A SEAT márka tekintetében is érezhető: az elmúlt években fellendült a gépjárműipar, 2016 első felében a vártnál is nagyobb ütemben értékesítettek új autókat világszerte, így Magyarországon is.
A SEAT a piac bővülésével azonos mértékben növekszik, így az elmúlt két évben összesen 35%-kal tudta növelni a hazai piacon forgalomba helyezett autók számát, a növekvő igényeket pedig új szalonok megnyitásával és a meglévők felújításával igyekszik kiszolgálni.
A SEAT az idei év első kilenc hónapjában 2.246 darab gépjárművet szállított ki vevőinek, ami 14,5 %-os növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. A növekedés az elmúlt években megújult modellkínálatának köszönhető, de a legnagyobb érdeklődés a Leon különböző változatai iránt volt, az elmúlt kilenc hónapban összességében 44 %-kal több Leon modell talált gazdára, mint tavaly (1.053 db 2015:1-9 hó.). A SEAT-ok népszerűek a flotta üzletágban is, és számos cég választott teljes mértékben SEAT-okból álló flottát. A spanyol márka tovább folytatja fejlesztéseit, így az újdonságok érkezése mellett megújulnak a hazai márkakereskedések is, hogy a vásárlói igényeket és a modellek iránti keresletet megújult környezetben szolgálják ki.
Papp Zoltán SEAT márkaigazgató elmondta: régóta készülnek a márkakereskedői hálózatuk fejlesztésére, ennek érdekében az országban több helyen új SEAT bemutatóterem nyílik. „A SEAT is érzékeli a növekvő keresletet az új gépjárművek iránt, az új Ateca érkezésével pedig várhatóan tovább bővül a SEAT-tulajdonosok száma, és minden bizonnyal változik összetétele is. Eddig közel 700 tesztvezetési igény érkezett az új Ateca különböző változataira, a honlapon keresztül történő, az egyes modellekhez köthető konfigurációs beállításoknak pedig 60 százalékát az Ateca kapcsán végzik ügyfeleink. Becsléseink szerint az év végére tavalyhoz képest 10 %-kal növekszik majd az eladott SEAT-ok száma. Előre tekintünk, jelentős fejlesztéseket hajtunk végre a meglévő szalonokban, melyek a gyár által kifejlesztett új koncepció szerint újulnak meg, hogy elősegítsék az eladások maximalizálását.” Az új szalonok kialakítása új design koncepción alapszik, amely egyben képviseli a SEAT határozott egyéniségét és vizuális jegyeit, ugyanakkor költséghatékonysági szempontokat is szem előtt tart. A meglévő szalonok megújulása mellett új márkakereskedések is nyíltak vagy nyílnak: Győrött szeptember 28-án, Nyíregyházán október 12-én, Miskolcon pedig október második felében.
A meglévő SEAT bemutatótermek fejlesztésének középpontjában a külső és belső design modernizálása áll – időről időre szükség van a megújulásra, nemcsak az autók, de a márkakereskedések esetében is. Ahogy a kedvelt új modellek, úgy a bemutató tér is letisztultabb, modernebb vonalvezetést és színeket kap. Megjelennek a SEAT-ra jellemző karakteres színek, mint a piros, a fehér és a szürke, a formavilágot pedig az autóktól kölcsönzik majd az épületek. A szalonok egyben bővülnek is, így az eddigieknél több autó fér el a bemutató térben. Szabó Csaba, a szeptemberben újranyitott Szabó Autójavító Kft. márkakereskedés tulajdonosa a szalon arculati frissítése kapcsán kiemelte: „A SEAT dinamikus márka, igyekszik megfelelni a változó igényeknek, ezt a felújítási projekt is alátámasztja. A kiállított járművek és a berendezés összhangban állnak egymással, ami segít átadni vásárlóinknak a SEAT életérzést. Biztos vagyok abban, hogy szalonunkba ennek köszönhetően több vásárló tér majd be a jövőben.”