Európában és Észak-Amerikában egyaránt kategóriája messze legkeresettebb tagja a RAV4. A Toyota szabadidőmodelljének új generációja pontosan két hét múlva mutatkozik be.
Március 28-án leplezi le a RAV4 ötödik generációját a Toyota. A kompakt crossoverek műfajának megteremtőjeként számon tartott modell következő kiadásáról egyelőre semmit nem árult el a gyártó, viszont a mellékelt, hivatalos fotóról sok minden leolvasható.
Például az, hogy a márka új dizájnjával összhangban kecsesebb, lendületesebb megjelenésű autó gördül majd a színpadra. A gömbölyített belépő élű motorházfedél organikus formavilágot sejtet, eltávolodva a mostani, geometrikus dizájntól, a profilt a jelenleginél jóval erőteljesebben döntött hátsó szélvédő és a tetővonal folytatásaként kialakított, hangsúlyos légterelő teszi sportosabbá.
A hátsó rész megőrizni látszik függőleges, szögletes kialakítását, peremén a lámpatestekkel; ugyanakkor a tetővonal kevésbé csapottan fut hátra, ami jótékony hatással lesz a hátsó fejtérre, a tetősíneket a legújabb divat szerinti aerodinamikus, integrált sínek váltják fel. A fényképen látható példányt alacsony profilú abroncsokkal szerelték fel, ami a változatlanul tekintélyes szabad hasmagassággal (az aktuális hibrid kivitel esetében 178 milliméter) együtt fiatalos, tettvágytól fűtött megjelenést kölcsönöz az autónak.
Aligha lesz tehát annyira radikális, formabontó a RAV4, mint kistestvére, a C-HR, ugyanakkor Akio Toyoda cégelnök szellemiségével összhangban a jelenleginél érzelmesebb, kevésbé tárgyilagos személyiségre számíthatunk. Leginkább az új Auris adhat támpontot ahhoz, hogy elképzeljük a RAV4 ívekből és blokkokból építkező, határozott fizimiskáját.
Nem kell különösebb jóstehetség ahhoz, hogy tudjuk: az új RAV4 nemigen épülhet más padlólemezre, mint a TNGA ultra-moduláris platformra, amely a középkategóriás Camrytől a negyedik generációs Priuson át az imént említett új Aurisig számtalan Toyota és Lexus modellnek ad sziklaszilárd alapokat. Az új padlólemez mélyebb tömegközéppontot, pontosabb vezethetőséget, összeszedettebb viselkedést ígér.
A legnagyobb kérdés a hajtáslánc-kínálat. Az új RAV4 a Toyota ígéretével összhangban dízelmotor nélkül kell, hogy forgalomba kerüljön, és egészséges gondolat volna érvényesíteni nála azt a frissen bevezetett, kétlépcsős hibrid termékpolitikát, amelynek égisze alatt például az Auris 122 lóerős alap- és 180 lóerős sport-hibrid hajtáslánccal lépett színre a Genfi Autószalonon, kielégítve a vásárlók régi vágyát az erősebb teljesítmény hibridek iránt.
Persze a RAV4-nek nincs szüksége nagyteljesítményű hibridre, hiszen már most is egy 2.5 literes benzinmotorral szerelt, 197 lóerős hibrid egység dolgozik az autó orrában, dízeleket megszégyenítő 5,1 l/100 km átlagos üzemanyag-fogyasztást téve lehetővé.
Fölfelé aligha fog tehát bővíteni a gyártó, cserélni viszont annál inkább: a Camry új generációs hibrid rendszere nemcsak nyolc lóerővel erősebb, de akár egy-másfél literrel takarékosabb is az előző szériánál. Ha tippelnünk kellene, inkább lefelé fogják kiterjeszteni a palettát, egy 150 lóerő körüli kis hibriddel nagy sikereket érhetne el a modell az európai flottapiacon.
Hogy pontosan milyen lesz a RAV4, és hogy hány pontban volt igazunk – a március 28-ikai világpremieren kiderül.