Főoldal Újdonságok Már rendelhető az új generációs Hyundai i30 ötajtós változata itthon is

Már rendelhető az új generációs Hyundai i30 ötajtós változata itthon is

Az európai vásárlók mindenekelőtt formatervük miatt választják a Hyundai gépkocsikat – áll a márka hazai képviseletének sajtóközleményében. Kiderül az is, hogy a vadonatúj i30 modellel lett megfrissítve a márka formanyelve, precíz, feszes vonalakkal, plasztikus kialakítású karosszériával teremtve időtálló, magabiztos megjelenést. Harmonikus arányaival, rövid első és hátsó túlnyúlásaival, hosszú motorházfedelével és elkeskenyedő tetővonalával sportos és stabil kiállású az autó.

Utasai kényelmét és ízlését letisztult, könnyen kiismerhető belső tere szolgálja. A műszerfal vízszintes elrendezése elegáns benyomást és remek térérzetet kelt. A választható felszereltségek között kiemelkedő a lebegő kialakítású 8” érintőképernyő, amely otthont ad a navigációs, média és kapcsolódási funkcióknak, menürendszere magyar nyelven is elérhető.

Új Hyundai i30 ötajtós modell árlistája és bemutatkozó katalógusa megtalálható a hivatalos Hyundai márkakereskedésekben.

Dinamikus, egyben takarékos vezetési élmény

A Hyundainál elsőként alkalmazott, új fejlesztésű 140 lóerős 1,4 T-GDI négyhengeres turbómotor mellett a modell kapható a háromhengeres, 120 lóerős 1,0 T-GDI turbómotorral, vagy a 100 lóerős, 1,4 literes négyhengeres benzinmotorral is. Az 1,6 literes, négyhengeres dízelmotor három teljesítményszinten: 95, 110 vagy 136 lóerős kivitelben választható, CO2-kibocsátása akár 89 g/km (célérték). A motorokhoz hatfokozatú kéziváltó (6MT) vagy a Hyundai takarékos, közvetlen hétfokozatú duplakuplungos sebességváltója (7DCT) csatlakozik.

Alapfelszereltség a biztonság és a kényelem

A vadonatúj i30 alapmodellje is gazdagon felszerelt. A 4 499 000 Ft kezdőáron kínált 100 lóerős (1,4l motor, manuális váltóval) „Life” modellekben is alapfelszereltségben adja a Hyundai a következő magas szintű aktív biztonsági elemeket:

Autonóm vészfékezőrendszer (FCWS és AEB)
Ez rendszer figyelmezteti a vezetőt a vészhelyzetekre, és önállóan működteti a fékrendszert. Először fény- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, majd a veszélyhelyzet státuszától függő mértékben szabályozza a fékteljesítményt, végül az ütközést megelőző pillanatokban teljes fékerővel lassít.

Vezetői Éberségfigyelő rendszer (DAA)

Ez a riasztórendszer a sofőr viselkedési, autóvezetési mintáit megfigyelve képes felismerni, ha figyelmetlen vagy fáradt a vezető, és ezzel megelőzni a potenciális balesetet. A rendszer a jármű számos paraméterét elemzi: a kormányszögtől és a kormányzási nyomatéktól kezdve a jármű sávon belül elfoglalt helyén át a menetidőig. Ezen felül a vezető saját maga szabályozhatja a rendszer érzékenységét.

Amennyiben a rendszer figyelemhiányra utaló viselkedési jeleket észlel, hangjelzéssel, valamint a műszerfalon megjelenő üzenettel figyelmezteti a vezetőt.

Automatikus világítás

A világításkapcsoló AUTO állásában a helyzetjelző világítás és a tompított fényszóró a környezet fényerősségétől függően önműködően kapcsol be és ki.

Aktív sávtartó rendszer (LKAS)

Ez a rendszer riaszt, ha 60 km/óra feletti sebességnél nem biztonságos manővert érzékel. Hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, még mielőtt az autó áthaladna a fehér, szürke vagy kék vonalon, illetve az útfelületből kiemelkedő sávhatároló jelzéseken. Hang- és fényjelzést követően a kormányzásba aktívan beleavatkozva visszaigazítja az autót a biztonságos irányba.

Sebességtartó és -korlátozó automatika

A gázpedál lenyomása nélkül kb. 30 km/h feletti sebességgel haladhat automatikusan. Beállíthatja a sebességhatárt, ha nem akar egy meghatározott sebesség fölött haladni. Ha az előzetesen beállított sebességhatárnál gyorsabban halad, a beállított sebességhatár villog, és a figyelmeztető hangjelzés szólal meg, amíg a gépkocsi sebessége a sebességhatár alá nem csökken.

Intelligens távolsági fényszóróasszisztens

Automatikus üzemmódban éjjeli sötétben észleli a szemből érkező, illetve előttünk, velünk azonos irányban haladó gépkocsikat, és tompított világításra vált át, ezzel megelőzve mások elvakítását. Amikor a rendszer nem észlel járművet, automatikusan visszakapcsolja a távolsági világítást, ezzel optimalizálva a látási viszonyokat.