vezetési stílustól kezdve az Alfa DNA/ Alfa DNA Pro programválasztón beállított üzemmódig.

HMI kezelőfelület (Human-machine interface)

Az új modell utastere minőség, biztonság, felszereltség és kényelem szempontjából a legmagasabb szintet képviseli, miközben megvalósítja az Alfa Romeo jellegzetességét: a vezetőközpontú kialakítást.

Egyáltalán nem véletlen, hogy az összes elsődleges funkció kezelőszerve – beleértve a motorindító gombot is – a kormánykeréken kapott helyet. A HMI interfész két egyszerű, felhasználóbarát tekerőgombból áll, amelyekkel az Alfa DNS funkciók, illetve az infotainment rendszer beállításai módosíthatók.

Műszerfal

A felszereltségi szinttől függően 3,5 vagy 7 colos színes kijelzővel felszerelt műszeregység teljes körű tájékoztatást biztosít a vezetőnek. A négy képernyőn elrendezett tartalom a vezető által aktuálisan választott DNS üzemmódtól függően változik, és akár az oldalgyorsulást, az üzemanyag-fogyasztást, vagy a sebességváltás esedékességét is megjeleníti.

Első és hátsó lámpatestek: a kimagasló stílus és technológia találkozása

A Magneti Marelli által, az Alfa Romeóval együttműködésben kifejlesztett első és hátsó lámpatestek még erőteljesebbé teszik az új Giulia stílusos és ergonomikus formatervét, és már messziről azonosítják a modellt. A hátsó LED-es lámpatest egyedülálló módon hangsúlyozza ki a az autó farát, ráadásul fékezéskor gyorsabban aktiválódik a féklámpa, mint a hagyományos izzóval szerelt lámpatestek, így biztonságosabbá is teszik az autót.

A hasonlóképpen divatos és ergonomikus fényszóró háromféle kivitelben kérhetők. A hagyományos izzók helyett 25 vagy 35 watt teljesítményű, ultramodern Xenon fényforrások is rendelhetők. Az optimális fényeloszlású, nagy fényerejű lámpatest színhőmérséklete (4500°K) egyszerre javítja az éjszakai látási viszonyokat (a 35 wattos modul esetében a halogén lámpatestekhez képest 200 százalékkal) és az energiafogyasztást. Emellett a modern világítástechnológia a biztonságot is fokozza, hiszen a vezető legalább egy másodperccel korábban észlelheti az akadályokat az úton – 50 km/óra sebességnél ez 28 méterrel rövidebb fékutat jelent!

A 35W Xenon fényszóró kanyarkövető technológiát (AFS) alkalmazva kanyarodás közben módosítja a fénycsóva irányát, és ezzel még tovább javítja a látási viszonyokat.

Végezetül a nappali világítás, a statikus kanyarvilágítás, az oldalsó helyzetjelzők és az irányjelzők egyaránt LED-es technológiát alkalmaznak, ami csökkenti az energiafogyasztást és nagyobb teljesítményt eredményez.

Vezetőtámogató rendszerek

Az új Giulia a ma elérhető legmagasabb színvonalú vezetőtámogató rendszereket vonultatja fel. Már az is megnyugtatóan hangzik, ha sorra vesszük az autó különböző pontjain található érzékelőket. Ott van például az ütközésmegelőző (Forward Collision Warning, FCW) rendszer, amely észleli, ha a Giulia túlságosan gyorsan közelít egy másik járműhöz vagy az útjában álló akadályhoz, és figyelmezteti a vezetőt, hogy az elkerülhesse az ütközést, vagy mérsékelhesse annak következményeit. Ezen túlmenően a gyalogosvédelmi funkcióval kiegészített autonóm vészfékrendszer (Autonomous Emergency Braking, AEB) az autó előtti területet felügyelve képes elkerülni az autó útvonalába lépő gyalogosok elgázolását. Az új Giulia emellett opcióként távolságtartó adaptív tempomatot is kínál, amely mérsékli a jármű beállított sebességét, amint megközelítünk egy előttünk haladó gépkocsit, vagy besorol elénk egy jármű. A rendszer automatikusan újra felveszi az előre beállított sebességet, amint az elöl haladó jármű kitér, vagy gyorsít. Végezetül a vezetőtámogató rendszerek csomagja nem volna teljes anélkül a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer nélkül, amely képes felismerni a nem szándékos sávváltásokat, vagy az opciós holttérfigyelő rendszer nélkül, amely sávváltások és előzés során segíti a vezetőt, illetve tájékoztatja, ha a holtterében haladó gépkocsi megpróbálja megelőzni őt.

Tökéletes tömegelosztás, a kategória legjobb tömeg/teljesítmény aránya

Az új Giulia tervezése során az egyik elsődleges célkitűzés a felülmúlhatatlan vezetési élmény biztosítása volt. Ennek legfontosabb meghatározó elemei a két tengely közötti tökéletes tömegelosztás, valamint a kimagasló tömeg / teljesítmény arány.

Az optimális tengelyterhelés behangolásához a tömegek és anyagok találékony alkalmazására volt szükség: a mérnökök úgy módosították a komponensek elrendezését, hogy a nehezebb alkatrészeket a tömegközépponthoz lehető legközelebb tudják elhelyezni.

Az optimális tömeg / teljesítmény arány elérése érdekében ultra kis tömegű anyagokat alkalmaztak. Szénszálas kompozit anyagból készült a hajtótengely, míg a motor, a felfüggesztés, a fékek, az ajtók a kerékdobok vagy a motorházfedél gyártásához alumíniumot használtak fel. Az ultrakönnyű anyagok alkalmazásának köszönhetően az autó menetkész tömege mindössze 1374 kg (a 180 lóerős 2.2 dízelmotoros kivitel esetében).

A tömegcsökkentés nem csorbította a jármű kiváló szerkezeti szilárdságát, ami szélsőséges igénybevétel mellett is tartós minőséget, fokozott zajkomfortot és kiemelkedő vezethetőséget garantál.

Az 510 lóerős 2.9 V6 BiTurbo benzinmotorral szerelt Quadrifoglio kivitel üres tömege 1524 kg, a modell tömeg/teljesítmény aránya 2,99 kg/LE. Ezen kivételes eredmények érdekében a mérnökök a tetőlemezt, a motorházfedelet, az első és hátsó légterelőt, valamint az oldalsó kötényeket egyaránt szénszálas anyagból készítették el. A Quadrifoglio kivitel tömege két, külön megrendelhető komponens alkalmazásával tovább csökkenthető: ezek a karbon-kerámia fékrendszer, valamint a szénszálas vázra épülő  Sparco ülések.

Modellkínálat

Magyarországon az új Giulia modellcsalád három felszereltségi szintből (Giulia, Super és Quadrifoglio), valamint hatféle hajtáslánc-kombinációból áll: 2,2 literes dízelmotor 136, 150 vagy 180 lóerős teljesítménnyel, hatfokozatú kézi kapcsolású vagy nyolcfokozatú automatikus sebességváltóval; valamint az 510 lóerős, 2,9 literes V6 Biturbo benzinmotor hatfokozatú kézi sebességváltóval.

Az új Giulia már belépő felszereltségi szinten igen gazdag alapfelszereléssel kényeztet. A szériatartozékok között említést érdemelnek az olyan új, hatékony aktív biztonsági rendszerek, mint az automatikus vészfék (AEB) és gyalogosfelismerő funkciókkal felszerelt, ütközésmegelőző rendszer (FCW) az integrált fékrendszer (IBS), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDW), valamint a sebességhatárolóval kiegészített sebességtartó automata. A felszereltségi szinten olyan dizájn és funkcionális tételekkel találkozhatunk még, mint a 16 colos könnyűfém keréktárcsa, a kétzónás klímaberendezés, az Alfa DNA rendszer, vagy a Connect 6,5 colos kijelzővel szerelt infotainment rendszer.

A Giulia felszereltségi szint teljes alapfelszerelését a Super kivitelen olyan exkluzív külső és belső részletek egészítik ki, mint a háromféle színben rendelhető szövet/bőr kárpitozás, az egyedi belső kivitelek, valamint a 17 colos könnyűfém keréktárcsák. A csúcskivitelű Quadrifoglio modellváltozat olyan funkcionális és formai többletet kínál az alapfelszereltségen túl, amely kihangsúlyozza a modell kifinomultságát és sportosságát: a bőr/ Alcantara kárpitozású sportülésektől a piros indítógombbal szerelt sport kormánykerékig; a szénszálas beltéri betétektől az ugyancsak karbon kivitelű külső aerodinamikai elemekig; nem is szólva az olyan kényelmi és biztonsági funkciókról, mint a holttérfigyelő rendszer (BSM), a tolatókamera, vagy a kanyarkövető 35W Xenon fényszórók. Mindezeken túl egyedi fejlesztésű műszaki rendszerek segítenek maximálisan kiaknázni a menetdinamikai adottságokat, az Alfa aktív első légterelőtől az egyedi fékrendszerig; a versenyállással és Alfa futóműszabályozó rendszerrel (CDC) kiegészített Alfa DNA Pro üzemmód-választó rendszertől az Alfa nyomatékvektor-szabályozási rendszerig.

Azok, akik szeretnék még gazdagabban felszerelni autójukat, háromféle csomag: Sport csomag, Vezetőtámogató csomag, és Business csomag között válogathatnak. A Sport csomag a Super felszereltségi szintet egészíti ki fokozott tapadású, sportos kormánykerékkel a műszerfalon, a középkonzolon és az ajtópaneleken elhelyezett alumínium betétekkel, valamint Bi-Xenon fényszóróval. A Vezetőtámogató csomag a Giulia és Super kiviteleken elérhető, és dinamikus segédvonalakkal felszerelt tolatókamerát, valamint BSM holttérfigyelő rendszert tartalmaz. A Business csomag a Giulia és Super kivitelek alapfelszerelését 6.5 colos Connect Nav rendszerrel teszi teljessé.

Exit mobile version