Főoldal Magazin Márkatörténeti múzeumot nyitott az Alfa Romeo

Márkatörténeti múzeumot nyitott az Alfa Romeo

Az Alfa Romeo alapítása 105. évfordulójának tiszteletére megnyitotta a márka Arese-i (Milánó, Olaszország) történeti múzeumának kapuit a nagyközönség előtt. A múzeum – a La macchina del tempo – egy valóságos márkaközpont legfontosabb eleme, ahol könyvesbolt, kávézó, levéltár, tesztpálya, rendezvényközpont, valamint bemutatóterem is helyet kapott, tökéletes kapcsolatot teremtve a múlt, a jelen és a jövő között.

alfa_romeo_markatorteneti_muzeum_arese_autoaddikt_2

A június 24-én, az új Giulia világpremierje kapcsán felavatott múzeum, a „La macchina del tempo-Museo storico Alfa Romeo” június 30-tól látogatható, kedd kivételével minden nap 10 és 18 óra között, illetve csütörtökönként 22 óráig.

A múzeumban megtalálhatók az Alfa Romeo márka 1960-as évek elejétől gyűjtött legjelentősebb darabjai. A tárlatot eredetileg 1976-ban nyitották meg, az kizárólag előzetes bejelentkezés útján volt látogatható. Miután az Arese-i gyártóüzemben beszüntették a termelést, és a központ elveszítette addigi meghatározó szerepét, a múzeumot 2009-ben bezárták.

alfa_romeo_markatorteneti_muzeum_arese_autoaddikt_1

A márka az Alfa Romeo globális megújítási terveiben az Arese-i múzeum – a vállalat történetének jelképes helyszíneként – is szerepet kapott, mint a márka újjászületésének központja. Benedetto Camerana építészt 2013 végén kértük fel arra, hogy készítsen egy olyan, új tervet, amelyben az újjászületési tervben megfogalmazott célkitűzések a történelmi jelentőségű épület megőrzése mellett érvényesülnének. A munkálatok 2014 nyarán kezdődtek el, és nem egészen 12 hónap leforgása alatt az FCA Partecipazioni részvételével véget ért a teljes komplexumot érintő, nagy léptékű helyreállítási projekt.

Az építészeti projektben átalakult az irányító komplexum funkcionalitása; igazodva annak új tevékenységi köreihez, valamint a látogatók várható tömegéhez. A terv meghatározó eleme az a piros motívum, amely a teljes komplexumon végigvonul, a látogató központ elejétől kezdve a bejáraton át egészen a tárlat kezdetéig, amelyet új, mozgólépcsős szerkezet jelez. Ez utóbbi építészeti elem, amely rikító Alfa-piros színének köszönhetően már az autópályáról is jól látható, a Múzeum újjászületésének jelképe: olyan, modern elem, amely az 1970-es évek építészeti kontextusában kapcsot teremt a múlt és a jelen között.

A múzeum alaprajza kihangsúlyozza azokat a személyiségjegyeket, amelyek meghatározzák az Alfa génjeit. Ezek egy magával ragadó, világos installáción keresztül nyilvánulnak meg, amely függőlegesen húzódik végig az épületen. Stílust idéző fények, szavak és jelképek kelnek életre spirálisan lefelé haladva, amely az idő múlásával is változatlan, stiláris folytonosságot és a technológiai stabilitást jelképezi.

alfa_romeo_markatorteneti_muzeum_arese_autoaddikt_3

A kiállításon 69 autó kapott helyet, amelyek nem csupán a márka fejlődésének mérföldkövei, hanem az automobil történetének is fontos állomásai voltak. A legelső A.L.F.A. autótól, a 24 HP modelltől a Mille Miglia legendás bajnokáig – a Tazio Nuvolari által vezetett 6C 1750 Gran Sportig, a Touring által épített 8C-ig, vagy Juan Manuel Fangio F1-bajnok Gran Premio 159 “Alfetta 159” modelljéig; az 1950-es évek ikonikus Giuliettájától a 33 TT 12 bajnok versenyautóig.

A márka lényegét három alapelvben foglalja össze a kiállítás: az Idővonal az ipari folytonosságot, a Szépség a stílus és a formatervezés egységét, míg a Sebesség a technológia és a tömegcsökkentés kapcsolatát foglalja össze. Ezen elvek egy-egy önálló szinten jelennek meg a Múzeumban.

A teljes első emelet az Idővonalé: itt 19 olyan autó kapott helyet, amelyek a lehető leghűbben határozzák meg a márka fejlődését; mindegyik kiállított jármű mellett multimédiás információs táblát találunk.

A kiállítást egy „interaktív emlékezet” egészíti ki: egy olyan, intelligens, fejlett munkaállomás, ahol a látogatók egy interaktív rendszeren keresztül részletesen megismerhetik az egyes modellek történetét. A “Quelli dell’Alfa Romeo” című tárlat arról mesél, hogyan született meg több mint 100 év leforgása alatt a márka legendája, hála azon ezrek erőfeszítéseinek (a gyári munkásoktól a szerelőkig, a tesztelőktől a tervezőkig, a mérnököktől az adminisztrátorokig), akik hozzájárultak a vállalat növekedéséhez.

A kiállítás második része a földszinten található Szépség: itt számos tematikus terület várja a látogatót. Az alaprajzot olyan dinamikus, lendületes vonalak határozzák meg, amelyek a legnevesebb olasz karosszériaépítők stílusát idézik, a ‘Stílus mestereitől’ (“I maestri dello stile”) kezdve, amely az egyes korszakokból összesen kilenc meghatározó formatervet mutat be, az olasz iskoláig (“La scuola italiana”), ahol a torinói karosszériaműhely által Superleggera néven, a harmincas és negyvenes években létrehozott autókat tekinthetünk meg.

alfa_romeo_markatorteneti_muzeum_arese_autoaddikt_4

A középpontban az “Alfa Romeo nel cinema” (az Alfa Romeo a film világában) tárlat található. Ezt követi az “Il Fenomeno Giulietta” (a Giulietta-jelenség) és a Giulia: disegnata dal vento” (Giulia: a szél által tervezve), amely tárlatokon az ötvenes és hatvanas évek gazdasági növekedését és az olasz ízlés változását végig kísérő modelleket csodálhatjuk meg.

A kiállítás harmadik része a Sebesség égisze alatt zajlik, és a teljes alagsori szekciót elfoglalja. Ez az egész kiállítás legizgalmasabb része, ahol az Alfa Romeo rajongói találkozhatnak kedvenc márkájuk legfontosabb motorsport-sikereivel, a két világháború közötti, heroikus párviadalok főhőseit bemutató “Nasce la leggenda” (Legenda születik) látványos multimédiás kiállítástól kezdve, az F1 versenyzés hőskorát bemutatót “Progetto 33” és “Le corse nel DNA” (versenyzés az Alfa Romeo génjeiben) tárlatokig.

A látogatók innen léphetnek be a Győzelmek templomába (“Tempio delle vittorie”), ahol képeken, hangfelvételeken és filmeken keresztül ismerhetik meg az Alfa Romeo márka 10 legjelentősebb versenygyőzelmét. A legendán átvezető utazás játékos és látványos fináléba torkollik: az ‘érzelmekben gazdag buborékok’ (“bolle emozionali”) az Alfa Romeo világa által kínált élményeket mutatja be, 360 fokos, virtuális valóságot ábrázoló filmfelvétel segítségével, valamint egy olyan, multiszenzoros teremmel, ahol a látogatók interaktív karosszékekben helyet foglalva az Alfa Romeo legendás győzelmeit felvonultató, 4D felvételeket nézhetnek meg.